Annapurna circuit in maart 2013

Een betrouwbare reisorganisatie is 3 sisters in Pokhara
www3sistersadventure.com
Het is een organisatie die zich bekommert om de vrouw in Nepal
Zij hebben dan ook zowel vrouwelijke als mannelijke porters en guide
Ik heb er zelf 2 maal het Annapurna circuit mee gedaan en alles was uitstekend geregeld, oktober 2007 en oktober2013
Ik zou het zeker opnieuw doen

Grt

Carmen, 'k heb je een prive-bericht gestuurd met de namen van goede trekking agencies. De three sisters die hierboven genoemd worden is eveneens een prima bedrijf. Een vrouwelijke gids is alleen wel duurder dan een mannelijke gids. Wat m.i. geheel terecht is overigens. Wat schaars is mag duurder zijn, toch? En het is een mooi signaal in een land waar vrouwen nog lang niet altijd voor vol aangezien worden!

Hee carmen,
Ik kom 13 maart (wel 2014 haha) aan in kathmandu en ik wil heel erg graag de annapurna of everest base camp trek twee weken doen, maar minder graag alleen. Ook is het erg duur om het alleen te doen, misschien een idee om samen te gaan?
Groetjes Katja (19)

Ik snap niet hoe ik je een priveberichtje moet sturen maar mijn emailadres is <contact via pb>

Hallo Katja,

Een privé-berichtje sturen is best eenvoudig :
Als je bovenaan links van een bericht klikt op de naam van de verzender, bijvb Carmen1909, dan verschijnt onderaan die naam de optie ‘privé-bericht sturen’.

Je mailadres posten is eigenlijk niet toegestaan op Wereldwijzer. Kan je een hoop spam opleveren !

Oh dankjewel! Was inderdaas niet zo slim;p

Hi,
Ik heb in December 2013 the Annapurna circuit gedaan, echt fantastisch. Ik had een gids via three sisters geboekt. Super aardige meid, pushpa! En via trekkingpartners.com heb ik wandelmaatjes gevonden. Een meid uit zweden, een jongen uit Sydney, ierland en India. Dat zweedse meisje had nog een porter geboekt, Tek. Die was ook geweldig. Met de gids hoef je je geen zorgen te maken over de dag planning en route. Zij boeken ook de guesthouses onderweg. En het was super gezellig met mijn wandel groepje. Ik had gewoon de gids geboekt en toen een advertentie geplaatst op trekkingpartners.com een par weken voordat ik van start ging. Maar als je vantevoren al wat rondreist in Nepal kom je vast ook mensen tegen die met je mee willen wandelen. Heel veel plezier!
Oja, via threesisters had ik ook een kamer in hun guesthouse geboekt en er zijn goedkopere plekken in pokhara om te overnachten. Ik kreeg wel later korting toen ik er om vroeg. En ze waren ook allemaal heel aardig.
Ik ben ook nog een paar dagen in pokhara naar een yoga retreat gegaan, Sadhana Yoga Retreat - Pokhara, Nepal. En dat is ook echt een aanrader. Helaas moestik al na 4 dagen weer weg maar anders was ik er langer gebleven.