Verliefd

Hier idem dito… Waar hij kan zal hij het betalen… Maar soms wil ik het ook niet, of kan hij het niet… :wink:

Ik denk dat betalen van situatie tot situatie gewoon verschilt. Ik stond er in ieder geval op mijn eigen reis en verblijf te betalen. Daar zat eten bij in. Verder hebben we heel weinig buiten het hotel gedaan. En ben ik misschien ook wel minder gewend. En iedereens inkomen verschild natuurlijk ook. Ik weet dat het bij ons in ieder geval zo is dat als ik naar vrije bestedingsruimte kijk V uiteindelijk meer heeft dan ik. Hij mag dan misschien een laag loon hebben, maar aan de andere kant worden al zijn vaste lasten wel door de werkgever betaald.
Ik denk dat in ieder geval het belangrijkste is, op welke manier financien ook worden ingevuld dat er nooit scheve gezichten komen. Maar ook dat geldt voor een relatie met een Nederlander.

Hier ga ik ook even op reageren, want ik vind namenlijk ook dat het ligt aan het inkomen!
Alleen inka je schrijft dat je nicht dat gezegd heeft… Is dat dezelfde die in nederland gaat werken om het financieel rond te krijgen? Want is wel typisch dat juist zij zegt dat de man hoort te betalen, terwijl zij zo gaat vertrekken om bij te verdienen, terwijl hij neem ik aan zometeen vakantie heeft…
Is geen aanval naar jou toe, maar ik denk wel dat je moet luisteren naar wie het advies geeft. De mannen daar hebben weinig inkomen en jij als moeder misschien ook dat weet ik niet, maar over het algemeen genomen blijft het een feit dat wij vaak betere inkomens hebben dan deze mannen en wat mutlu ook aangeeft de wil is er vaak wel, maar het geld vaak niet!

Wat wij altijd deden was ik de ticket hij het appartement, samen de boodschappen. En uitjes waren op mijn kosten aangezien ik meer wilde doen dan alleen de stad in!

Dames, mag ik even inpikken op het aspect betalen?

Ik zit namelijk met een prangende vraag.

Over een tweetal weken neem ik met Sunexpress de vlieger richting Kusadasi, mijn vlieger landt om middernacht in Izmir.

M. vroeg me of hij me moet komen halen. Hij heeft geen wagen en zou dus een taxi van Kusadasi naar Izmir huren en terug om me te komen halen.

Nu, ten eerste is het geweldig romantisch dat hij me zou staan opwachten op de luchthaven, ten tweede zie ik het niet echt zitten om 's nachts alleen in een taxi van Izmir naar Kusadasi te reizen. Ten derde zou het bewijzen dat hij toch iets voor me over heeft.

Daarentegen staat echter dat hij echt niet veel geld heeft en met moeite kan rond komen, en ik me voorstel dat zo’n reis per taxi van Kusadasi naar Izmir en terug behoorlijk wat kost, en eerlijk gezegd zou ik dan liever hebben dat hij me eens lekker eten trakteert dan een taxi. Er staat tevens tegenover dat ik via Sunexpress een rit in een -gezamelijk- busje kan reserveren naar Kusadasi op het moment van aankomst (dit ben ik nu aan het dubbelchecken).

Mijn vraag is dus: laat ik hem naar Izmir komen of reis ik zelf naar Kusadasi en maak ik het hem dan van in het begin niet te makkelijk (is namelijk nogal een probleem bij mij :confused: )?

En heeft er iemand ervaring met die busjes die je kan reserveren via Sunexpress (is via een maatschappij resorthoppa)?

Bedankt!

Ik neem aan dat je bij M. verblijft? Of heb je een hotel/appartement geboekt? Als dat laatste namelijk het geval is dan kun je wellicht een transfer boeken bij je accommodatie.

Overigens ben ik van mening dat hij wel iets voor je over moet hebben. Mijn vriend (toevallig ook een M.) heeft het ook niet zo breed, maar regelt altijd wel vervoer… :slight_smile:

Ik verblijf bij hem thuis (hij woont nog bij zijn ouders).

In Kusa? Want vanaf daar kost een taxi denk ik 50euro ofzo… (enkele reis)

Ik weet niet of jouw vriend in het bezit is van een rijbewijs…is het anders geen optie dat hij een auto huurt…Dat kost echt niet de hele wereld…en je kan er zelf ook nog profijt van hebben…

Ja, hij woont in Kusadasi.

Desnoods kan ik de terugreis betalen ofzo, elk de helft… :slight_smile:

Het is gewoon té romantisch om van de vlieger te stappen en hem te zien staan :smiley:

liesje er zijn in turkije heel veel bussen die van links naar rechts gaan, jouw askim kan dit uitzoeken en dan ben je voor 2 personen misschien 20 euro kwijt, je kan relaxt in de bus zitten en al lekker met hem praten, ik neem aan dat 20 euro een stuk goedkoper zal zijn dan een taxi.
Bij mij is het zo dat mijn askim zonder werk zit, maar altijd geld weet te regelen om mij op te komen halen, de terug weg voor ons 2e betaal ik zelf ik ben liever 20 euro kwijt en dan nog een tijdje samen dan dat ik het in mijn eentje kan doen!

