Ik vraag me af als je je vliegtickets hebt geboekt bij een reisburo in ons geval 333 travel wat zijn dan je rechten bij het negatieve reisadvies ?
Vindt de vergoeding plaats door de :
1- Reis Annulerings verzekering ?
2- Luchtvaart maatschappij ?
3- Vliegticket verzekering indien afgesloten?
4- Reisburo let wel in geval van losse tickets.
Dit schrijft de ANWB … SGR vergoed dus niets en is ook niet van toepassing bij losse vliegtickets
Als er een negatief reisadvies is afgegeven voor mijn reisbestemming door het ministerie van Buitenlandse zaken, kan ik dan ook een beroep doen op het Calamiteitenfonds?
Een negatief advies van het ministerie is geen calamiteit afgegeven door het Calamiteitenfonds. Er bestaat dan geen uitkeringsgerechtigde situatie. Besluit u toch uw reis te annuleren dan heeft u geen recht op een vergoeding van het Calamiteitenfonds. U kunt alleen een beroep doen op het Calamiteitenfonds als het fonds heeft besloten dat er sprake is van een uitkeringsgerechtigde situatie. Onder de dekking van het Calamiteitenfonds van natuurrampen en molest. Ziektes zoals SARS en de Mexicaanse griep vallen niet onder de dekking van het Calamiteitenfonds.
Denk dat het in dit geval vooral zou gaan om het advies. Dus je word niet verplicht om niet te gaan. Je moet niet thuis blijven, je mag. Lastige situatie iig. Wat “zegt” je eigen reis/annulerings verekering?
Ik persoonlijk denk dat je geen poot hebt om op de staan…
Wanneer ga je? Als je het naar vind dan kun je misschien kijken of je gelijk vanaf BKK door kan vliegen naar elders, dus Bangkok vermijden.
Op de site van het Belgisch ministerie van buitenlandse zaken is t weer op zn belgisch hoor:" De situatie is zeer gespannen… blabla… raadzaam om … blablabla, hierbij ten strengste… blablabla…" Maar geen duidelijk standpunt "NEGATIEF’ of ‘POSITIEF’ reisadvies… Hier ben je waarschijnlijk niet veel mee als je je geld van de tickets terug wil…
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om vanuit Bangkok door te vliegen naar een andere Thaise plaats, of zelfs een ander land in ZO Azie. Beter dan geen vakantie
(Omdat waarschijnlijk meer mensen die idee hebben, is het wellicht handig om dit ticket reeds voor vertrek te boeken.)
Als een land een negatief reisadvies krijgt, ben je op zo’n moment helemaal nergens meer voor verzekert, of het nu het verlies van je tas is, of het breken van je been bij het missen van een opstapje. Het maakt op zo’n moment geen bal uit of hetgeen je oploopt ook meer iets te maken heeft met de onrusten in het desbetreffende land, je bent gewoon de Sjaak.
Nou jaaaa! Wat een onzin zeg! Wat heeft bijv mijn been breken op Koh Chang door mijn lompigheid nou te maken met de demonstraties in Bangkok? (om maar even een voorbeeld te noemen) Iig een hele rare domme regel! Maar dank voor je info! Ik wist dit dus echt niet!
*neem aan dat verzekeringsmaatschappijen dit ook in de voorwaarden heeft opgenomen? De kleine lettertjes *
Ik ga over dik 1.5 maand, en wacht nog ff af hoe het allemaal gaat verlopen. Ik zit namelijk de eerste 5 dagen in Bangkok, Daarna door naar Samui & Phuket.
Zouden jullie gaan ondanks een negatief reisadvies?