Jazeker Sopirla en ook al geantwoord>>>
Wie JanBur die mannen of vrouwen.?
Maar echt Bayu is de moeite waard ,al heb ik alleen foto,s gezien die kan je natuurlijk mooer maken maar daar lijkt me mp2036 niet het type voor…:wub:
Omdat Paulana/Tokke daar woont, gekheid op een stokje is is aangestoken door het Balianenvirus en wil ook Baliburger zijn :cheer::wereld:
Is alles dan zo fantastisch op Bali?
Natuurlijk niet. Het paradijs bestaat niet, elke plek op aarde heeft zijn voor- en nadelen.
Wat ik op Bali een nadeel vind, is dat het steeds drukker en duurder wordt. Met name in het zuiden in plaatsen als Kuta en Sanur. Het netwerk breidt uit, denk aan de opkomst in het noorden en Canggu. Het verkeer staat vaak vast.
Er zijn echter voldoende mooie en rustige plekjes. Dit jaar sla ik even over, maar ik keer zeker weer terug naar Bali.
Hallo Jenny,
Allereerst wat een mooie site heb jij! Heb ik met plezier op rondgesurfd en ga dat zo nog even doen (-:
En ook bedankt voor je reactie. Mijn vraag gaf misschien al een beetje aan dat het niet zo kon zijn dat alles
fantastisch is.
Ik heb op Bali de meest vreselijke voorbeelden gezien van mensen die volledig verwaarloosd werden door hun familie
echt ongelofelijk. Soms opgesloten zelfs omdat ze geestelijk in de war waren. Kinderen met down worden ook opgesloten
en verwaarloosd. Alhoewel er nu een Nederlander is die verschillende tehuizen voor deze kinderen heeft opgezet. Fantastisch werk doet die man!
En zo zou ik het rijtje makkelijk nog langer kunnen maken.
Maar Bali blijft een fantastisch eiland om te zijn. Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben zelf 8 januari terug gekomen van o.a. Bali en ik heb het fantastisch gehad. Kuta vond ik overigens vreselijk. Ik was daar een overnachting om te wachten op mijn reisgezelschap die de volgende dag zou arriveren.
Ik heb zelf een periode op Bali gewoond vandaar mijn ook andere ervaringen. In 1999 is tijdens de rellen die daar als gevolg van de verkiezingen uitbraken al mijn bezit afgebrand. En ik heb nog moeten rennen voor mijn leven ook.
Maar Bali blijft een fantastisch eiland. Ik heb maar willen zeggen laten we niet vergeten zaken in perspectief te zien. Dat kwam bij me op na het lezen van al die positieve ervaringen…(-:
groetjes
Nee hoor , vooral niet als je er woont, nu 11 jaar in maart.
Het leven van alle dag gaat ook hier gewoon door.
Maar over het algemeen klagen we niet en willen voor geen goud terug naar Europa.
Zelfs niet voor een vakantie, Bali is een fantastisch mooi eiland met lieve inwoners en doorgaans een goed klimaat.
Nou bendesa als jij dat niet vind wat deze vraag duidelijk maakt! Blijf er dan gewoon weg.
Ik vind alles aan bali geweldig en hoop ooit ook eens een baliburger te worden.
Bali mijn paradijs op aarde!!!
Nou welkom onder de Baliburgers Yolanda, kom maar snel.
Dat is echt mijn wens dank je paulana.
En wil graag naar amed dus bayu hotel ziet er super uit.
Bayu Cottage is ook super. En MP is de chef, maar dat had je wel begrepen denk ik.
Ja inderdaad had ik al begrepen.
{Paulana vraagje kun je met de bus naar amed of lovina?
Voorheen pakte we altijd chauffeur maar lijkt me ook eens leuk om met de locals te gaan.
Met de Bemo naar Lovina gaat met overstappen ,maar wel leuk zo onder de locale mensen
Naar Amed via Amlapuraneem ik aan, een nadeel om 4pm is het over en sluiten met Transbemo…
Yolanda, ik begrijp eerlijk gezged je reactie niet zo goed. En als jij alles aan Bali geweldig vindt dan ken je het niet goed genoeg dan zou je dat niet zeggen. Niet alles is geweldig aan Bali zoals nergens alles geweldig is
Nee denk dat ik het niet kan! Ik vind gewoon alles geweldig en kan niets negatiefs ontdekken!
Wat zijn volgens jou dan de negatieve dingen?
Bali is een fraai vakantieeiland, maar je moet - zeker als verwende en ervaren reiziger - goed zoeken om dit te zien. Het duurde bij ons twee weken alvorens wij ons ‘Bali moment’ vonden. Java maakte op ons veel meer indruk, maar dit is uiteraard zeer persoonlijk.
Gelukkig wel !! Niet iedereen is hetzelfde de 1 houd van java en de ander van bali. Mijn bali moment heb ik al als ik voet op bodem zet !! Voor mij is het paradijs op aarde!
Bedelende kinderen, opdringerige verkopers, teveel dronken toeristen, mensen die de lokale cultuur niet accepteren, files, drukte, omgang met dieren, afval langs de weg, vervuiling van de zeeën, enz…
Ieder huisje heeft zijn kruisje, en ieder (ei)land heeft zijn minder goede kanten. Voor mij ook Bali.
Jenny dat hoort bij het land!