Annapurna circuit in maart 2013

Hallo reizigers,

Vanaf 4 maart ben ik in Nepal en wil ik graag de Annapurna trekking gaan lopen. Ik zoek hiervoor en reisgenoot. Ik wil ongeveer 2 a 3 weken lopen en vind het prima om tussendoor nog een uitstapje te maken naar een meer o.i.d. Het is mij geadviseerd om met dragers te lopen, maar weet hier nog niet zoveel vanaf.

Mijn naam is Brit en ik ben 26 jaar. Ik redelijk fit, ik voetbal 3x per week en ga regelmatig naar de sportschool. Maar met trekkings heb ik nog niet veel ervaring.

Als je geintresseerd bent dan hoor ik het graag.

Beste Brit,

Wij zijn voor een klant van ons, man 25 jaar, op zoek naar reisgenoten voor de Annapurna Circuit Trekking, start begin maart 2013. Stuur ons maar een mailtje of tweet (Native_Travel) als je belangstelling hebt!

Met vriendelijke groet,

Maaike

Hoi Brittie. Ik ben zelf vanaf begin Januari in Nepal, waar ik na 2 maart klaar ben met vrijwilligerswerk. Ik wil ook graag het Annapurna circuit lopen. Ik verblijf in Pokhara, dus wil het daar ook gaan regelen. Volgens mij is het nu echter wel verplicht om een gids te nemen, al wil ik het daar misschien ook wel inclusief alles regelen, aangezien het dan waarschijnlijk nog steeds niet al te duur is. Ik ben zelf 29, waarschijnlijk iets minder fit dan jij, heb wel de Kilimanjaro beklommen (omhoog gewandeld). Groetjes Noud

Hoi Noud & Brittie,

Ik zit momenteel ook in Nepal (KTM) tot het eind van April. Het lijkt mij ook erg mooi om een trekking te gaan lopen. Ik weet alleen nog niet precies hoe en wat. Ik lees dus graag mee en blijf ook graag op de hoogte!
Lopen met drager is volgens mij niet verplicht, wel zit je volgens mij met verzekeringen enzo!

Groetjes,
Judith

Dan moeten we maar even afwachten of Britie reageerd :slight_smile: Drager is misschien niet verplicht, maar lijkt me toch wel erg handig. En gids delen met meer man is uiteraard een stuk goedkoper. Ik vind de Annapurnatrekking van 12 dagen trouwens ook prima, mochten mensen niet het hele circuit willen doen. Groetjes Noud

Hallo Noud en Judith,

Sorry voor mijn late reactie! Ik ben zo hier en daar informatie aan het inwinnen en dit leidt soms tot tegenstrijdige berichten. Volgens mij is een gids niet nodig, je kunt (als je een kaartje koopt van het gebied) ook gewoon zelf lopen.
En drager is een persoonlijk voorkeur…een teamgenootje heeft het zonder gedaan en dat ging prima. Ik twijfel zelf ook aan de noodzaak. Je schijnt je spullen in Pokhara te kunnen laten en je hebt op die berg toch niet zoveel nodig als een beetje kleren en een slaapzak. Dat is toch niet zo zwaar. Of onderschat ik nu de boel? Ik blijf natuurlijk een leek…

Ik denk dat het beste is om je daar (bijv. Pokhara) te laten informeren, vooral door andere reizigers.

Wanneer willen jullie beginnen met de trekking? Ik zit zelf aan 8 a 9 maart te denken.

Groetjes!

O ja, ik vond ook nog een linkje: backpackgek.nl/onze-tips-voor-de-annapurna-circuit-trekking/

P.s. Jullie zijn al in Nepal. Hoe is het???

Hoi, Ik wil de anapurna in 2014 gaan doen in combinatie met yoga. Dus ik hoor graag jullie verhalen na afloop. Ik ga alleen dus ik ga misschien een groepsreis doen of misschien vind ik hier nog wat mensen die mee willen. Dan is het een stuk goedkoper lijkt me.
Veel plezier,
Eline

