Vergoeding bij annulering ?

China airlines gaf vanmorgen het volgende bericht over annuleringen uit.

Amsterdam, 13 april 2010

Beste Reisagent,

Als gevolg van de huidige politieke onrust in Thailand willen wij jullie mededelen dat de volgende procedure voor passagiers met de bestemming Thailand – Bangkok gehanteerd kunnnen worden.****

Voor passagiers die reizen vanaf 12 april t/m 23 april 2010 met bestemming Thailand het volgende:

De volgende procedures dienen in acht te worden genomen.

Voor reeds uitgegeven tickets geld:

•    Indien de passagier er voor kiest mag de reservering ook worden omgeboekt naar de dag ervoor met dezelfde RBD (boekingsklasse).

•    Geheel ongebruikt tickets mogen voor volledige restitutie via Direct Refund in de CRS worden gedaan. Vermeld wel -due Thailand unrest CI 066 / datum.

•    Deels gebruikte tickets worden eveneens via Direct Refund in de CRS gedaan, waarbij de helft van het tarief kan worden gerestitueerd, maar let op met de bijbehorende gebruikte  belastingen. Vermeld daarbij wel de in punt 1 aangehaalde  redenen.

•    Graag in boeking vermelden: OSI-field: contacted pax who agreed with new travel date.

Al vast bedankt voor jullie medewerking.

Mochten er nog vragen zijn, neem dan contact op met onze afdeling reserveringen: 020-6461001 of Sales: 020-6463313. Per email: reserveringen@china-airlines.com

Met vriendelijke groet,

China Airlines Sales Team

Theo

Zo-even heb ik een mailtje gehad van bezoekthailand.nl. Lees dat even als je dat wilt.

Weet je ik vertrek op 1 juni, en ja ik vertrek!!! Wij gaan voor zekerheid een vlucht boeken met Airasia om direct door te vliegen :slight_smile: Probleem opgelost! Ik blijf zeker niet thuis!!!

>>>

Ben dus in de bonen;)

Als ik het me goed herinner, ook de 4 zuidelijke provincies. Dus nee, das geen algeheel negatief reisadvies.

Wij gaan ook gewoon 22 april 2 weken naar Thailand koh samui, we vliegen nu gelijk door naar samui en verblijven niet meer 4 dagen in bangkok zoals eerder geplaned, ik denk dat het gewoon geen leuke sfeer is daar momenteel, dus maar gelijk kosteloos vluchten kunnen omboeken via Bangkokairways!!
top geregeld en Eva air vliegt nu nog naar Bangkok zie geen probleem meer

De laatste jaren zijn er natuurlijk wel vaker probleempjes geweest in de Thaise hoofdstad. Veel luchtvaartmaatschappijen (zie ook posting van Theo over China Airlines) bieden dan de mogelijkheid om de vlucht om te boeken naar een andere datum, evt naar andere bestemming (met evt bijbetaling) of (volledige) restitutie.

Wij vliegen nog steeds de 18e april van Udon Thani naar Bangkok en ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen…