Verliefd

Hallo daar

Ben helemaal nieuw en een beetje op zoek naar raad?
Namelijk ben net een week terug van een week vakantie in turkije,
ik ben heftig verliefd geworden op een Turkse man van 28 jaar zelf ben ik 34 met kind wonend in Nederland.
Ik heb het gevoel dat het echt is maar mensen blijven me maar waarschuwen dat veel Turkse mannen een ander doel hebben.

Ik ga hem binnekort opnieuw bezoeken om hem beter te leren kennen.
graag reacties van mensen die gelijke ervaringen hebben en of tips hebben om erachter te komen of de liefde echt wederzeids is

groetjes Mammaris:dag:

Er is maar 1 manier om er echt achter te komen… En die stap ga je binnenkort al nemen zie ik… Naar hem toe gaan, en kijken wat jij voelt… maar ook wat hij voelt!

Geniet in ieder geval van de verliefdheid… Vervelende reacties ga je nog genoeg krijgen (helaas)…

Hallo mamarisje welkom op dit forum,

Zelf heb ik geen kinderen, maar ben wel van jouw leeftijd en heb wel een vriend in turkije van 27 jaar. Wat cynthia zegt erheen gaan en kijken of het wederzijds is, is de enige oplossing. Ook door het vele contact kun je gaan merken of het echt is of niet en ja hoe weet je het zeker… hoe weet je het zeker hier in nederland.

Mensen zijn vaak negatief als het gaat om vakantie liefdes, maar we weten allemaal dat sommige kunnen uitbloeien naar echte liefdes! dus vooral niet alleen maar luisteren naar slecht advies en hier eens lekker rondlezen, wordt je vanzelf vrolijker van!

succes

Ik weet helaas hoe sommige mannen kunnen zijn…maar als je een gesprek aangaat over de toekomst zeg dan bijv. dat je graag in Turkije wilt wonen…kijken hoe hij reageert.

succes

ontzettend bedankt allemaal indd wat positieve houding is niet verkeert
en een paar weken turkije extra kan nooit kwaad haha xthx:vak01:

Hoi Mammarisje,

Heb mijn grote liefde tijdens een vakantie in Marmaris ontmoet. Ook veel negatieve reacties gekregen, en eigenlijk nog steeds, we zijn inmiddels getrouwd en happy.
Dus t kan zeker ook goed gaan. En wat de andere dames al aangeven, gewoon terug gaan en kijken hoe de gevoelens en vlinders dan fladderen.

rammetje je hebt gelijk hoor, want als hij zegt is prima of gelukkig, weet je iig zeker dat het niet voor de papieren is :wink:

Hoi hoi, ik ken het gevoel ben in juni ook verliefd geworden op een Turkse jongen hij is 27 en ik ben 30, ik ga in januari voor de 2e keer terug, en zie wel hoe het verder allemaal loopt!

Suc6 meid volg je hart :wub:

Het is zeker anders als je te maken heb met een kindje :wink: Ik heb zelf een dochtertje en heb mijn vriend vorig jaar juni leren kennen ook op vakantie en zelfs animator (die hebben helemaal een naam) inmiddels zijn we anderhalf jaar samen en weet ik precies wat ik aan hem heb en hij aan mij, hij is super met mijn dochtertje en iedere keer leer ik nog steeds een beetje meer van hem zijn familie en zijn cultuur. Mijn omgeving is ook alles behalve positief en dat is heel jammer, de vooroordelen daar leer je mee omgaan negeer het niet maar leer ervan en kijk of het van toepassing is op jou relatie en verder genieten van het verliefde gevoel en elkaar leren kennen!!!

Je kan eens onder mijn verhaal kijken daar staan een hoop mooie verhalen :smiley:

Leuk he die turkse mannen!
Zit precies in hetzelfde schuitje, ben begin september terug gekomen en ga 9 november al terug :slight_smile:
Het beste is denk ik inderdaad je hart volgen en terug gaan! En de vooroordelen, inmiddels weet ik dat ze pijn kunnen doen. Probeer het naast je neer te leggen, maar hou in je achterhoofd wel rekening met een eventuele teleurstelling… En bovenal, geniet er lekker van!

