Hoi Forum,
begin mei ga ik met mijn vriendin voor 3 weken naar Nepal en in die tijd willen we graag ook een trekking maken. We zijn op zoek naar een interessante trekking van 4-5 dagen waarbij we een indruk krijgen van het gebergte en de mooie bergdorpjes. We hebben nog nooit eerder een trektocht gedaan en zijn dus vrij onwetend. In de lonely planet gids hebben we al wel gezocht maar nog geen geschikte korte trekking gevonden. Op een blog kwamen we wat tegen over de Poon Hill trekking en dit leek ons wel wat. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit aan te raden?
We hopen wat advies van jullie te krijgen over een mogelijke trekking en tips in het algemeen zijn ook meer dan welkom. (bijv wat mee te nemen en wat het best in Nepal zelf gekocht kan worden). We horen het graag!
Groetjes, Matthijs en Carmen

Hoi Matthijs en Carmen,
Leuke plannen hebben jullie! Ik ben anderhalf jaar geleden ook in Nepal geweest, echt zeer aan te raden. Wij hebben toen een trekking van vier dagen gemaakt in het Annapurna gebergte, wat inderdaad Poon Hill heette. Echt heel erg aan te raden deze tocht, hele mooie omgeving. Wij hebben deze toch vanuit Pokhara geboekt, wat ik jullie ooi aanraad te doen. Wij hebben deze tocht onder begeleiding van een gids gedaan die ook een drager was, dus we hoefden onze spullen niet zelf te dragen. Achteraf hadden wij het misschien wel zonder gids gedaan, het is goed te doen zonder gids en kwamen dan ook veel andere reizigers tegen die het zonder gids deden. Sowieso raad ik jullie aan om een paar dagen in Pokhara te verblijven, een hele mooie stad/dorp waar veel te beleven is.
Hoop dat je iets verder komt met deze info, en als je nog vragen hebt kun je het natuurlijk laten weten!
Alvast veel plezier!

De Poonhill trek is inderdaad prima te doen. Zoek je iets meer avontuur en een wat minder toeristische trekking, dan is de Mardi Himal (ook in het Annapurna gebergte) zeker een aanrader.
Veel plezier in Nepal
Rudy