Nepal Oktober 2010

Hallo!

Ik ben Maartje, 25 jaar en heb in gedachten om in Oktober 2010 naar Nepal te gaan. Graag zou ik daar op trekking willen gaan.

Ik heb mezelf wat georiënteerd en kwam erachter dat georganiseerd gaan (met een groep ofzo) best wat kost. Het zou super zijn als ik 1 of meerdere mensen vind die het zien zitten om samen met mij het avontuur daar aan te gaan. Ik sta nog open voor ideeën, ook voor hoelang. Ik ben enthousiast en deins zeker niet terug voor een uitdaging. Ik twijfel echter wel of ik echt helemaal naar de top wil (na alles wat ik erover gelezen heb).

Ben jij rond mijn leeftijd, heb je tijd om in Oktober een aantal weken weg te gaan en spreekt mijn idee je aan? Dan hoor ik graag iets van je en kunnen we verder kijken!

Groetjes, Maartje

Hey Maartje,

Ik ben ook van plan om in oktober een aantal weken richting Noord-India en/of Nepal te reizen. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit of ik een georganiseerde groepsreis boek of dat ik op eigen houtje het land ga verkennen, beide hebben namelijk voor en nadelen.

Misschien kunnen we eens mailen/chatten om te kijken wat voor ideeen we hebben.

groetjes,

Edwin

Hoi Maartje,

ik ben mij aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn om in in September of Oktober naar Nepal en evt. Tibet te gaan.

Omdat het mij leuker en gezelliger lijkt om samen met iemand met wie het klikt dit avontuur aante gaan, te gaan ben ik benieuwd wat jou ideeën zijn…

Ik hoor graag van je!

Groetjes.

Tip voor reizigers in oktober.

In oktober is het grootste festival van Nepal. Dassain. Dit is vermoedelijk dit jaar van 8 oktober tm 22 oktober. Hierbij spendeert iedereen tijd met zijn familie. Veel winkels zijn dicht in deze tijd en men trekt veel naar zijn/haar familie in de bergen. Uiteraard is in Thamel wel wat open maar niet alles. Laat dit je uiteraard niet afhouden om naar Nepal te gaan, maar het is toch handig om dit te weten, anders snap je niet waarom er zoveel is gesloten.

1 like

Ik ga van 21 nov tot 14 dec 2010(24 dagen) op groepsreis met Baobab. Voorlopig sta ik als alleenreizend ingeschreven. Is er iemand die met mij mee zou willen. Ik ben 34 jaar. Kijk anders eens op www.baobab.nl voor meer info.

Wij gaan in oktober 2010 naar Nepal met een reisorganisatie (te voet)
Het Manaslu circuit. volledige reisroute kan je zien op de site van te voet.
Heeft iemand al deze tocht gemaakt? Zo vernam ik ook dat je donsslaapzakken best ginder koopt? is dat waar? Zijn deze dan echt warm genoeg voor hoog in de bergen? Hoe meer tips en reiservaringen (ook van andere tochten!) zijn welkom

ik ben deze week teruggekomen uit Nepal en heb daar onder andere de trekking rond de Manaslu gedaan. Het was in een woord fantastisch! Het is drie weken continu genieten van de prachtige natuur en de uiterst vriendelijke Nepalese en Tibettaanse bevolking. Met de Manaslu trekking heb je zeer zeker een hele goede keus gemaakt, het is veel authentieker en minder toeristisch dan bv het Anapurna-circuit. Natuurlijk ook wel veel primitiever.
We hebben zelf een tenttrekking gedaan met een gids vanuit Kathmandu en uiteindelijk hadden we met zijn tweeen een heel team met 9 nepali (klinkt wat overdreven, maar ze moesten wel voor 3 weken voedsel meenemen want onderweg is niet veel te koop. We hebben er erg veel plezier van gehad, hebben 9 napalese gezinnen 3 weken in hun onderhoud voorzien en het was nog steeds uiterst betaalbaar).
Houdt er rekening mee dat het 's nachts hoog in de bergen (de hoogste slaapplaats is daar op 4400 m) behoorlijk koud kan zijn. Onze Nederlandse donzen slaapzakken waren dan ook zeer welkom. In Kathmandu kun je prima donzen slaapzakken kopen en waarschijnlijk voor veel minder geld dan in Nederland. In feite kun je alle buitensport materialen daar goed en goedkoop kopen, maar bergschoenen kun je beter in Nederland kopen.
Thermo-ondergoed komt ook zeker goed van pas.
En metalen waterflessen (kun je daar ook goedkoop kopen), die je 's avonds kunt vullen met warm water en met een sok omhuld lekker kunt gebruiken als kruik.

