Zo mn laatste dagje vroeg op deze week:) !! Als deze werkdag erop zit lekker weekend!!! En dat ga ik vandaag vast nog wel een keer herhalen, heb er ook zo’n zin in!!
@Diamond: Kan maar zo hoor dat we in Turkije terecht komen, geen idee. Afgelopen weekend is er heel voorzichtig gesproken om met de puber weg te gaan 1 weekje ergens. Had hij wel zin in, maar kan ook op de motor worden. Met hem gaat het redelijk. Heeft de eerste aaneengesloten 14 dagen overleefd, maar had het heel zwaar. Heeft op Texel(zware training van 48 uur op Nooit Rust, zegt genoeg) een heel zware astma aanval gehad, en heeft daar nog steeds de naweeen van dus. Zit weer aan medicijnen, en dat heeft hij al jaren niet meer gehad dus. Verder lijkt het hem wel te bevallen.
@Linda: We gingen naar Kusadasi, Alanya en Marmaris. Voorkeur ook in die volgorde, en we weten het voor komend jaar dus niet!!!
Meiden fijne dag vandaag, ik ga naar het werk
Groetjes
Annemiek:wave:
ja heel vaak. het eerst wat ik ook altijd kijk is profiel ff checken of ze uit ned komen of niet enz…en of er iets in profiel staat naja, het is goed om mn turks te oefenen maar meestal beginnen ze na een paar x praten al met “ask olmak” enz en daar heb ik dus geen zin in en dan is de blokkeer functie een goede hulp en tot die tijd gewoon gezellig praten.
Ik heb inderdaad ook heeeeeel vaak dat een Turk me ineens toevoegd bij msn. Volgens mij hebben velen mij ook toegevoegd nadat ik ingelogd was geweest in een internet cafe. En die heb ik ook weer geblocked, ging meteen over hoe verliefd hij wel niet was op mij en bla bla bla. Maar ook leukere contacten aan over gehouden.
@ Lindalight: Ik heb ook HEEL veel problemen met de pil gehad. Eerst iets van 1.5 jaar zonder problemen geslikt, tot ik erge hoofdpijn kreeg en werd steeds erger. Van de dokter moest ik toen over stappen op een andere pil. Maar kreeg al snel weer zelfde problemen, toen ineens ook VEEEL (maar dan ook ECHT) VEEEL te hoge bloeddruk (normaal is ongeveer 120/70 ik had 175/90 ergste categorie hoge bloeddruk begint bij 160) en ik moest PER DIRECT stoppen met de pil. Toen ik ging stoppen met de pil, begon alles weer beter te worden, mijn hoofdpijn ging weg, en na ongeveer een jaar was mn bloeddruk ook weer helemaal normaal. Ook ben ik nu niet meer zo emotioneel als ik eerder soms kon zijn. Duurde trouwens wel eerst 10 maanden voor dat ik weer uit mezelf in de maandelijkse periode terecht kwam… maar nu is alles weer goed.
Nu durf ik niet zo goed meer aan de pil. Heb nu ook (nog) geen vriendje, dus doe gewoon zonder. Maar ja ga in december wel naar Istanbul, naar S… Zat te denken om toch stiekem weer 1 strip pil mee te nemen, maar helaas kan dat niet. Tsja dus dan toch maar gewoon iets anders…
@ Besmile en Nur: Heey! Ik wil ook graag volgend jaar stage gaan lopen in Istanbul. Maar ik studeer geen toerisme of iets wat daar mee te maken heeft. Ik studeer multimedia en vormgeving. Ik zoek nu dus vormgevingsbedrijven in Istanbul en die probeer ik te gaan bezoeken in de kerstvakantie. Alleen moet ik nu aan adressen komen… Was al even langs mn leraar geweest (tevens Turkije-fan en hij had me al verteld dat hij me wel wilde helpen) maar hij wist helaas geen adressen. Ga volgende week langs het Turkse consulaat en langs de kamer van koophandel (had ik als tips meegekregen van mn leraar) en probeer zo vormgevingsbedrijven te vinden en dan contact met ze op te nemen… Pfff hoop dat het me lukt! Wil echt heel erg graag volgend jaar stage lopen in Istanbul voor 6 maanden!!! ZO’n zin in al!! Jullie ook heel veel succes met stage regelen, hou me op de hoogte! En als jullie nog tips hebben. ALLES is welkom!!!
