Ver van de wereld, met Balinese goden erbij

1. Bali is geen land
  2. Als je mij vraagt wat ‘paradijs’ is, dan zijn dit verbeterpunten. Het hoort bij Bali, ja, maar ik zou willen dat het er niet zou zijn.

Maar dat is er wel grotendeels inherent aan dat ik het geen paradijs vind. Maar nogmaals, dit is zeer persoonlijk en volledig afhankelijk van jouw manier van reizen en wensen. Ik stoor mij op Bali vooral aan de opdringerige verkopers, dronken toeristen en de intolerantie. Veel reizigers hebben lak aan lokale cultuur en zijn ronduit onbeschofd tegen de lokale bewoners. Hierdoor is de houding van de locals ten opzichte van de reizigers ook heel anders dan op andere Indonesische eilanden. Juist de wederzijdse interesse tussen reizigers en bewoners maken reizen voor mij bijzonder.

Neemt niet weg dat ik Bali een fraai vakantieeiland vind. Heerlijk surfen nabij Seminyak en Changgu, duiken bij Menjanggan Island, wat cultuur en dans in Ubud. Nabij Amed vind je meer authenticitieit en ook nog aardige duikspots. :slight_smile:

Nou ja is geen aanval of zo ! Dus verbeter je me dat het geen land is! Maar snapt wat ik bedoel toch?
En verbeter punten zijn er overal in Nederland kan ik er wel veel meer opnoemen! En ben net terug uit afrika hetzelfde.
Kunt de hele wereld niet verbeteren toch?
Ik vind het en zo voel ik het een paradijs op aarde heerlijk hoop er inderdaad ooit te mogen wonen.

Eens. :slight_smile:

S

Snap wel wat je bedoeld ben in zie op veel plaatsen geweest en het onbeschofte gedrag jegens de lokale bevolking zie je echt overal en is te belachelijk voor woorden.
Ik vind flores en lombok authentieker maar hou van bali en vooral van de mensen daar voel me er thuis en probeer tegen iedereen te doen zoals ik zelf ook behandel wens te worden.
Maar misschien heb je nog leuke tips voor indonesie hoor ze graag ben bezig met iets erbij bali ,flores en misschien dit keer de molukken.
Hoor het graag.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Voor alle vakantiebestemmingen zijn voor- en nadelen te benoemen. Daarom wordt ‘paradijs’ in het Christendom doorgaans ook gebruikt om iets bovennatuurlijks aan te duiden. :slight_smile:

Waar ben je geweest in Afrika?

Zuid Afrika erg mooie beleving maar ook vervelende mensen. En voelde mezelf erniet veilig.
Wil als ik dood ga de hele wereld hebben gezien het gaat de goede kant op!! Haha moet wel zeggen
dat wij een echte azie fans zijn !

De Molukken heb ik nog niet bezocht. Ik ben wel diverse keren op Bali en Lombok geweest, en daarnaast op Sumatra, Java, Sumba, Flores, Alor en Sulawesi. Zie mijn site voor tips over bezienswaardigheden en (soms) accomodatie.

Ja heb ik gedaan ben nog niet op sulawesi geweest dus daar denken we sterk aan en alor.
Dank je wel.

Jammer van je ervaring in Zuid-Afrika. Het gevoel dat jij bij Bali hebt, heb ik bij Zuid-Afrika. Ik zou er willen wonen, zo mooi vind ik het. Waar ben je precies geweest? :slight_smile:

Ja klopt had er ook mensen in het vliegtuig zitten die er wilden wonen zo zie je maar weer dat iedereen anders is.
Ik hou zo wie zo van Azie .
We zijn begonnen in Kaapstad en daarna naar de westkaap. Mooi maar niet meer voor ons.