Korte trekking Nepal

Hallo,

Ik ga in oktober voor 3,5 week naar India en zou deze reis graag willen combineren met een trekking in Nepal. Nu heb ik hier al vele topics met handige tips overgelezen. Alleen ging dit meestal over trekking van rond de 21 dagen. Nu hebben wij, helaas, niet zoveel tijd. Wij hebben ongeveer 1,5 week voor Nepal, dus zo’n 6 dagen voor de trekking zelf.
Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om voor zoveel dagen een trekking te gaan doen? Ervaar je dan ook echt het gevoel van een trekking in de Himalaya? Of besteed je veel uren in de auto?
Kortom; is het ook aan te raden om voor zo’n korte trekking naar Nepal af te reizen? Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Ik was een paar weken geleden in Nepal. Omdat ik ook naar Tibet wilde, en het redenseizoen was, heb ik afgezien van een meerdaagse trekking. Wel heb ik verschillende korte trekkingen gemaakt.

Een trekking door de Anapurna of naar het Everest Basecamp in Nepal duurt meestal vrij lang. Het is echter mogelijk om een kortere trekking te maken bij Lantang.

Zelf heb ik ervoor gekozen om verschillende trekkings te doen in de Kathmandu vallei. Met goed zicht (had ik niet) heb je dan uitzicht op de Himalay’s. Zo ben ik bv van Cangu Naraya naar Bhaktapur gelopen, langs prachtige heuvels en rijstvelden. Ik liep vanaf de
Gokarna Mahadev Tempel naar Boudhanath via het Kopan klooster, en vanuit Boudhanath ben ik naar Pashupatinath gelopen. Allemaal niet echt heel ver, maar zeker de moeiste!

In de omgeving van Bandipur heb ik een aantal langere tochten gemaakt, o.a. aar Rambok en Dumre. Hier heb ik wel geluk gehad en zicht op de Himalaya’s gehad :slight_smile:

Voor het gevoel is het uitstekend te doen om wat in de Helambu rond te lopen. grote voordeel is dat het vlak bij kathmandu ligt zodat je amper reistijd hebt om er te komen.
En mocht je naar Pokhara gaan en niet naar Kathmandu, dan is een stukje Annapurna base camp (tot Chomrong) ook prima te doen. Dan heb je echt in de bergen gelopen en de mooiste uitzichten gehad.

hoi,

ik ben vorig jaar okt/november 5 weken naar india en nepal geweest. wij hadden ook niet zoveel tijd voor een trekking. wij hebben vanuit Pokhara de poonhill trekking gedaan. Deze wordt normaal vaak aangeboden als 6-daagse trekking. wij hebben hem in 4 dagen gedaan en dat is wel echt afzien :wink: haha maar zeker de moeite waard!!! naar nepal gaan kun je eigenijk niet zonder trekking. Het hoogtepunt van de reis is na 2 dagen het hoogste punt van deze reis te bereiken 3200 meter, met een super uitzicht bij zonsopgang over de himalaya!! echt super en het uitzicht op de weg er naar toe is geweldig, rijstvelden, mooie bergtoppen, de bevolking aan het werk. ik heb onderweg meerdere malen afgevraagd waarom ik dit in godsnaam aan het doen was, maar het was echt de moeite waard.
tip: ook al is mijn conditie goed en ben ik sportief, ik wandel nooit, dus wellicht handig om toch je trekking een beetje voor te bereiden want anders krijg je heeeeeele zere benen.
veel plezier

Hallo Joli,

zoals reeds gezegd, is de Poon Hill trekking een goede optie. Maar als je wil, kan ik gerust eens aan mijn man (Nepalees) vragen, hij was tot 2 jaar geleden trekkinggids en weet dus waarover hij praat! Wie weet heeft hij nog wel andere ideetjes…
Je kan hem mailen voor Nepal-tips op dinesh@treknepal.be

groetjes!
Annemie