Hoi!
Ik weet nog niet precies hoe ik het wil gaan vormgeven Brittie. Sowieso wil ik denk ik wel met drager lopen.
Het is best wel koud snachts in nepal dus je zit sowieso met veel lagen kleding en dikke kleding ook( tenzij jij 14 dagen dezelfde kleding gaat aan trekken?). Maar misschien is het in maart al wat beter. Ten minste dan begint de lente wel. Als ik 'm ga lopen doe ik het denk ik wel met drager. Gids is denk ik wel leuk omdat hij/zij je veel kan vertellen over het gebied (anders sta je ook naar iets te staren waarvan je niet weet wat het is).
Denk dat ik 'm ook max 10-12 dagen wil lopen, geen twee weken. Het is mooi hier maar er is nog meer te doen. Als er meer mensen zijn die er zo over denken dan hoor ik het uiteraard graag :-).
Nepal is mooi, vies, warm en koud tegelijk. Veel tegenstrijdigheden.

hoi
half maart zit ik kathmandu en ga met men nepalese vriend(riksadriver)naar de annapurna,hij is jonger en sterker dan ik,hij draagt dan ook een stuk van mijn bagage,kheef hem daar 10euro per dag voor,hij content,en blij dat hij eens uit de stad weg is,hij kan onderweg ook de weg vragen(de taal hé)voor mij met hem de 3de keer.langtang goisan helambu ervoor,nepal den 1ste keer was in 1986,veel veranderd maar steeds leuk,ben een beetje bang voor thorungla pas ,van jomson nr phokara op nieuwe weg,ben curieus.blijf 1 maand in nepal,zal ik een stuk calebout chocolade meebrengen?voor goedkope gids vraag eens in om tara hotel
thamel en vraag naar ramesh
groeten patrick

Brittie & Noud, hebben jullie al enig idee hoe en wat?
Groetjes!

Hoihoi, sorry dat ik even liet van me liet horen. Ben bij 2/3 bureautjes geweest waarvan 1 ook aangeraden door de lonely planet. Gids kost toch al snel rond de 20 dollar per dag, maar met zijn drieen zou je dan dus op slechts 6 tot 7 dollar per dag komen. We kunnen het beste zelf steeds een hotelletje etc uitzoeken en een drager konden we krijgen voor iets van 1100 roepie, wat dus ongeveer 10 euro zou zijn. Ben vergeten te vragen hoeveel die kan dragen dus dat zal ik binnenkort ook eens doen. Mochten we met zijn 3en gaan lopen moeten we inderdad wel wat gaan afspreken :slight_smile: Groetjes Noud

Ok, ik heb de oprichter van mijn weeshuis gevraagd en die zei dat hij wel een gids voor ons kon regelen, die ook mee kon helpen met dragen. Kosten iets van 1000 roepie, dus dat is maar een dollar of 12. Met zijn drieen 1 extra porter er bij en het zou al goed zijn. Ze betalen dan zelf hun eten en hotel, alleen als we een taxi/jeep/bus pakken moeten we die voor hen ook betalen. Hoor graag of jullie nog mee willen en zo ja, rond welke datum :slight_smile: Groetjes

Wanneer gaan jullie?? Ik ben vanaf 11 maart in nepal en zoek nog mensen om Eem trekking mee te doen!!

Groetjes Carmen (21)

Via Wereldwijzer app

Oeps, Carmen, die Nepal-trekkers zijn vast al lang terug van weggeweest (maart 2013) :).

Hahaha oh ja ik zie het!!!

Via Wereldwijzer app

Hi Carmen en andere forumgangers,

Het bericht is inderdaad van 2013, maarre wij zijn ook in 2014 op zoek naar reisgenoten voor Franca (22 jaar) die vanaf 5 april de Annapurna Circuit gaat lopen. Zie voor meer info op: http://bit.ly/1cIdb1G Je bent van harte welkom :wink:

grtjs, Maaike

Ik ben helaas in Nepal van 10 tot 31 maart! 5 april ben ik al weer thuis!!

Groetjes Carmen

Via Wereldwijzer app

Hi Carmen,

Helaas! Ik wil je wel namen doorgeven van betrouwbare lokale trekkingsagencies. Dan kun je bij hen checken of zij al boekingen hebben van reizigers bij wie je zou kunnen aansluiten? Wie weet levert dit je reisgenoten op? Hoe dan ook, alvast een hele mooie reis toegewenst!

grtjs, Maaike

Ja dat zou fijn zijn!! Ik hoor graag betrouwbare trekkingsbureaus willen weten zodat ik in ieder geval zelf ook opweg kan! Groetjes

Via Wereldwijzer app