Reisgenoot gezocht India januari 2010

Hallo!

In januari 2010 is het zo ver en vertrek ik naar India voor een wereldreis van ongeveer 6 maanden. Na India wil ik naar Nepal (waarschijnlijk een trekking doen) en dan op naar Zuidoost-Azië! Daar wil ik landen als Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, Maleisië en Indonesië bezoeken.

Dit zijn zo’n beetje de plannen tot nu toe, maar ik wil me eigenlijk vooral ter plekke laten leiden, dus misschien gaat het er wel heel anders uitzien. India staat in ieder geval wel vast als eerste land.

Dus heb jij het reisvirus ook zo erg te pakken? En is voor jou ook de enige remedie reizen? Dan ben ik op zoek naar jou! :nod:
Ondanks dat ik goed alleen kan zijn, lijkt het me namelijk gezelliger om met iemand de reis te starten, zeker in het overweldigende India. Wellicht kunnen we nog wat langer samen reizen, maar het lijkt me ook fijn om een stuk alleen te reizen. We’ll see! Ik ben op zoek naar iemand met ook al wat reiservaring en natuurlijk mogen humor en flexibiliteit niet ontbreken! :smile:

Ik zal mezelf even kort voorstellen. Ik ben net afgestudeerd van de opleiding Communicatie en nu dus vooral even aan het genieten van mijn vrije tijd. Ik ben 24 jaar en als ik op reis ga 25. Ik heb rondgereisd in Egypte en Midden-Amerika. Tijdens het reizen zie ik graag cultuur en natuur, maar ik doe ook graag avontuurlijke dingen zoals duiken. Verder moet er natuurlijk tijd zijn voor een feestje hier en daar en relaxen. Ik reis graag met backpack, low budget maar met ruimte voor bijvoorbeeld excursies.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Cyrina

hey
Ik ben Pranita Hoffer,ik ben 24 jaar.en ben geadopteerd uit India
Ik werk zelf in een verpleeghuis.
ik ben zelf al 2 keer in india geweest en keer op mij 16 en dit jaar in janauarie voor een maand.
Ik wil ook graag naar india maar ook vrijwilgers werk doen,
http://www.commissiesamen.nl
Mischien lijkt jou dat ook leuk om te doen
ik zou graag een half jaar willen
en daarna mischien rond reisen
als jij dat ook leuk lijkt kunnen we met elkaar verder spreken

gr pranita
[EMAIL=“pranitahoffer@hotmail.com”]pranitahoffer@hotmail.com

Hi Pranita,

Leuk om van je te horen!
Ik heb je een e-mail gestuurd, dat praat wat makkelijker. :slight_smile:

Groetjes,
Cyrina

:arrow:

Hoi Cyrina en Pranita,

ik zag jullie berichten op het forum en wil graag reageren.
Ik ben Annalotte, word in november 25 en wil in januari ongeveer 3 a 4 maanden vrijwiligerswerk doen in en reizen door Inda. Ik ben erg benieuwd of jullie al plannen hebben/ je bij een project hebben aangesloten en evt. nog steeds geinteresseerd zijn in reisgenoten.

Groetjes!
Annalotte

hey Annalotte
Ik ben pranita 24 jaar,ik ben geadopteerd en kom uit india
ik ben 2 keer in india geweest 1 keer toen ik 16 was om mijn roost te bekijken en in janauarie 2009 voor een maand,
Ik zit nu zelf bij http://www.commissiesamen.nl/ maar heb nu geen maatje
het lijkt mijn leuk om via imail contacht te maken
Het lijkt mijn leuk om met straattkinderen of gehandicapte kinderen te gaan werken
en het reizen klijkt mijn ook leuk
het lijk mijn leuk om een half jaar heen te gaan maar dat moeten we dan maar bekijken
maar moeten even kijken of het klikt

gr pranita
[EMAIL=“pranitahoffer@hotmail.com”]pranitahoffer@hotmail.com

hallo allemaal!!

ik ben noor, nu 18 jaar word in november 19 en ga 25 januari naar India toe. Daar ga ik 8 weken vrijwilligerswerk doen in Rajastan en daarna wil ik heel erg graag doorreizen. Alleen heb ik het probleem dat ik met ouders zit die het niet zo zien zitten dat ik alleen door Azië trek:(
dus ik vroeg me af hoe ver jullie nu zijn met je plannen e.d.?