Laat hem uitzoeken wat het kost en of er een bus gaat.
En het geld tja dat blijft een probleem ik denk dat je het maar moet zien als een goede investering, tenslotte ben je geen hotel of appartements kosten kwijt omdat je bij hem verblijft!

hoop dat je er wat aan hebt!

Er gaan genoeg bussen van en naar Izmir airport… Dus ook dat is een goede optie inderdaad!

Er is 1 must en ik denk bij bijna alle meiden: HIJ HAALT JE OP EN REGELT VERVOER!!! Dat is het minste nu ben ik een keer met taxi terug gegaan van kusa naar Izmir dat koste ons zeker 50 euro 100 lira dus dat zou heen en weer 100 euro betekenen!! een hoop geld voor daar dus inderdaad kijk voor een bus. En heeft hij geen vrienden of familie met rijbewijs en of auto?? Dat is daar toch meestal wel het geval.

Tot nu toe ben ik ongeveer 8 keer daar geweest en askim heeft altijd geregeld dat ik opgehaald en weg gebracht werd

Ik vind dat ook echt een must hoor! M. heeft weleens gezegd dat hij me niet zou wegbrengen omdat ik een transfer inclusief had, en dat hij het veels te moeilijk vond om me door die douane te zien gaan. Nou toen heb ik meteen mijn hostess gebeld dat ik de transfer niet nodig had… En M. dus geen keuze gegeven…

Heel gemeen, maar het werkte wel :wink:

De grote bussen gaan niet naar het vliegveld,je kan wel vragen of ze je aan de kant van de weg af willen zetten zodat je het laatste stukje moet lopen.Wel kan je natuurlijk eerst naar het busstation in Izmir gaan en vandaaruit de bus pakken naar Kusadasi.
Maar misschien kan je vriend een vriend regelen die hem naar het vliegveld kan brengen en terug brengen,tegen een kleine vergoeding.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zo’n must vind =D ik ben al enkele keren gewoon met de transferbus geweest, ook in het terug naar de luchthaven gaan ging ik alleen met de bus, gewoonweg omdat mijn askim geen taxi kan betalen …
en ik vind het ook te gek dat hij taxi heen en terug moet betalen , terwijl ik toch enkel op de luchthaven word afgezet dan, en hij dubbel moet betalen …
Nu, in september stond mijn askim me wel op te wachten aan de luchthaven, en dit was in februari ook zo, maar alle andere keren ben ik alleen heen en terug gegaan !

Het hangt er echt vanaf vind ik, in september heeft ie ook men verblijf betaald, dus toen vond ik het niet nodig dat ie ook nog eens taxi zou betalen om mij naar de luchthaven te brengen, dus heb ik gewoon zelf de bus genomen …
Er moet gewoon een evenwicht zijn, jij moet natuurlijk niet allés betalen, maar het zou ook wel begrijpelijk zijn moest je askim geen geld hebben voor een taxi…

Fieeh: Jij verbleef ook nog in een hotel… Dus dan heb je vaak een transfer inclusief. Maar ik vind dat als je bij hem thuis verblijft dat hij toch wel iets moet regelen hoor! :slight_smile:

Ja dat weet ik niet, ik ben nog nooit bij zijn thuis gebleven :smiley: , wij zijn altijd op hotel gegaan, en daarin betaalde hij mee … en idd, in april had ik transfer inclusief, en in juli ook!

Ik vind het sowieso kolder als de transfer inclusief is hij je op moet komen halen. Dan wordt er zogezegd dubbel betaald. Het is dat ex askim afgelopen keer mij persé weg wilde brengen naar het vliegveld…maar ik vond het zonder van zijn benzine en zijn tijd.

:slight_smile: blijkbaar toch niet zo vanzelfsprekend!

De transfer is alleszins niet inclusief, het zou me zo’n 44 euro kosten en ze kunnen me enkel afzetten aan ‘toeristische’ hotels (zijn er dan andere??).

Hij heeft wel een rijbewijs maar geen wagen, ik weet niet of hij er één van een vriend kan lenen.

Ik stel hem alleszins het bus-idee voor, lijkt me wel gezellig om dicht bij elkaar te zitten tijdens de rit :smiley:

En ik ben nog steeds niet overtuigd van zijn intenties dus denk dat hij wel wat mag tonen t.a.v. mij. Het is ook niet dat ik niet wil/kan betalen, het financiële kan me helemaal niet schelen, het gaat me om het principe.

Alleszins allemaal bedankt voor het advies ladies! :wink:

Ik bedoelde inderdaad als je gewoon bij hem thuis verblijft!! Als je natuurlijk al transfer heb niet dat lijkt me logisch dat je dan niet dubbel gaat betalen. Ik ben in augustus toen voor het eerst terug geweest onverwacht vier dagen en dat hoorde hij pas in de middag. Hij was aan het werk in het hotel en hij moest dus in een halve dag vervoer regelen en onderdak voor ons samen, maar alles was netjes geregeld een vriend haalde ons op hij had twee dagen vrij genomen en de laatste twee dagen verbleef ik in het hotel waar hij aan het werk was. Dus ik ben wellicht een beetje verwend met een askim die altijd alles regelt soms zelfs mijn tickets.