Nou, heeft blijkbaar nogal wat los gemaakt lol2 dacht even dat ik op een politiek forum was beland lol2
Ik maak op uit hoe vrij Tommmm praat over problemen in de regio, dat hij er verder geen binding mee hebt.
Sumbar daarentegen heeft als avatar die pilaar van de rotonde Sigli - Banda W - Banda N en Blang Bintang. Of het is voor Pantai Perak (kan ook, gezien de lantaarnpaal).
Het ging erom dat de uitspraak “Het is hartstikke veilig” van Tommm nogal wat losmaakte bij mensen die gebonden zijn aan de regio en wellicht beter op de hoogte zijn.
Je advies aan een jonge vrouw is dus een beetje zorgwekkend :retard:.
In het jaar 2010 heb ik 2 ontvoeringszaken gezien binnen de regio en ik zit niet altijd voor de televisie. Verder moet je begrijpen dat niet iedereen vrijuit kan spreken !!! In Banda Aceh werden er die periode buitenlanders beschoten, om de aandacht af te leiden van een verdachte van een “persoonlijk gerichte” poging tot moord op een NGO.
Als je op avontuur uit bent is dit spannend en leuksmkiek, maar niet iedereen vind dit leuk.
Je opmerking:
“als er mensen zijn die graag mensen van buiten ontmoeten zijn het de lokale bevolkingsgroepen van Aceh wel. zij zijn er in het geheel niet bij gebaat als toeristen wegblijven…”
Hierin heb je gelijk wat betreft sommige zaken, maar daarvoor zijn onafhankelijke organisaties. Als je denkt dat men zit te springen om toeristen, dan heb je het mis.
Ik snap niet wat je bedoelt met:
“dit selectieve moralisme van toeristen heeft meer te maken met het huidig heersende schrikbeeld van de islam dan met reeele consequemte bezwaren.”
Ik heb consequent bezwaren op hoe de sharia politie dingen aanpakt en iedereen zou zeggen dat dit reële gronden zijn om bezwaar te hebben. Betekend dit dat ik nu selectief moralist ben?!? of bedoel je reële situaties?
Het houden aan de WET geldt voor iedereen, dus ook voor bezoekers.
Ik denk dat 99% van de bevolking super blij zal zijn als je ze kunt verlossen van nep-moslims = Polisi Sjariah Langsa (ja ik generaliseer nu, maar de echte moslims onder hun vergeven me dit) - YouTube
Voor veel daders is dit geheid een vorm van overspel geweest, dus je hoeft alleen de bevolking te overtuigen dat ze in geen enkele overtreding zijn met Al-Qur’an – An-nisa – vers 94 en deze honden gerust kunnen stenigen volgens de SHARIA WET die ze langzaam bij beetje hun strot gedouwd krijgen. lol2.
Nu even terug naar de bevolking en toerisme.
Op plekken waar buitenlanders niet volgens de kledingvoorschriften zwemmen zal de lokale bevolking geleidelijk verdwijnen. Zeg maar dezelfde reden dat niet iedereen zich prettig voelt op een nudisten strand. Als je er onwetend bent geweest en hier later op aan gekeken wordt, kijkt de rest wel uit.
Er spelen meer dingen dan waar je je bewust van bent als toerist.
Om erg kort te stellen : “Je belemmert de lokale bevolking in het uitoefenen van hun geloof als je geen rekening houdt met hun persoonlijke leefregels. (niet de Sharia, die is men liever kwijt dan rijk) Eigenlijk beroof je dus gezinnen van een lekker dagje uit in een toch al zo zwaar leven !!!”
Verder is de enige rede dat men Japanners erger haat uit de herinneringen dan de Nederlanders, omdat die oplegde dat ze naar Jappan moesten bidden i.p.v. de ka’aba. Afhankelijk van waar je komt kun je dus nog wel eens verrassend onwelkom zijn met je rugzakje en westerse Ideeën.
Bek pegahaba bangai lagenyan lee bulek Tommmm :mad: !!!