groetjes noor :slight_smile:

hey noor
Ik ben pranita en 24 jaar
mischien is er een klik tussen ons
zo jij mischien ook langer willen
ik wil liefst een half jaar vrijwiggers werk doen en reizen
ik zit zelf al bij http://www.commissiesamen.nl/

gr pranita

gr pranita

Hi Annalotte en Noor!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga zelf echt voor het reizen door India, dus vrijwilligerswerk zit er voor niet in tijdens deze reis.

Voor het rondreizen door India zoek ik nog steeds een reisgenoot. Ik vertrek halverwege januari en ga dan met name rondreizen door Noord-India. Daarna naar Nepal en tja de rest is jullie bekend uit mijn oproepje.

Dus als jullie een reisgenoot zoeken voor januari dan moeten we maar even verder mailen. Maar als jullie in januari beginnen met vrijwilligerswerk en daarna pas gaan rondreizen, dan gaat het helaas niet lukken!

En kunnen jullie waarschijnlijk het beste verder mailen met Pranita. :slywink:

Groetjes,
Cyrina

Hee Cyrina!
ik begin inderdaad in januari met vrijwilligerswerk en ben daar als het goed is 21 maart mee klaar. Hierna wil ik heel graag naar Thailand vliegen en daar gaan rondtrekken, ook cambodja/laos en de rest daar trekt mij dus eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit waar ik na mijn vrijwilligerswerk naartoe ga, als het maar daar ergens is! Ik neem aan dat jij rond die tijd ook nog ergens in Azië rondtrekt?
Wat zijn jouw plannen? Misschien dat we toch iets kunnen afspreken daar of een deel samen kunnen doen als je dat wat lijkt…
laat maar eens weten:)

groetjes noor

Hoi Hoi Cyrina,

Je oproep spreekt mij enorm aan. Ik ben zelf van plan om begin volgend jaar een aantal maanden door Azie te gaan reizen. Wilde beginnen vanuit Thailand en daarna door gaan naar Laos, Cambodja, Maleisië en Indonesië en wie weet welke landen ik nog meer ga bezoeken. Ben zelf een dame van 25jr en wil al zolang op reis gaan, maar elke keer kwam er wel iets tussen. Ik wil puur gaan reizen en geen vrijwilligers werk gaan doen. Ik begrijp dat je vanuit India je reis wilt gaan starten, opzich zou ik daar ook open voor kunnen staan. Ik vroeg mij of je ondertussen al iemand hebt gevonden of nog steeds opzoek bent. En misschien kunnen we een deel samen reizen en anders kunnen we elkaar altijd ideeen uitwisselen:)
Wacht je reactie af!

Groetjes

Hi Cyrina!!

Ik las je oproep en werd meteen enthousiast.
Zelf wil ik al zolang de wereld zien en idd het reisvirus gaat mijn bloed niet uit :wink:

Ben al eens 3 maanden in Australie geweest, 6 maanden in Griekenland en een aantal weken in Denemarken gewerkt en ook Florida gezien.
Nu wil ik dolgraag naar India toe, het lijkt me een totaal andere wereld in vergelijking tot wat ik tot nu toe gezien heb in andere landen.

Zelf had ik in gedachte om ook in januari te vertrekken. Ik wil voor langere tijd weggaan mss wel een jaar.

Ik wil graag de ervaring met iemand anders delen dat lijkt me veel gezelliger, maar ook ik kan goed alleen zijn en heb in gedachte om ook nog naar Zuid-Amerika, Nieuw Zeeland en Afrika te gaan.

Zoals je al zei het is goed om je reis met iemand of meerdere personen te starten, daarna kun je altijd zien hoe het loopt :slight_smile:
Ik ben trouwens 25 jaar.

Groetjes Krista

Hallo Iedereen,

Zelf heb ik hier enige tijd geleden ook een oproepje geplaatst, met resultaat.

Ik had iemand gevonden om doorheen India te reizen Noord als Zuid. Zowel must see locations bezoeken alsook de niet gekende plaatsen.

