Hallo,
Ik heb misschien een beetje een persoonlijk vraag, maar ik vroeg me af hoe jullie veilig seks hebben met jullie buitenlandse vriendjes?
Ik doe het sinds we bij elkaar zijn met pil+condoom, maar ik zou het ook wel eens zonder condoom willen doen.
Hebben jullie vriendjes zich laten testen? Of vertrouwen jullie erop dat hij het altijd veilig heeft gedaan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Hoi Sandra,
zelf heb ik er geen ervaring mee, omdat ik zelf het nog nooit met een buitenlandse jongen heb gedaan.
Ik weet alleen wel dat in Turkije het ‘condoomgehalte’ niet zo hoog ligt als in Nederland, dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je vriend het altijd veilig heeft gedaan…
Heb je het met hem hierover gehad? En wat antwoordde hij hierop?
Als hij misschien zegt dat hij het niet altijd met condoom heeft gedaan, maar wel serieus met je verder wil, zou ik geen risico nemen en aan je vriend vragen zich te laten testen!
Altijd veilig doen met buitenlanders, maar ook met nederlanders…
Ikzelf heb wel een gezoend enzo met afrikaners, maar durfde gewoon geen sex te hebben, als 1 op de 6 al hiv heeft…
ik slik alleen de pil
Turkse jongens horen niet bij de risicogroep is mij gezegd bij de GGD
ik heb niks opgelopen
maar dat wil natuurlijk zeggen dat ze soa vrij zijn
Veilig!!! Beter veilig dan wat oplopen toch?!?!? Je weet maar nooit!
ikke vertrouw niemand behalve mezelf
ik weet wat ikzelf heb uitgevreten en zonder condoom komt er niets ook maar in de buurt!!
hoezo risico groep?? 1 keertje de verkeerde en je kunt de rest van je leven er last van hebben!!
voor mannen kunnen sommige geslachtsziekten niet zoveel kwaad, maar wij vrouwen kunnen door diezelfde soa verhoogd risico lopen op baarmoeder(hals)kanker en onvruchtbaarheid… misschien heeft meneer er geen last van en jij loopt jaren bij een gyn!!
voor gehoorde smoesjes zijn:
-dan kan ik het niet meer
-ik heb het alleen nog maar met maagden gedaan
-ik heb me onlangs nog laten testen (ja tuurlijk en ondertussen al wel weer 20 meiden gehad)
natuurlijk is het moeilijk als je echt een vriendje hebt, want dan krijg je de ellelange discussie van ‘je vertrouwd me niet, ik zeg toch dat alles in orde is’ maar echt echt, het gaat om JOUW lichaam en JOUW gezondheid, dus blijf aub veilig vrijen totdat je SAMEN een soa-test hebt laten doen en je hem voor de volle 100% vertrouwd dat hij het echt alleen met jou doet!!
wees verstandig en ga af op je eigen gevoel en laat je niet overhalen tot dingen die je eigenlijk diep van binnen niet wilt doen!!
Waarom zouden turkse jongens niet bij de risicogroep horen??Vreemde uitspraak hoor van de GGD.
Die uitspraak viel mij inderdaad ook al op!!!
Turkse jongens ( de meeste) gaan namelijk met heel veel meisjes het bed in… Dat is bekend… Dus doe het veilig!!! En anders moet je achteraf niet gaan zeuren over een ziekte…
x
tegen een vriendin van mij is ook gezegd dat turkije geen risicogroep is.
maar zoals ik hierboven al zei is er altijd wel iemand die besmet is.
Lekker naief…
ik zou zeggen Double Dutch…dus pil en condoom…geen risico lopen…
en risicogroep waar praat de GGD over, het risico op een SOA is volgens mij overal het zelfde, je moet maar net de verkeerde treffen… ik ben het helemaal met Bloem eens.
nog een psje…zorg er voor dat je als dame zijnde zelf zorgt voor je condooms…beter mee verlegen dan om verlegen…
er is een slogun voor…
een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.
dit bedoel ik dus ook, maar jullie begrijpen me waarschijnlijk verkeerd
Risicogroep of niet dat wil niks zeggen, daar komen buitenlanders genoeg om daar verandering in te brengen, dit hangt af van persoon tot persoon…
Komaan dit kan je toch niet een groep noemen zeker…
Ik vind dit ook wel ongeloofelijk naief…
Je mag ze niet over de zelfde kam strijken qua karakter, cultuur, manier van leven. Maar op punt van sex, zijn ze allemaal clean… dat geloof je toch zelf niet zeker…
En eerlijk gezegd vind ik het wel een risicogroep, maar das mijn mening…
Ik en m’n vriend zijn beide getest.
zoals je kunt lezen heb ik mezelf ook getest en heb niks opgelopen
en als je meer kans op zwangerschap wilt dan gebruik je het condoom toch ook niet. dus dan kan je altijd iets oplopen
en ja alles kan veranderen
niets opgelopen, misschien wel gewoon geluk gehad, voor hetzelfde geld had je wel iets. Als je een condoom had gebruikt had je je ook niet hoeven testen.
En uiteraard gebruik je geen condoom als je zwanger wilt worden, maar ik mag hopen dat je elkaar dan ook beter en veel langer kent… we hebben het dan niet over een lekker potje sex.
condoom kan ook scheuren en daardoor kan je ook zwanger raken (zoals een oud klasgenootje van me) dus dan kun je ook soa oplopen
en ja ik leer mn vriend beter kennen. ik ga van de winter misschien emigreren
Turkije-Fan, we bedoelen dit niet om je aan te vallen, maar pas een beetje op jezelf!!! Trouwens dit is natuurlijk voor iedereen bedoeld…
Ik zal niet zeggen dat alle jongens besmet zijn, nee zeker niet… maar er lopen vast wel een groot aantal jongens rond die het wel hebben… En dan kan je je vriend nog zo vertrouwen, als hij niet getest is dan is natuurlijk niks zeker!!!
En tuurlijk kan een condoom scheuren, maar dan heb je wel alle voorzorgmaatregelen genomen!!!
x
Ik denk dat het er niets mee te maken heeft of een jongen uit het buitenland komt, hier in nederland zijn er knullen die ook in 1 weekend verschillende meisjes pakken met of zonder condoom. Dus een risicogroep is overal te bedenken. Maar als en had ik maar komen altijd achteraf, het heeft niets met vertrouwen te maken…de pil kan ook falen, een keer te veel gedronken, spugen…en bingo. En als je zwanger wilt worden, en je hebt een vast partner waar je van op aan kan, dan heb je geen condoom meer nodig toch, maar een vakantieliefde of een avondje even uit je bol gaan is toch heel wat anders. Ik heb mijn zoon en dochter altijd gezegd doe dubbel op, ik ben er niet bij, zou niet eens willen maar ben wel zo met de tijd mee gegaan dat er hier in huis alles bespreekbaar is. Toen mijn zoon de leeftijd kreeg dat hij in meisjes was geintereseerd kocht ik gewoon een doos condooms, en gaf hem er een in zijn portemonee, nooit heeft hij daar raar naar gekeken, en mijn dochter ging haar vriend op vakantie, ik pakte haar koffer in, en je raad het al een doos condooms…
Nu is mijn zoon getrouwd en heeft zich samen met zijn a.s. vrouw toen laten testen…niets aan de hand…
Waarom jezelf in de nesten werken voor een avondje lol…nee dank je.
je kan het maar beter veilig doen, je weet maar nooit!