Korte maar stevige trek (±5dgn) Nepal

Dag allen,

Mijn vriendin en ik vertrekken over anderhalve maand naar India en Nepal, helaas zorgen onze werkzaamheden thuis dat we geen weken kunnen doorbrengen in beider landen. Aangezien we een week in Nepal verblijven zijn wij van plan een 5 daagse hike/trek te gaan doen.

Nu kom ik op het internet aanbieders tegen van deze korte trips, echter ligt de nadruk erg op het feit dat het zo gemakkelijk is, kind en senioren-vriendelijke termen etc. Wij willen er best een intensieve trip van maken, zijn alleen beperkt in het aantal dagen.

Nu mijn vraag, kent iemand een agency die korte trips aanbiedt, zonder dat dit meteen ten koste gaat van de tocht zelf.

Of is het gemakkelijk daar een gids te regelen en er zelf op uit te trekken? Meteen een idee van de kosten?

Hoop vragen, bedankt voor de moeite!

groet.

Tim

Hi

Heel erg afhankelijk waar je die week door gaat brengen. Wat is je startpunt voor een 5 daagse trek (kathmandu/pokhara ??). Dan kan ik een proberen je een tip te geven.
I.p. zou ik het in Nepal zelf gaan regelen bij aankomst.

grtz Q

1 like

Hi Quota,

Bedankt voor je reply, excuses voor mijn late reatie. In eerste instantie was/is het de bedoeling om op Lukla te vliegen voor een (omgeving) Mt Everest trek.

Maar heb ook wat verhalen gelezen over Annapurna, dus dat zou ook zeker een optie kunnen zijn. Wij verblijven van zaterdag tot zaterdag in nepal, dus hebben beperkte tijd.

Mocht je iets kunnen aanbevelen dat hoor ik dat graag van je.

Groet.

Tim

Hi

Voor annapurna heb je voor de hele trek ongeveer 16 tot 21 dagen nodig. Je kunt wel delen lopen vanaf 1 dag :). Reken wel dat je er ook heen moet met de bus. Let op dat je niet een route neemt langs de nieuw aangelegde weg. Dat heb je niet echt meer het gevoel een trekking te doen :slight_smile:

Langang is ook prima te doen n 5 dagen. Wel flink doorlopen. Ook daar 9 uur met de bus vanaf kathmandu heen en terug . Dat kost je dus al 2 dagen. Nadeel langtang zelf is dat je heen en terug dezelfde route loopt. Maar als je maar 7 dagen hebt gaat ook dit erg krap worden.

Ik zou dan inderdaad 3 dagen van de annapurna trek doen. Bij terugkomst naar pokhara.

Als je met arke vliegt kom je zaterdag aan. Zondag trek regelen (zaterdag is hier de vrije dag dus dan is veel dicht !!). Maandag heen. dinsdag t/m donderdag lopen. Vrijdag weer retour kathmandu en zaterdag met arke weer retour.

Is wel heel krap hoor.

veel succes grtz Q

Oh ja

kosten: gids en drager zijn 20 $ per dag en daar zit dan alles voor hen bij. Eten, slaapplek, reiskosten enz. $ 13 is ongeveer het goedkoopste.
Busreis naar een startpunt kost vrijwel niets ( paar euro max).
Overnachtingen zijn vanaf gratis ( als je daar all je eten en drinken neemt) tot enkele euro’s per nacht. Eten en drinken is wel wat duurder maar dat is logsch (alles moet ook de berg op ten slotte) maar dan nog steeds goedkoper dan je in Nederland zou betalen. Fles water max 1 euro, maaltijd paar euro. Ik zou zelf het een en ander meenemen. Bv wat maaltijdrepen en andere tussendoortjes.
Alle papieren welke je nodig hebt voor de trekking (park entree, tims enz) ongeveer 35 euro.

Let wel: Doe je langtang dan is de route prima zelf te doen. Een blinde kip kan daar niet verkeerd lopen. Kom je voor de eerste keer dan is een gids wel prettig voor jezelf denk ik. Je hebt maar heel weing spullen nodig. In elk hotel of questhouse in kathmandu is het mogelijk spullen achter te laten totdat je terugkomt van je trek. Tot een kilo of 10 is prima zelf te dragen. Maar elke kilo ga je wel voelen na een paar dagen :slight_smile:

Er zijn in kathmandu heel veel trekkingsburootjes waar je dit prima kunt regelen. Even de stad in en je kunt ze niet missen. Vaak ook goed te regelen via je hotel of guesthouse.
Doe je het in Nederland dan wordt het vooraf voor je gedaan en hoef je zelf niets meer te doen maar vaak betaal je het dubbele of veelvoud van de kosten in Nepal zelf.

tot zover

Q