Omwille door (prive) omstandigheden heeft mijn medereiziger moet afzeggen.

Het is jammeer, maar nu moet terug van af beginnen en op zoek gaan naar een leuk reisgenootje. Eerlijkheid en vertrouwen zijn een must, en gezonder humor die mag altijd aanwezig zijn.

Ikzelf ben jongen van25 jaar. zou heel graag periode nov.dec januari heen gaan.

Graag zou reizen zonder te veel vlug vlug. Indien er plekjes zijn waardoor het kan zijn dat we hier langer willen blijven moet dit kunnen, niet?

Spreekt je dit aan, dan hoor ik je graag

Groetjes,

Manoj

[EMAIL=“beurs.beurs@gmail.com”]beurs.beurs@gmail.com

Hey Cyrina!

Ik vroeg me af of jij al een reisgenootje heb gevonden? Ik wil ook (eind) januari naar india voor 4 of 5 maanden, en zoek ook iemand voor in ieder geval het begin van de reis. Ik ben ook van plan me te laten leiden door de reis en heb dus nog geen concrete plannen. Het lijkt erop dat we dezelfde reisinstelling hebben!
Ik ben trouwens 23 jaar en ben net een jaar afgestudeerd. (creatieve therapie), heb nu erg veel zin om meer van de wereld te zien! Misschien kan je laten weten hoe jou plannen er nu voor staan!

groetjes Nina

Hoi meiden,

Ik ben Nadine, 23 jaar, net afgestudeerd van Commerciële Economie (Haarlem) en ik wil reizen! Heb een half jaar in Madrid gestudeerd, gefeest en gereist, en heb daar de smaak te pakken gekregen. Ik heb stage gelopen bij een bedrijf dat (fair trade) zaken deed met India en Nepal, en sindsdien wil ik niets liever dan naar deze landen toe gaan om de cultuur (en natuur) te leren kennen! Hier houdt de reis voor mij niet op, maar begint hij pas; ik wil voor minimaal 6 maanden weg.

Ik was van plan om alleen te gaan reizen, maar ik ben toch een gezelligheidsdier en wil de ervaringen die je opdoet tijdens de reis met iemand delen. In ieder geval in het begin is dit heel fijn, daarna kan ieder z’n eigen weg gaan (of niet).

Wat zoek ik in de reis? Go with the flow! Doe waar je je op dat moment happy bij voelt. Ik heb wel tips gekregen van vrienden die daar hebben gereist, maar ik ben pas net met de voorbereidingen begonnen. Ik ben voor alles in. Lekker de bergen in, steden bezoeken, “yogaberg”, duiken (ik heb een duikbrevet) etc. maar hou ook zeker wel van een feestje, hapje en drankje! Het liefst reis ik low/midbudget, lekker met de backpack.

Ik zag een aantal leuke berichtjes hiertussen staan met dezelfde reisinstelling. Wie weet kunnen we mailen/msnen en onze voorbereidingen bespreken? En misschien klikt het wel genoeg om samen (een stuk) te gaan reizen;-).

Groetjes Nadine

P.S. Mijn hyves is nadinedv, kunnen jullie een beetje een beeld van me krijgen;-). Ik ben via de mail bereikbaar op [EMAIL=“earlybirdy991@hotmail.com”]earlybirdy991@hotmail.com.

Hallo!

Aangezien je geplaatste onderwerpen en berichten niet meer kunt verwijderen, doe ik het maar op deze manier.

Als eerste nogmaals hartelijk dank voor de vele reacties die ik heb gehad op mijn oproep! Ik kan inmiddels dan ook met plezier melden dat ik een reisgenoot gevonden heb. :smiley:

Ik wens iedereen veel succes met de voorbereidingen en het zoeken naar een reisgenoot of reisgenoten, maar vooral heel veel plezier tijdens de reis!

:wereld:

Groetjes,
Cyrina

Hey Cyrina,

Ben je al in India? en kom je zelf uit bergen op zoom toevallig?
ik zoek namelijk iemand die ik van de week ben tegen gekomen bij de backwaters in kerala.
ze was met een vriendin uit nijmegen. ik hoor het wel

gr Mark