1 like

Heel hartelijke bedankt voor je mailtje. Ik krijg al echt zin om te vertrekken maar moet nog even wachten.Als je foto’s hebt en je wil ze op de site zetten of doorsturen , zal ik de eerste zijn om ze te bekijken. groetjes Machteld

wij waren overigens ook heel blij met de in Kathmandu aangeschafte foamslaapmatjes, omdat onze self-inflating matrasjes na een paar dagen al lek waren. En met het pakje vochtige doekjes en de desinfectiegel, want de hygienische mogelijkheden zijn soms zeer beperkt.

Hey Maartje,

Ik heb hetzelfde plan, ook wil ik graag in oktober naar Nepal en eigenlijk wilde ik daar vrijwilligerswerk gaan doen. Echter heb ik nog niets geregeld, dus het lijkt me ook leuk om met een aantal mensen te gaan reizen. Eventueel via Noord India is ook een goede optie, de vliegtickets naar Nepal zijn erg duur volgens mij en naar bijvoorbeeld Delhi vliegen is scheelt een stuk. Maar dit wordt natuurlijk wel weer gecompenseerd met je reiskosten.

Hoi iedereen!

Wij (Nadine, 25 jaar en Ricardo, 23 jaar) zijn van plan om ergens in de laatste twee weken van oktober te beginnen aan het Annapurna Circuit. Het lijkt ons erg leuk om met een groepje te gaan, mogelijk wordt het dan ook goedkoper.

Wij hebben al twee mogelijke sites gevonden die een aantrekkelijke trekking aanbieden:
http://www.himalayanrock.nl/nepal/annapurna-circuit.htm
en
http://shoestring.nl/azie/nepal/nepal-annapurna-circuit

Graag horen wij andere suggesties en ervaringen van mensen. Ook over het boeken van een trekking in Nepal zelf.

Lijkt het je leuk om met ons een trekking te doen dan horen we het graag!

Groetjes,
Ricardo en Nadine

Hé Ricardo en Nadine,

Vorig jaar hebben wij een trekking gedaan via www.sherpaland.com
Dit is een kleinschalige organisatie in Kathmandu van een Nepalese man Lobsang, die getrouwd is met de Nederlandse Martine. Je kan daar de trekking georganiseerd krijgen zoals jij hem hebben wilt. Dus vertrekken op de dag dat jullie het best uitkomt enz. Maakt niet uit met hoeveel personen, alles kan.
Ook belangrijk: de dragers en gidsen krijgen een eerlijk salaris, zijn goed gekleed en lopen op behoorlijk schoeisel. Onze gids zorgde iedere dag voor een heel behoorlijk guesthouse (want geloof me, hierin heb je ook heel wat verschil).
Je geld komt op deze manier geheel in Nepal terecht. En daar kunnen ze het heel goed gebruiken.

Ook hebben ze een guesthouse in Kathmandu. Prima verzorgd en schoon. Je wordt opgehaald van het vliegveld.

Ik heb geen aandelen, maar wij waren vorig jaar heel tevreden dus ja, dan vertel je het verder…

Hoi allemaal,

Mijn naam is Leonie en ik ben 24 jaar. Ik ga per oktober weer voor een jaar op reis, zal starten in Nepal. ik heb inderdaad ook al voor tours gekeken, maar met een aantal personen daalt de prijs flink. Ik kom op 15 oktober aan, en zou graag daarna eerst naar Tibet gaan. Eerst naar Lhasa terugvliegen en dan terug via het Mt Everest basecamp. Vervolgens zou ik heel graag het Annapurna circuit willen lopen, zijn hier medestanders voor die periode en tours?! Ben heel benieuwd!!

Groetjes Leonie

Hoi Leonie,

Wij zijn ook in november in Nepal en willen rond de 12e aan het Annapurna Circuit beginnen.

Wij hebben al contact gehad met een reisbureau die dit regelt:
http://www.himalayanrock.nl/nepal/annapurna-circuit.htm
en zij zeggen dat je op elke dag kan beginnen. Vanaf 4 personen wordt het 50 euro p.p. goedkoper.

Wij hebben echter nog niks geboekt en staan open voor andere suggesties.

