Hallo lieve reizigers,
Volgens jaar april vertrek ik voor 6 weken naar Nepal. Dit vooral om vrijwilligerswerk te doen, maar aan het einde van mijn reis (mijn laatste week) wil ik een week genieten van de wonderschone natuur, flora en fauna van Nepal. Nu is mijn plan om 3 of 4 dagen (geen idee wat handig is) door de Himalaya te gaan trekken.
Hebben jullie tips voor me? Wat heb ik nodig, de duur van de reis etc. Alle tips en handreikingen zijn welkom!
Een gids zal ik regelen via mijn gastheer in Nepal, dus dat komt sowieso goed.
Ik hoor graag van jullie!
Liefs,
Celeste.
Namaste Celeste,
Met drie tot vier dagen kan je niet door de Himalaya’s trekken, dat is echt niet voldoende
Wat je wel kan doen:(één mogelijkheid) bus reis naar Pokhara en vandaar een trekking doen “Poon Hill” van drie à vier dagen.
Bij mooi weer kan u dan genieten van een mooi uitzicht en toch een gedeelte van de Himalaya’s zien.
veel plezier.
Teka Tamang
Beste Celeste,
Als je de trekking doet voor het uitzicht kan je dit ook heel goed beleven in Nagarkot. Tijdens deze een a twee daagse trekking kan je met goed weer een spetterend uitzicht verwachten van onder andere de Mount Everest.
Het is ook mogelijk om korte trekkingen te doen vanuit Lukla (vliegveld). Het is dan zoals teka al zei niet mogelijk om bizar veel te zien. Afhankelijk van jouw loopsnelheid en acclimatisatie snelheid is het wel mogelijk om in 4 dagen naar het mount everest base camp te gaan.
Met reislustige groet,
Jasper de Taeye
Namaste Jasper,
Het is ook mogelijk om korte trekkingen te doen vanuit Lukla (vliegveld). Het is dan zoals Teka al zei niet mogelijk om bizar veel te zien. Afhankelijk van jouw loopsnelheid en acclimatisatie snelheid is het wel mogelijk om in 4 dagen naar het Mount Everest base camp te gaan.
Goed mogelijk, maar dan moet ge wel “De Taaie” heten.
met vriendelijke groeten,
Teka - KTM
Haha Teka.
Daar kan ik me in vinden
Je hebt 4 dagen en dan naar het Basecamp? Twee dagen heen en twee dagen terug??
Heen en weer vanaf Lukla naar Namche bazaar lijkt me al meer dan pittig genoeg, de rest is gekkenwerk.
Namaste Kingfihererik,
Ge geeft antwoord op mijn reactie - maar deze is een reactie op Jasperdetaye.(mij niet mis verstaan Eric)
Het is helemaal niet mogelijk om op 4 dagen Base Camp Everest te bezoeken.
Groeten Teka
Teka en KingFihererik,
In 4 dagen is het niet te doen, maar het is naar mij mening goed te doen in 4 dagen heen en 4 dagen terug.
Zelf heb ik ik de afdaling van Gorokshep naar Lukla in 1 dag gedaan, dus het is wel mogelijk om het sneller te doen, maar je moet dat fysiek wel aankunnen.
Groet
Afdalen wel ja, maar naar boven en dan nog gezond blijven. Ik heb de laatste trekking in het "standaard"tempo al twee groepsleden laten teruggaan (eentje per helicopter, eentje lopend met zuurstoffles onder de arm).
ik geloof best dat het kan, zeker wanneer je al goed geacclimatiseerd bent, maar moet ook een beetje denken aan de bezoekers van de site die niet moeten denken: ga ik ook proberen en dan twee dagen later in de helicopter liggen.
Absoluut mee eens! Daarom vermelde ik dat er ook specifiek bij.
Desalniettemin bedankt dat je dat nogmaals verduidelijkt!
Oftewel: Dit is alleen mogelijk voor getrainde lopers!
Jasper
Zeker Jasper - We hebben u verstaan - geen probleem,
toch een algemene bemerking: waarom willen sommige trekkers alles doen in een snel tempo?
Waarom spreken zij steeds van minimum dagen om ergens te geraken?
velen onder hen zien alleen de stenen van de trail.
En zoals de forumbeheerder zegt: belanden zij in de helikopter.
soms versta ik het allemaal niet - maar het zal zeker aan mij liggen?
Groeten
Teka
Teka,
Ik ben het geheel met je eens. Mijn rede was dat ik veel wilde zien in de 3 weken dat ik in de Himalaya zat. Gezien mijn condities heb ik toen dagen gemaakt van 12 uur qua lopen. Om veel oppervlakkig te zien is dit aan te raden, maar om te genieten van de serene rust en de ambiance te ervaren van de Himalaya is dit niet de juiste aanpak.
Mooie dat je dit even belicht. Dat verduidelijkt de autonomiteit van de mens :).
Jasper