Trekking

In mei gaan we naar nepal en willen wel graag een trekking doen. We zijn echter niet meer zo jong,60 en 57 jaar. Mijn man heeft wel rugproblemen. De conditie is goed. Welke trekking kun je ons aanraden?:confused:

hey

ik denk dat je eerst voor jezelf moet uitmaken hoe lang je een trekking wil maken, want die zijn er van 3 dagen tot heel lang… daarnaast weet ik jullie ervaring in de bergen niet daarvan hangt ook één en ander af… ik zou wel dragers adviseren helemaal als er al rugproblemen zijn…

maar heb zelf nog geen trekking in Nepal gedaan, staat wel op mijn wensenlijstje :wink: dus kan je zo niets aanraden!

groetjes wendy

Wij gaan in maart een trekking doen van 5 dagen, de ghorepani-poon hill trekking, in het Annapurna gebergte. Misschien ook wel iets voor jullie!

Hoi,
Er zijn zoveel verschillende variaties van trekkingen die je hier kunt doen.
Wij hebben zelf net de Annapurna Circuittrekking achter de rug (18 dagen tot een maximale hoogte van 5416 meter). Onderweg kwamen we veel mensen van jullie leeftijd tegen, dus dat moet geen probleem zijn. Je kan trouwens ook gewoon je eigen tempo bepalen. Als je ergens een dag langer wilt blijven is dat vaak geen probleem.
Dragers zou ik je ook aanraden. Je loopt dan gewoon veel lekkerder.
Wat ook nog wel handig is om te weten, is dat je je conditie ook opbouwd gaande weg!

Uiteraard kan je ook kortere treks doen. Het is ook mogelijk om naar Jomsom te vliegen en dan naar Naya Pul terug te lopen. Dat is ongeveer 8 dagen met als uitsmijter Poon Hill. Je loopt dan 1 of 2 (ik raad je 2 dagen aan) dagen omhoog aan het einde om op Poon Hill de zon op te zien komen. Die zelfde dag loop je naar beneden (+/- 3000 traptreden omlaag…), wat goed te doen is hoor, richting Naya Pul

Mocht je een gids en/of drager nodig hebben, dan kunnen wij je van harte Trek Nepal aanraden. Ze hebben ook een internetsite (treknepal.com) en zijn gesitueerd in Thamel, Kathmandu. Wij hebben een top trek gehad en dat was mede dankzij het team van Trek Nepal!

Groeten en succes met je keuzes!

Ik wil in April een trekking gaan doen. Weet nog niet welke. Weet iemand ook of je dat in groepsverband kan doen? Lijkt me namelijk gezelliger dan helemaal in je eentje!

Hoi

heb je al eens een huttentocht in de Alpen gedaan, dan kun je enigzinds vergelijken

Hans

Er zijn zoveel verschillende trekkings te doen in Nepal, dus er is enorm veel keuze. Wat ik jullie wel wil aanraden is om je niet te vergissen in de e.v.t. hoogte die je kunt bereiken. Wat in de alpen hoog is, (b.v. 3000meter) is in Nepal nog maar het begin, dus als je niet weet of je hoogteziekte gevoelig bent is dat zeker een factor om rekening mee te houden. Maar laat je daardoor niet afschrikken, Nepal is een geweldig land om te wandelen !!

Namaste !!

Mijn vriend en ik hebben ons opgegeven voor een trektocht van 11 dagen naar het
Annapurna base camp. Dat wordt georganiseerd door Sawadee. Dat is ook in april

Die heb ik al 2 keer als begeleider gedaan (1 keer voor Sawadee) en die tocht is prima te doen. Tweede keer was mijn moeder mee, die was toen 61.
Voordeel van die tocht is dat je evt, bij problemen, in Chomrong kunt blijven wanneer de rest van de groep heen en weer gaat naar het base camp. Maar dat is een uiterste optie, dat stuk is veel te mooi om over te slaan!