Veilig...?

ik snap die uitspraak van de GGD echt niet…
alsof SOA’s iets is wat in de lucht hangt ofzo…
india is een risicoland voor malaria, rusland niet
maar zo kun je toch niet spreken over een SOA…?
het enige dat ik kan bedenken is dat de GGD bedoelt, dat omdat ongeveer 98% van de Turkse jongens besneden is, ze minder vuiligheid verzamelen zoals smegma, waardoor het risico op baarmoederhalskanker niet zo groot is als bij een niet besneden man…

maar dan nog
behalve HIV en AIDS moet je ook rekening houden met hepatitis B ( en C…?) gonorroe, sifyllis, genitale wratten, enz enz

ff een lijstje…?
komt ie:
Soa****Aantal nieuwe infecties

1. Chlamydia-infectie 60.000
  2. Genitale wratten 25.000
  3. Herpes genitalis 12.000
  4. Gonorroe 6.000
  5. Hepatitis B 2.000
  6. Syfilis 750
  7. Hiv-infectie 700
    Overige soa 3.000
    Totaal****109.450

en dan hebben we het nog niet eens over wat je allemaal kan oplopen van alle sexuele handelingen buiten de daadwerkelijke daad!!
hoe vaak hoor ik wel niet verhalen van jongens die soms met 2 of 3 meisjes PER AVOND zijn geweest… alsof ze uitgebreid tussendoor gedoucht en hun handen en andere delen gewassen hebben (met dat drukke werk van hen allemaal… )

wees dus altijd voorzichtig!!
en idd wat viva ook zegt, zorg ervoor dat je ze als dame altijd zelf bij hebt.
a) dan weet je zeker dat het condoom nog goed is en niet over de datum
b) je bent niet afhankelijk van de jongen om het veilig te doen

misschien is dat raar om als dame er mee rond te lopen en ik ben als de dood dat ze bij de douane er 1 of 2 uitvissen, maar toch, ik heb in elke tas er 2 zitten (ja 2 ja, als je het dan doet, doe het dan goed :wink: ) en zo ben je altijd voorbereid. je weet tenslotte maar nooit waar je terecht komt en met wie!!

ik vind het trouwens een goed onderwerp om aan te roeren, niet iedereen durft erover te praten en natuurlijk zijn er een hoop vooroordelen, maar denken aan veilig vrijen is niet genoeg, je moet er ook naar handelen!

veel veilig vrij plezier!!

owh ja
voor meer info over Soa’s endergelijken

www.soa.nl

Ik ben het ook zeker niet eens met die uitspraak van de GGD, ik denk ook niet dat ze het zo bedoeld hebben, maar goed.
Veilig vrijen is heel erg belangrijk of zoals mijn vriend en ik beide gedaan hebben een test. We weten nu allebei dat we niks hebben, maar toen ik tijdens de vorige vakantie mijn pil een keer vergeten was, was ik blij dat ik toch ook altijd condooms bij me heb. Ik heb ze dus ook altijd standaard in mijn koffer zitten, want een ongelukje zit in een klein hoekje.

Tof onderwerp!! Mensen durven dit vaak niet aan te kaarten, ECHT GOED!!

Ik heb geen kinderen en geen vriendje maar ben al wat jaartjes getrouwd… je zult denken wat een muts, wat bedoelt die nou???

Als ik een vriendje had ging ik voor Double Dutch!! De pil om te zorgen dat als het niet goed gaat ik niet dubbel de pineut ben. Condoom omdat dat gewoon(helaas) moet tegenwoordig!!

Gelukkig geen kinderen, want dan zou ik ze moeten waarschuwen dat je van vrijen dood kunt gaan!!! Bang moeten maken helaas, maar zo ligt het wel…

Vrijen zonder condoom is alleen als je echt verder wilt, samen bij een GG&GD hebt laten testen(ik vertrouw geen doktoren ed wat dat betreft daar!) en je dus echt saampjes verder gaat…
En idd zwanger raken is je minste probleem!! De ziektes nee, daar wil je helemaal niet over na denken dat je die krijgt! Zorg zelf voor je condooms, en als je ze niet gebruikt, vervang ze regelmatig. Jij weet dat ze veilig zijn!

Dus, zoals mn vader altijd zei(en ik ben echt van voor de HIV!!):

En denk erom, op tijd condoompie om!!!