Mamarisje, ik ben ook een moeder. Ik denk inderdaad dat terug gaan de enige manier is om er achter te komen hoe het zit tussen jullie. Hou de waarscheinlijk goed bedoelde adviezen in je achterhoofd. Die verhalen worden natuurlijk wel ergens op gebaseerd, maar het wil niet zeggen dat jou vriend ook zo is.
Hoe je erachter komt of liefde echt is. Als daar echte tips voor zouden zijn zo de persoon die ze had nu miljonair zijn denk ik :wink: Helaas zijn die er voor Nederlandse mannen net zo hard niet.
Ik had van mijn nicht die daar al woont en natuurlijk de verhalen wel een aantal dingen in mijn achterhoofd toen ik terug ging.
En misschien heel lullig, ik had ook een aantal tests bedacht die hij moest doorstaan. Nou, klinkt dit heel gepland, maar zo was het niet echt. Waren meer eikpunten voor mij, dat ik van te voren bedacht had hoe ik zou willen dat iets zou gaan.
Hmm, misschien moet ik dit nog iets duidelijker uitleggen. Uit de verhalen kwamen toch een aantal dingen naar voren waar mensen zich zorgen over maakte.

• veel vriendinnen hebben
  • op seks uit zijn.
  • geld
  • op een verblijfsvergunning uit zijn.
    Seks en geld was voor mij het makkelijkst om te testen. We hadden niet eens gezoend voor ik terug kwam. En ik had eigenlijk pas lastminute bedacht dat we als we samen op een kamer zouden slapen we dus mogelijk ook in 1 bed terecht zouden komen (heb dus 2 pyama’s mee genomen, een hele degelijke en een leuke ;). Voor mij was 1 van de dingen toch wel wie er over het ene bed zou beginnen, wat hij verwachte en waar hij zou gaan slapen. Nou loste een deel zichzelf al op, want wij kregen een kamer met 2 kamers en hij zei meteen jij slaapt hier met Z, dan slaap ik wel in de andere kamer. Hadden we nu 1 kamer gehad had ik graag gezien dat hij had voorgesteld de bedden uit elkaar te schuiven. Dan had ik misschien voorgesteld om ze te laten staan. Had hij verwacht bij mij in bed te gaan liggen had ik mooi de degelijke pyama aan getrokken. In dat geval was er nooit wat tussen ons gebeurd.
    Over geld had ik van mijn nicht gehoord dat een goede Turk alles betaald. Iets wat ik lastig vind, maar heb het goed in mijn oren geknoopt en dat heeft hij inderdaad gedaan. Verder had ik hem de reis voorgeschoten (wat hij eigenlijk al niet wilde, maar was gewoon praktischer omdat ik boekte) en was het met geld zo’n ding van krijg ik het ook weer terug. Ik vond het belangrijk dat hij daar ook zelf mee zou komen en ik daar niet om zou hoeven vragen. Dat is ook gewoon keurig gebeurd.
    Andere vriendinnen koste bij mij gewoon tijd en een beetje logisch redeneren. Hij is zo veel tijd kwijt aan met mij msn-en, naast zijn werk, dan ook nog 10 dagen totaal bij mij. Op een gegeven moment is het gewoon niet logisch dat er een vrouw is die dat zou pikken van haar vent. Een eventuele andere vriendin wil toch ook gewoon aandacht.
    Voor de verblijfsvergunning heb je al een goede tip gekregen. Die had ik zelf nooit zo bedacht.

Nou ja, goed dat is hoe ik uiteindelijk wat meer zekerheid geprobeerd heb te krijgen. Garanties zijn er nooit natuurlijk, helaas.

Als moeder vond ik het trouwens best eng. Ik heb toch een klein meisje mee waar ik verantwoordelijk over ben. Ik was dus heel blij dat ik gewoon de boeking had gedaan en ik niet afhankelijk van hem was. Als het een grote kwal was geweest dan had ik lekker mijn eigen gang gegaan en hem des noods de kamer af gegooit.
En doordat ik de boeking deed had ik ook een kopie van zijn identiteitsbewijs nodig. Ik merkte dat dat mij en een bezorgde omgeving toch wel gerust stelde, want heb die mail naar 2 vrienden geforward met het idee mocht er iets gebeuren dan weten jullie bij wie de politie moet beginnen met zoeken.
Als moeder zou ik dus vooral zeggen bouw voor jezelf wat dingen in wat jou een veilig gevoel geeft. En je omgeving, echt goede vrienden en familie van wie je weet dat ze het goed bedoelen een beetje gerust stellen kan geen kwaad. Ik merkte dat ze het bij mij in ieder geval heel erg konden waarderen dat ik zei ik begrijp jullie bezorgdheid, deels deel ik die ook wel, ik zal dus alles doen wat ik kan om het zo veilig mogelijk te houden, maar ik ga het wel doen. Mijn omgeving vond dat in ieder geval een fijne manier.
Wat ik trouwens ook deed was de 1e avond een sms dat we goed waren aangekomen, 1e dag een mail en om de zoveel dagen nog een mail. Gewoon om even te vertellen dat we nog leefden en dat het goed zat.

Nou ja, een heel verhaal zo, maar ik hoop dat je er iets uit kunt halen waar je wat aan hebt.

1 like

Ook al besteden ze veel tijd aan je,ze kunnen er altijd wel een andere vriendin op nahouden,daar verzinnen ze wel wat op.Een smsje is zo gestuurd.

Een smsje wel ja. Ik heb het over maanden dagelijks msn in de uren dat hij vrij was. Tenzij hij 's nachts echt niet sliep heeft hij echt geen tijd gehad voor een andere vriendin. In ieder geval niet 1 die ter plekke daar is. Maar goed, wat ik al zei, garanties krijg je nooit. Er zijn ook Nederlandse mannen waarvan men er na 20 jaar achter komt dat ze er een heel dubbel leven op na hielden.
Ik verwacht in ieder geval dat een vrouw die een man heeft die altijd achter msn zit, avond aan avond het op een gegeven moment zat is om geen aandacht te krijgen. Maar het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat hij met meerderen zit te msn-en. Al denk ik dat je aan de snelheid van iemands antwoorden wel kan merken of iemand alleen met jou zit, of ook nog met iemand anders.

ik ben de weg even kwijt, wat bedoel je nou precies met die vrienden en tijd maken?

want dat kan toch ook gewoon samen?

Iemand valt nooit volledig te controleren. En dat geldt voor zowel een nederlandse als buitenlandse partner. Maar als je er al zo instapt en/of inzit vraag ik me af of je er uberhaupt aan moet beginnen.

Iemand kan je ook blokkeren op het moment dat hij met iemand anders op msn zit,en jij dus niet kan zien of hij online is,wie weet zijn ze wel vaker online dan je denk.En idd wat Angela zegt je kan ze niet volledig controleren.

Ik denk dat op het moment je het nodig gaat vinden iemand te gaan controleren, dan zit er al iets niet goed. En tuurlijk moet je je ogen en oren openhouden. Maar om dan maar van t slechtste uit te gaan…das ook zowat.

mamarisje je ziet er laait hier een hele discussie op, maar kort om de conclussie:

je kan iemand niet controleren het moet vertrouwen worden. En om te ontdekken of iemand te vertrouwen is, moet je hem leren kennen. Zo is het in het normale dagenlijkse leven ook!
Dat jij kinderen hebt is een voordeel, want dan blijft je moeder instinct spreken boven je verliefde gevoel!

Ik zou zeggen boek een vakantie en ga er heen.

Het puntje over een turkse man betaald alles, vind ik niet dat je vanuit moet gaan, want ondanks dat de WIL er is, wilt niet zeggen dat het GELD er altijd is, dus doe gewoon wat je hier in nederland ook zou doen als je een date zou hebben dat is aan jou!

*Geniet van je verliefde gevoel en stel hem gewoon veel vragen! Op die manier leer je tenslotte mensen kennen! *

succes nogmaals!

1 like

Dames ik heb een topic geopend waar we deze discussie kunnen voeren, want vindt het heel goed dat het ook eens besproken wordt, maar dan wel op de juiste plaats!

het topic heet controleren of niet? vertrouwen of niet?

thanks!!!

Ik sluit me bij je aan Mutlu wat betalen betreft. Het is gewoon onmogelijk om te verwachten dat zij betalen wat wij “gewend” zijn. Ze zullen indien het in hun macht ligt heus wel “wat” betalen…maar laten we eerlijk zijn…de meeste en overgrote deel van de kosten komt tenslotte altijd voor onze rekening. Althans dat is wel mijn ervaring…en dat was niet omdat hij op mijn zak wilde teren, maar om de eenvoudige reden dat hij het gewoon niet had.