Een niet al te zware trekking!

Hallo,

Ik had even een vraagje. Ik ga van de zomer met mijn moeder (59 jaar) backpacken door Nepal. Natuurlijk willen wij ook een trekking doen maar deze moet niet te lang en te zwaar zijn aangezien mijn moeder ook graag mee wilt lopen. Tops 4 dagen en 3 a 4 uur per dag wandelen.
Kent iemand zo een trekking of een andere trekking die niet te zwaar is?

Alvast super bedankt!

Groetjes Kim

Ik heb in de Kathmandu een aantal wandelingen van 3-4 uur gemaakt. Ook in de omgeving van Bandipur is dat zeer goed mogelijk.

Je trekt dan niet door de hoge bergketens, maar wel door prachtige landschappen. 's Nachts slaap je niet in een primitief theehuis, maar je slaapt in accomodatie naar keuze. Wellicht is dat fijner voor je moeder?

Hallo Kim,
Mijn dochter en ik, ben 55 jaar gaan in november ook 3 weken rondreizen door Nepal! Leuk hoor samen met je dochter zo’n reis maken! Wij willen ook een trekking gaan doen die niet al te zwaar is, hebben jullie al ideeen opgedaan? Wij hadden het idee om de Poon Hill trekking te gaan doen, het lijkt ons geweldig maar ik heb wat lichamelijke mankementjes dus ik ben een beetje bang dat het iets teveel gaat worden voor mij. Ik hou me aanbevolen voor eventuele suggesties van jouw kant!
Groetjes Tessy

Als je je dagen wat anders indeelt en er gewoon wat langer over doet om tot Poon hill te komen, dan kan je dat prima doen. Wat let je om te gaan overnachten op de plaatsen waar anderen lunchen en doorlopen?

Poon Hill, oi wat een heftige trappendag zit daar bij! Iets van 3.300 traptreden. Maak je borst maar nat. Oh nee, niet nodig, wordtie vanzelf wel :wink: