Over land naar India

Hallo, mijn naam is Cilly. Ik heb me geregistreerd omdat ik graag met een busje vanuit Nederland naar India wil reizen, samen met een vriendin die erg goed rijdt. Ik ben vrij v.a. augustus 2012. Ik zoek een mannelijke medereiziger/chauffeur die een paar maanden tijd heeft en ook graag, over land, naar India wil rijden en/of dat al een keertje gedaan heeft. Ik ken wat Iraniërs en die zeggen dat het absoluut beter is met een man door Iran te reizen, dan als twee vrouwen alleen. En dan is het prima te doen.

Ik ken India erg goed want heb er de afgelopen 17 jaar 3 tot 4 maanden per jaar in India doorgebracht voor mijn werk. Na al die jaren wil ik heel erg graag eens de weg naar India over land ervaren. Twee weken geleden kwam ik in Nepal nog 3 busjes tegen, met een Spaans, Nederlands en een Frans kenteken. Er gaan genoeg mensen over land. Wie wil dit ook zo graag …?
Laat van je horen.

hallo…ik heb vroeger (1980) in India gewerkt en heel regelmatig (ontwikkelingsprojecten) reis ik nog steeds door India…van hieruit (belgie) wil ik zeker nog eens met een busje naar ginds reizen…in mijn planning kan dat pas vanaf september 2013…!!

2013 is een heel jaar verder. Ik vind het heel erg leuk dat je gereageerd hebt. Indien er geen andere personen geïnteresseerd zijn voor die tijd, kunnen we altijd nog eens afspreken? We hebben nog 2 jaren te gaan tenslotte. Ik zorg in elk geval voor een goeie bus !

Hey Cilly,

Het lijkt mij een erg leuke ervaring om te doen! Echter zijn er wel factoren die mij doen denken dat ik wellicht niet degene ben die jij zoekt.

• Ik ben pas 25 (vrij jong dus)
  • Ik heb niet al teveel reiservaring buiten Europa (alleen een maand in Oeganda en een halve maand in Kenia) en ten slotte
  • Ik heb weinig kennis van India (of de landen die we doorkruisen tijdens de rit)

Desalniettemin zou het me een erg interessante ervaring lijken! Mocht ik inderdaad niet voldoen aan de persoon die jij zoekt, dan wens ik je in ieder geval succes met zoeken :slight_smile: En uiteraard veel plezier tijdens de rit!

Beste Valange, tja je zegt het zelf al,je hebt niet veel ervaring op dit gebied. Maar die kun je alleen opdoen, door veel te gaan reizen, daarbij ben je 25 dus heb je nog niet zo veel gelegenheid gehad. Je leeftijd hoeft totaal geen bezwaar te zijn hoor. Maar…zoals je in je reactie vooral de tegens over jezelf beschrijft, lijkt het me een beter idee om er nog eens goed over na te denken en veel over de te bereizen gebieden te lezen. In ieder geval, bedankt voor je reactie, groet van Cilly.

Beste Cilly,
Ik denk dat dit een mededeling wordt: Ikzelf heb het plan voor 2013 (augstus/september/oktober) om vanuit NL naar Pakistan te rijden. De eerste maar is dus 2013. De andere maar is dat ik van plan ben via de noord (Kazachstan enz.) heen te rijden en terug via Iran. Andersom is alleen bij uitzonderlijke redenen mogelijk. Tevens rijd ik zeker in een eigen auto (Toyota Landcruiser). Maar je weet nooit. Vandaar de mededeling.
Groet, Jeroen

