Ik ben van plan om vanaf maart op reis te gaan. Ik wil in maart een rondreis door India maken en die reis eindigen in Kathmandu, Nepal. Dit omdat ik daar vervolgens drie maanden vrijwilligerswerk ga doen.
Zo’n reis door India maak ik liever niet in m’n eentje vandaar deze oproep!
Ik ben Anouk, over twee weken 18 en heb vorig jaar examen gedaan.
Dus is er een gezellig iemand die net als ik in maart in India rond wil reizen? Ik hoor het heel graag! :zon02:
hey anouk
Ik ben pranita ik ben 25 jaar,en werk in de zorg.
Ik heb zelf dit jaar een half jaar vrijwillgers werk gedaan in india en Mumbai
ik wil volgend jaar voor een jaar weer die kant
even kijken naar het project Bal Anand waar ik heb gewerkt en nog naar een ander straatkinderen projecte via commiesie samen
Ik vertrek begin januari naar India, dan heb ik gezelschap. Maar dat gezelschap gaat in maart weg. Ik wil dan naar het noorden trekken. Ik ben ook 18 jaar, heb dit jaar eindexamen gedaan en heb erg veel zin om te gaan. Ik hoor het wel!
Ik wil in maart ook naar India en dan eigenlijk naar het noorden. Als mijn werkgever zijn akkoord geeft, ga ik volgende week tickets boeken voor mijn vriendin en mij. Ze weet nog van niets, dus dat zal wel een verrassing voor haar zijn. Ik ben 29, zij 25 en wij zijn zeer ervaren reizigers. Landen als Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tadjikistan (Pamir Highway), Uzbekistan, Afghanistan, Laos, Vietnam, China en Mongolië heb ik reeds bezocht in Azië. Mijn vriendin is meer in Afrika/Zuid-Amerika geweest. Daarnaast hebben wij beiden een jarenlange “vrijwilligers” achtergrond. Samen met een vriend van mij heb ik ook een Stichting (http://www.aksuu-orphanage.nl). Naast vrijwilligerswerk in Nederland, heb ik gewerkt in China, Oekraine en Kyrgyzstan (hier 3 maal) en mijn vriendin in Uganda. Ik juich jouw/jullie initiatief dan ook toe!
Ik heb jarenlang vrijwilligers voorbereid op uitzending naar het buitenland (via SIW, jou/jullie misschien bekend), dus mocht je vragen hebben dan kun je ze gewoon vragen. Van vragen over goedkope tickets (ik ben 480 kwijt), tot visa/inentingen en zaken die je mee moet nemen.
Wellicht is het ook leuk om als groep te reizen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we constant op elkaars lip zitten, maar wel op elkaar kunnen terugvallen. Het belangrijkste tijdens het reizen vinden wij respect voor- en interesse in- andere culturen, maar ook veiligheid voor ons zelf.
We willen van 12 maart tot en met 3 april 2011 gaan.
Volgend jaar maart ga ik samen met een vriendin naar India en nepal. Arriveren rond 5 maart in new delhi en reizen darna verder naar Jaipur, Agra en varanasi. Reizen vervolgens door naar Nepal en eindigen dan in kathmandu. Misschien is er ergens tijd om met elkaar af te spreken?
In iedergeval alvast veel reisplezier.
groetjes< jantine
Zou begin Januari richting India vertrekken, een dikke maand vrijwilligerswerk doen en dan wat gaan rondtrekken. Maar dit is idd veel leuker samen Dus ben ook nog compagnon aan het zoeken! zeker voor maart, dat zou geweldig zijn! Ben 20 jarig meisje, wel uit België
Je laat maar iets weten moest je eventueel geinteresseerd zijn!!!
ik ben Daisy 23 jaar uit Belgi en zou heel graag in begin januari naar India vertrekken, daar wat rondtrekken en ook wat vrijwilligers werk doen. Ben je aangesloten bij een groep om vrijwilligers werk te doen??
ik zoek alleen nog een reisgenoot. Misschien kunnen we samen trekken.
ik ben net terug van 2 maand Kathmandu en zou heel graag terug gaan na india ontdekt te hebben. hopelijk hoor ik nog van je…;
enja ik ben van West-Vlaanderen meerbepaald Poperinge
ik ben Daisy 23 jaar uit Belgi en zou heel graag in begin januari naar India vertrekken, daar wat rondtrekken en ook wat vrijwilligers werk doen. Ben je aangesloten bij een groep om vrijwilligers werk te doen??
ik zoek alleen nog een reisgenoot. Misschien kunnen we samen trekken.
ik ben net terug van 2 maand Kathmandu en zou heel graag terug gaan na india ontdekt te hebben. hopelijk hoor ik nog van je…;
enja ik ben van West-Vlaanderen meerbepaald Poperinge
Leuk dat je ook naar India gaat! Nu ik zou iets later vertrekken, vermits ik eerst nog wat centjes zou moeten verdienen, dat zou tegen eind januari, begin februari zijn. Ik ben momenteel aan het mailen met centra’s om een vrijwilligersjobje te vinden. Dat zou ik toch zeker een maand willen doen en vervolgens rondtrekken. Ben ook van België trouwens, vlaams-brabant
ik heb net 2 maand vrijwilligerswerk gedaan in Nepal. en je moet altijd voor alles betalen. Hetgene dat ik geleerd heb tijdens mijn verblijf in Nepal. Is wanneer je het zelfstandig doet dat het veel goedkoper is. alhoewel moet je nog steeds wat betalen om vrijwillig te werken.
Ja ben met mensen ter plaatsen aan het mailen hoor. je hebt hier ook commerciele organisaties, en die vragen way too veel geld. is normaal dat je daar moet betalen, je hebt onderdak en voedsel nodig natuurlijk
naar welk gebied zou je gaan? eventueel zou ik wel willen mee trekken.
want op je eentje is ook maar op je eentje natuurlijk.
bye
ja dat is waar, ik zou starten in Delhi…
ik moet zelf ook nog mijn vlucht boeken dus er is nog niets gepland.
Maar als we samen kunnen gaan kunnen we wel eens samen zitten en alles plannen… ik wil het ook niet overdreven duur maken.
voor onderdak is het normaal dat je moet betalen maar voor vrijwillig te werken. nu ik heb het ook gedaan. ik denk dat ik 2 maandjes wil trekken in india
Ik weet niet of iedereen ondertussen al voorzien is van een reisgenoot maar ik wil vanaf half maart tot eind maart wat plaatsen in Noord India bezoeken en in de provincie Radjastan. In ieder geval Agra en Varanasi. En ook ik zoek nog gezeldschap.
Ik ben al in India vanaf november 2010 voor mijn stage en heb al aardig wat van het zuiden gezien.
Als je dat wat lijkt hoor ik het graag!