reis overland naar India

23-12-11 19:41Louise Ceciele
Halllo mensen, ik probeer het gewoon nog een keertje. Ik stop per 1- 8- 2012 met werken en wil dan met een bus of met de trein (kan ook heel goed) naar India reizen. Dat is niet heel makkelijk er komt veel ge-oganiseer voor kijken, maar… het kán. Omdat ik niet meer rij (in de stad) wil ik de kosten voor een mooie bus en alle bijbehorende kosten op mij nemen. aanschaf/benzine/verzekeringen/onderhoud/reparaties/ benzine etc. etc,.
Ook de carnets de passages en alle administratie etc.

Ik heb venwege mijn werk, zo veel tijd in India en Nepal en Pakistan doorgebracht, dat kan erg handig zijn voor de groep. Ik zoek een man/heer die met mij en andere vrouw die ook heel goed rijdt, bereid is over deze reis na te denken en het een kans durft te geven. Wie durft? Wie reageert en wil mee denken en uiteindelijk mee gaan? Ik denk 40 dagen nodig te hebben om in India aan te komen. Graag reacties. Louise.

Hallo Louise Ceciele,

Ik heb de eerste post een tijdje geleden gelezen en er eens over nagedacht en het Klinkt als een mooi avontuur.
in 40 dagen naar india ( volgens google maps moet het in 4 dagen te doen zijn haha)
nou een vraagje wat gebeurd er bij aankomst in india is het dan de bedoeling dat er ( samen) verder gereisd wordt?
ik vraag dit omdat ik zeker niet langer als 50 dagen weg kan, ik denk dat ik daarna niet meer zou kunnen wennen aan Nederland.
groetjes Jos

Hallo beste Jos,
bedankt voor je reactie. Van het feit dat er toch wel mensen zijn die over zo’n reis denken, word ik al blij. Wat gebeurt er als we eenmaal India bereikt hebben? In India stuur ik de auto per schip terug naar Nederland, want die moet douane-technisch gezien, terug naar Nederland.

Verder reizen daar, gaat op eigen gelegenheid per trein/bus of auto… Is erg aan te raden, niet duur en niet moeilijk. Ik wil daar nog een maand rondreizen maar dan op andere manier en ook naar Nepal. Het is mogelijk om in 1 week n India te rijden heb ik begrepen van mensen die dat ook gedaan hebben. maar ja…
Hoop nog van je te horen of wat meer over je te horen, groet van Cilly.

a

Halllo mensen, ik probeer het gewoon nog een keertje. Ik stop per 1- 8- 2012 met werken en wil dan met een bus of met de trein (kan ook heel goed) naar India reizen. Dat is niet heel makkelijk er komt veel ge-oganiseer voor kijken, maar… het kán. Omdat ik niet meer rij (in de stad) wil ik de kosten voor een mooie bus en alle bijbehorende kosten op mij nemen. aanschaf/benzine/verzekeringen/onderhoud/reparaties/ benzine etc. etc,.
Ook de carnets de passages en alle administratie etc.

Ik heb venwege mijn werk, 17 jaar lang 3 á 4 mnd per jaar in India en Nepal en Pakistan doorgebracht, deZe ervaring kan erg handig zijn voor de groep. Ik zoek een man/heer die met mij en andere vrouw die ook heel goed rijdt, bereid is over deze reis na te denken en het een kans durft te geven. Wie durft? Wie reageert en wil mee denken en uiteindelijk mee gaan? Ik denk 40 dagen nodig te hebben om in India aan te komen.Graag reactie,
groet v Louise.

Hoi Cilly,
dit is perfect,
we kunnen natuurlijk wel veel mails heen en weer sturen maar mij lijkt dat we het beste een afspraak kunnen maken.
ik wil wel jullie kant opkomen.
het lijkt me wel leuk ergens in de middag af te spreken.
de dag maakt me niet zoveel uit ik moet wel een paar uurtjes reizen.
laat maar iets weten.

mvg Jos

Nou Jos, dat is een snelle aktie!

Ik heb wel wat vragen, bv: heb jij je rijbewijs en hoe lang rij je al?
Ben je al eens naar Azië geweest of heb je andere lange verre reizen gemaakt naar derde wereld gebieden? Dat is vaak toch wel even wennen…

We kunnen afspreken natuurlijk, ik woon in Amsterdam. Mijn vriendin Karin niet, dus die ga ik eeerst contacten en dan spreken we daarna een datum af. Jij zegt in de middag wat mij betreft goed.
We kunnen in het Tropenmuseum afspreken of op het Centraal Station? Ik werk op maandag en dinsdag. Als ik meer weet van Karin mail ik weer, groet van Louise.

HoHoi Cilly,

tja ik ben snel , al zeg ik het zelf.
Maar ik lees regelmatig forum berichten die zich over een lange periode uitstrekken en uiteindelijk tot niets leiden.
Nou moet ik er niet aan denken dat we straks maanden en 10talle mails verder ontdekken dat een van ons niet serieus
Is, en alle voorbereidingen voor niets gedaan zijn.
Dit is dan ook een van de redenen dat ik liever een uitstapje naar Amsterdam maak.

Mijn reiservaring strekt zich uit van Noord en Midden America, Cuba, Zuid-Afrika, Indonesië, Sri lanka en last but not least India Andaman eilanden en natuurlijk de Himalaya( tot 4000m) .
In India heb ik 2 jaar geleden nog een mooie tocht van een maand gemaakt, weliswaar niet met eigen maar plaatselijk vervoer.
Ik geef dan ook toe dat het rijden in grote steden( in India) wel heel moeilijk en uitdagend zal zijn, maar voor we er zijn zullen we er wel een beetje aan gewend zijn.
In Europa Rij ik ± 50.000 km per jaar met voertuigen van 1 tot 50 ton, heb mijn rijbewijs 30 jaar en ben auto technisch ook redelijk onderlegd.

Maar we hoeven ons nou ook weer niet zo te haasten doe maar rustig aan en laat maar iets weten.
O ja komende week ben ik via mail bereikbaar de week erna niet,
Zoals je mischien weet ik rij Enduro in Europa en ik zit dan in Oostenrijk en overleef daar hopelijk de ERZBERG-RODEO.

Mvg Jos

]Ha Jos, dat klinkt heel goed. ik heb Karin gemaild en je hoort snel van mij. Ook zonder Karin wil ik een afspraak maken. Het lijkt me wel aardig om elkaar op mijn opslag te ontmoeten? Dan hebben we meteen beetje Indiase sfeer. Je hoort van me. groet v Cilly.