Als vrouw heb ik met name met vrouwen gesproken, en met de mensen/mannen met wie ik een voertuig deelde. Ik zeg niet dat jouw verhaal niet klopt, maar als TOERIST kun je veilig door Aceh reizen. De mensen zijn heel vriendelijk en gastvrij.
P.S. Er wordt inderdaad geen Engels gesproken in Aceh.
Ik denk dat men voor zichzelf moet uitmaken, wat men doet.
Ik zeg WEES OP JE HOEDE !!! termen als veilig en hartstikke veilig gebruik ik niet. Zelfs onveilig heb ik niet gezegd.
Maar waar hebben we het over, het gebied is zo groot als de Benelux !!!
Dus hier een niet op te volgen gedurfde stelling:
Het hele gebied is veiliger dan de benelux
Probleem met deze stelling is dat als je gaat je op dat moment waarschijnlijk de enige toerist bent in een straal van 30km als je je buiten banda aceh begeeft. Dus als men spreekt over buitenlandse “targets” dan bedoelen ze JOU !!! en de enige 2 afslagen die je tegen komt moet je juist NIET nemen als je over de oost kant reist. Dus in geval van problemen heb je meer dan 100km alleen rechtdoor. lol2
Maar waar maak ik me druk om?
Ik moest tot nu toe elke keer hard lachen als er weer iets voorviel met toeristen. lol2
Ik basseer mijn vermoeden alleen op een 2 tal weken vakantie.
Waar ben je geweest? Dan kunnen we die gebieden bestempelen als veilig :cheer:
(zie kaart bijlage met district codes / wegen ter oriëntatie)
Sumbar,
saya sekarang juga capek dengan orang-orang belanda yang keras seperti ini. Inshallah kita bertemu satu kali di Medan. Saya sering tingal di Zakia Hotel di belakan mesjid raya medan (dekat dengen rumah kepala polisi Aceh) Paling murah disana dan banyak orang aceh.
Satu malam yang paling murah disana hanya 45.000 Rp
kalau lenkap dengan kamar mandi, kipas dan televisi 75.000 Rp