Hoi Jeroen, Pakistan via de noordkant! Ik vond Pakistan heel bijzonder. Ben vooral in het noorden vanuit Delhi geweest. Peshawar en Lahore. Mooi en ruig ook. Tevens reden om een mannelijke medereiziger te vinden, want als vrouw alleen was het niet wat je noemt ‘makkelljk’. Mannen zijn daar overal welkom dus dan zit je goed! Een mededeling is prima, wie weet hebben we nog iets aan elkaar in de vorm van advies of wie weet onderweg. Mocht mijn reis vertraging hebben (zit er dik in) en wij pas in 2013 vertrekken, je weet maar nooit hoe het loopt. Laten we tegen die tijd contact houden? Bedankt voor je reactie lijkt me ookl leuk om van je te horen wanneer je daadwerkelijk vertrekt! Groet v Cilly.

hoi cilly,

ik loop al een jaar rond met het idee om een overland trip te maken richting azie of afrika.
ik zou graag meewillen ik weet veel van de islamitische cultuur en ben goed gezelschap.
ik hoor graag van je

Bete Ravour, bedankt voor je reactie. Je denkt er ook over om overland naar Azië te reizen! Per auto neem ik aan, want je kunt ook met de trein en/of de bus. Kun je me ietsjes meer over jezelf vertellen? Heb je je rijbewijs b.v. en misschien al wat ervaring wat reizen betreft? Weet je wat je reistechnisch gezien voor zo’n reis nodig hebt? Je kent de Islamitische cultuur, ben je al vaak of lang in landen geweest met deze cultuur of ken je die cultuur vanuit Nederland? Heb je al iets concreets bedacht wat de reis betreft?
Allemaal vragen die bij me opkomen en het zou erg fijn zijn als je je iets meer wilt voorstellen dan kunnen we naar aanleiding daarvan misschien wat meer contact hebben? Ik hoop snel van je te horen. groetvan Cilly.

Hi, Ik ben nu eind van mijn 7 maanden reis door Australie/Nieuw Zeeland en semester als uitwisselingsstudent in Tasmanie. Hoog waarschijnlijk ga ik afstuderen in Juni van dit jaar, daarna een paar maandje werken/sparen voor een volgende reis.

Ik heb altijd al naar door Azie willen reizen, maar nooit heb ik gedacht aan om per auto er naar toe te gaan. Waarschijnlijk kan ik niet voor het einde van dit jaar weg uit Nederland, weer wat geld sparen om te kunnen reizen.

Ik ben in Pakistan geboren (23 jaar) en heb daar 7 jaar gewoond. Hierdoor spreek ik vloeiend Punjabi, Urdu, Hindi en ken de cultuur ook. Ik ben van plan om dit jaar mijn Urdu en Punjabi te verbeteren (schrijven en lezen). Maar als ik in Pakistan aan kom wil ik graag gaan hiken in Kashmir en rijden (auto of motor)/fietsen op Karakoram Highway.

Als het je interessant lijkt kunnen we van gedachte uitwisselen.

Groetjes,

Mo

Ha Mo, een wereldreiziger kun je wel zeggen. Ik vond Nieuw Zeeland prachtig heb met camper (als zovelen) een maand rondgereisd daar. Australië ken ik niet. Tja, ik had een reeds veelbelovend contact met iemand over deze reis en die kwam met het feit dat Nederland sinds Nov. een negatief reisadvies voor Iran geeft. Daar moet je wel doorheen. Dit kan in september weer anders liggen en dus trek ik me er voorlopig niet te veel van aan. September lijkt me een goed moment om de reis aan te vangen. Voorjaar is veel te koud in de bergen en zomer te heet. Ik ken Pakistan, met name Peshawar en Lahore ook wel. Heb er eens een container vandaan gestuurd. Het lijkt me erg handig iemand die de taal Urdu en Hindu spreekt. Als overland niet mogelijk blijkt, is het misschien een idee samen met bus door Pakistan en/of India te reizen? Of nog eens ideeën uit te wisselen? Een bus kun je daar ook kopen tenslotte. Zullen we contact houden? groet van Cilly.

