Beste mede-reizigers,
Vol enthousiasme heb ik al heel veel informatie ingewonnen op dit forum. De rijkheid en gedetailleerdheid van de informatie op dit forum valt niet te vergelijken met welke reisgids dan ook. Dus wie zich aangesproken voelt: Bedankt.
Toch had ik nog een paar aanvullende vragen betreffend mijn persoonlijke reisplan/doel. Ik ben het volgende van plan:
Start: 24 April
Vrijwilligerswerk in Kathmandu: 24 April - 11 Mei
Vrijwilligerswerk in Okhaldhunga: 11 Mei - 29 Mei
Trekking in de buurt van Okhaldhunga: 29 Mei - 6 Juni
Na deze drie activiteiten is mijn agenda nog redelijk blanco. Ik wil 2.5 maand reizen, dus ik kan er nog ruim een maand aan vast plakken. Mijn idee was nu om vervolgens nog meer naar het noorden te gaan (richting Tibet). Daar komt mijn eerste vraag: Is het mogelijk om in zo’n ‘kort’ tijdbestek Tibet te bezoeken? En wat voor extra maatregelen moet ik betreffend nemen?
Vervolgens wil ik naar Panauti, Nagarkat, Bhaktapur of Dhalikhel. Ik heb echt geen idee wat de beste plek is voor mijn om te vertoeven. Ik zal hieronder dan ook even mijn ‘reisprofiel’ verduidelijken.
Vervolgens wil ik naar Chitwan gaan. Daar wil ik ook een aantal dagen verblijven, waarna ik weer naar Kathmandu reis om terug te vliegen.
Aan wat voor tijdbestek moet ik denken wil ik dit allemaal nog in deze periode ondernemen?
Mis ik bepaalde cruciale aspecten van Nepal die ik echt niet kan missen?
Heeft iemand ideeën voor interessante tochten in de buurt van Okhaldhunga?
Reisprofiel:
23 jaar
Avontuurlijk en ondernemend ingesteld
Het liefst zo min mogelijk toeristisch
Natuur 50% Cultuur 50%
Ik hoop dat jullie mijn reisplan goed kunnen aanvallen. Daar kan ik vervolgens dan weer veel van leren.
In ieder geval alvast reuze bedankt!!