Neem contact op als je interesse hebt!

Groetjes,
Nadine en Ricardo

Hoi hoi!

Bedankt voor jullie reactie! Die tour ziet er echt prachtig uit zeg, en ook goede prijs! Ik heb wel de voorkeur om iets eerder in november te gaan, aangezien ik 2 december weer doorvlieg naar de volgende bestemming! Zitten jullie echt vast aan een datum? Ik zie staan dat het een lodge of tenttrek is, of is dit gecombineerd, weten jullie dat? Ziet er wel geweldig uit!

Groetjes,

Leonie

Hoi Leonie, leuk dat je zo enthousiast bent!
Wij komen op 10 november vanuit China aan in Nepal. Het wordt dus lastig om eerder aan een trekking te beginnen…

De trekking zelf duurt 21 dagen, 6 dagen worden gerekend voor aankomst/vertrek in Kathmandu. Zij rekenen dus 27 dagen in totaal, maar in principe gaat het ons om de 21 dagen trekking. Als we op 11 november zouden beginnen, zouden we dus op 02 dec klaar zijn met de trekking. Dit is onhandig voor jou omdat je die dag wilt vertrekken en onhandig voor ons omdat wij op 10 nov om 22:00 pas aankomen… Staat jouw vlucht vanuit Nepal al vast?

Groeten,
Ricardo en Nadine

Hoi Ricardo en Nadine,

Bedankt weer voor jullie antwoordje! Sorry gedurende mijn hele reis van een jaar ben ik volledig flexibel, behalve dan; mijn ouders komen naar Thailand om me op te zoeken, en dan is het wel wat lullig als ik er zelf niet ben…Ik snap dat het voor jullie ook niet bepaald handig is als je net aankomt om dan meteen op trekking te gaan, moet je zeker niet doen! Het is tenslotte wel vakantie, geen gehaast en gevlieg…Maar hoe jammer ook, vrees ik dat het dan net niet gaan uitkomen. Echt zonde! Ik ga de organisatie nog wel even mailen, wie weet dat er al wel meer mensen hebben aangemeld, waar ik me eventueel kan bijvoegen, en anders ga ik het denk ik allemaal ter plekke regelen! Heel erg bedankt voor jullie leuke antwoord, en wie weet komen we elkaar nog tegen!!

Groetjes,

Leonie

Hoi,

Ik vertrek op zondag 26 september voor ruim 3 weken naar Nepal. Lijkt me mooi om een trekking te gaan maken van een week of 2. Leg het liever niet vanuit hier allemaal vast door al groepsreis te boeken. Is er iemand die in de dezelfde periode ook die kant op gaat? Ook plannen om een trekking te gaan doen?

Ik ben 35 jaar en kijk onzettend uit naar het de geweldige natuur, de uitzichten (dak van de wereld) en kleurrijke gewoonten. Ben avontuurlijk en sportief ingesteld.

Grtjs,
Katja

Hoi Katja,
Ook ik ga naar Nepal, en wel van 20 september tot 18 oktober en het lijkt mij ook geweldig om een trekking te maken. Ik zat zelf aan iets van 10-12 dagen te denken en zou graag naar Annapurna Base Camp gaan (maar sta open voor andere tochten)! Ik heb hier al meerdere mooie verhalen over gehoord. Ik wilde zelf ook nog niks vastleggen via een georganiseerde reis, maar zag - door een tip die hier boven stond - dat je bij Sherpaland gemakkelijk n op je eigen wensen aangepaste tocht kunt regelen (en uiteraard op 100 andere plekken). Ook heb ik van een vriend van mij een emailadres van een betrouwbare gids gekregen. Opties genoeg… Het lijkt mij leuk om bv met een klein groepje een tocht te maken. Dus als het je wat lijkt, laat maar weten! Ook naar alle anderen die hierboven hebben aangegeven in september/oktober te gaan, lijkt me leuk om van jullie te horen wat jullie plannen zijn!
Groetjes JS (v, 29, Amsterdam)

Hoi Maartje!

Ik weet niet of je inmiddels al wat gevonden hebt, maar ik ga in oktober ook naar Nepal. Ik wil vanuit daar naar Mount Kailash in Tibet. Dat is een 13 dagen durende trip. Omdat die vaak pas wordt aangeboden vanaf 3 of 4 mensen zoek ik nog mensen die daar ook heen willen. Laat maar horen als het je ook wat lijkt!

Groetjes Marjon