Beste Mo,
Het is me niet helemaal duidelijk of je op mijn mail hebt gereageerd of op dat van Cilly, maar gezien je inmogelijkheid

-daar ging iets mis-
onmogelijkheid om 2012 te gaan, neem ik aan 2013…
wil je iets verder overleggen, dan is het wellicht handig(er) direct met mij te mailen (j.wiemer@oga.amsterdam.nl), maar het mag ook via deze link, al vind ik dat niet zo netjes naar Cilly (het is haar ‘lijn’). Groet, Jeroen

Nu begrijp ik dat dit een conversatie tussen Mo en Jeroen was. Nou geeft niet hoor, als de juiste mensen elkaar vinden is dat mooi! Good Luck !

Ik zie dat deze discussie alweer een jaar teruggaat, maar zijn er nog mensen die overland naar india willen reizen of mischien zijn er al mensen terug en kunnen ze mij wat tips geven.
Ik heb wat vrijwilligerswerk gevonden in turkije. en dacht dus eerst van nederland naar turkije te liften, daar een tijdje te blijven en dan door te reizen naar india of verder. Ik ben ook aan het kijken naar treinreizen, turkije, iran, pakistan, india, maar veel onvolledige of jaren oude informatie. heeft iemand wat recentere informatie of al concrete plannen die wel een extra persoon kan gebruiken. nog niets staat vast in mijn plannen.

Hoi Rik vd Laan, ik ben inmiddels terug van de reis over land naar India.
Laat je nergens door ontmoedigen is mijn eerste advies. Het is allemaal goed mogelijk.
Wanneer je iets concretere vragen hebt ben je welkom, het is erg lastig om zomaar wat te vertellen.
Turkije is om te beginnen werkelijk prachtig de mensen erg aardig en zeer behulpzaam.
Ik hoor het wanneer je zo ver bent, groet van Cilly Wolf.

He Cilly, heel concrete plannen zijn er nog niet.
Maar ik ben wel al benieuwd via welke landen jij gereisd bent?
Ik zag dat er per jaar nogal wat dingen veranderen aan grensovergangen en aanvraag van visa’s.
Dus vooral benieuwd of in sommige gebieden een kleine omweg naar een andere grensovergang alles wat soepeler maakt.
Maar ik laat het nog weten als ik meer weet over mijn plannen.
groeten,
Rik

Rik, tot Turkije is alles zeker geen probleem.
Er is maar 1 grensovergang Turkije/Iran, nl Dogubayazit en er is maar 1 grensovergang Iran/Pakistan, nl Zahedan
en 1 grensovergang Pakistan/India, nl Lahore. Eigenlijk geen probleem. In Pakistan wordt je de hele weg van grens naar grens door de politie begeleid. Je kunt niet op de fiets of liften of met een bus. Je moet in je eigen vervoer, auto motor en dan in een groep (verzameld bij de grens) . Succes Cilly.

Hallo Cilly,
Mijn vriend en ik willen graag in mei/juni 2014 over land naar India gaan. Is dat een goede reistijd? Is Iran vertrouwd? Wij willen graag met een busje reizen of heb je een 4wheel drive nodig?

Dag Ine, de maanden mei en juni zijn al best heet en om door de woestijn te gaan en in Pakistan en India is het dan erg heet. Tenzij je dol bent op de hitte. Als je april en mei kunt kiezen zou ik daarvoor gaan. Er zijn wel grote verschillen, omdat het zo’n uitgestrekt gebied is en je hebt ook met hoogte verschillen te maken vooral bij Turkije/Iran gebied. Je kunt gewoon met een busje gaan, als dat een goede auto is natuurlijk. Je hebt niet perse een 4wheel drive nodig. De wegen zijn goed ook in Iran. Vanaf Kerman ga je door een woestijn maar overal is de weg redelijk. Zo ook in Pakistan. Heb je meer vragen dan ben je welkom. Ik deed de reis precies een jaar geleden in de maanden september en oktober. We deden er 7-8 weken over maar dan heb je niet veel tijd om de landen te bekijken, alleen vanuit de auto natuurlijk.
All the best met groet van Cilly.

1 like