@ Iedereen: wat een weer was et he! Tsjonge jonge (een Turkse vriend van me zegt dan altijd: Tsjonne jonne jonne jonne) Ik heb er gelukkig niet zo veel van meegekregen (woon in Groningen en moest werken in Leeuwaarden) In Leeuwaarden was geen vlokje sneeuw of wat dan ook gevallen (voor zover ik weet) en in Groningen sneeuwde het wel, maar maar heel even en zodra een vlokje de grond raakte, smelte het alweer.
Mijn internet doet het nog steeds niet… Kan ze nog steeds niet bereiken. Super SUPER irritant! Had maandag gebeld en mn tel nummer achtergelaten, zouden ze me binnen 24 uur terug bellen…wacht nog steeds…ZUCHT!!! Dat wordt andere profider! Ze moeten wel bereikbaar zijn met problemen!
Allah allah wat heb ik weer een verhaal geschreven! krijg je als je internet het niet doet… (zit vandaag bij mn ouders…)
jeetje, he wat een lappen text allemaal. ik dacht dat ik erg was. Ga nu ook niet op iedereen reageren.
Maar paar dingetjes wel
allemaal heel erg bedankt. Dit jaar was er eentjes van veel veranderingen, vind dus ook dat ik nu nog alleen maar goeds heb verdiend, hihih
dat met die turken op msn had ik ook. Echt vreemd, je kent ze niet, ze kennen jou niet, kunnen soms niet eens NL of engels. Eentjes stuurde me emailtjes, van voeg me toe op msn, toen nou, doe nu maar. Dit ik heb hem een minuut gegeven, en ja hoor
daar kwam het al, ik moet je iets vertellen…je bent een hoer, enz. Na een minuut dus geblokkeerd. kreeg ik de dagen daarop echt ontzettend veel email, helemaal gevuld met het woord prostitute…zo veel voor vertrouwen.
Eerst werd ik ook telkens gebeld door onbekende turkse nummers, neem je op, hangen ze op natuurlijk.
erg vervelend, maar het wordt al minder allemaal.
Ik vond turkse vlinders een erg leuk, onderhoudend en informatief boek. maar vooral door alle verwijzingen naar films en soaps, werd het een beetje verwarrend soms. Naar wie moet ik hem nu sturen???
Ohw nog 2 dingen schieten me weer binnen, net vergeten…
Ik ga zo ook beginnen in “Turkse Vlinders” heb em voor mn verjaardag gevraagd (volgende week) maar intussentijd heeft mn beste vriendin em al voor me geleend bij de bieb Thnx Keessie! (misschien komt ze binnenkort ook op dit forum, ze is ook helemaal Turkije verslaafd! En vroeg zich al af, wat ze hier niet deed, hihi) Maar goed ben dus benieuwd naar het boek!
En ik ben aan een cursus Turks begonnen! Wilden laatst aan les 1 beginnen, dus ik cd in de pc gedaan. Staat mn afspeellijst nog op shuffle (had ik niet op gelet) en begint de cd bij les 23… Stond even met mn mond vol tanden, maar maar … wat zeggen ze??? hahaha was wel grappig. Later toch maar bij les 1 begonnen
hıer zıt er nog een dıe last heeft van onbekende turken dıe me zomaar toevoegen op msn. Vıa 1 heb ık wel gehoord dat ze vıa het ınternetcafe het makkelıjk ıs om andere emaıls te kopıeren bıjv de ene gaat ff weg en dan kan de andere over de schouder meekıjken en de msnadres kopıeren. Over er ıs gewoon ıemand dıe het aan andere doorgeeft.
Door de onbekende turken dıe mıjn toevoegen heb ık wel door dat het uıt een bepaalde regıo komt. Soms kan het ook zıjn dat jıj ze heb geblockt maar dan gaan ze gewoon weer een andere emaıladress aanmaken en je gewoon weer doodnormaal toevoegen als er nıks aan de hand ıs.
Met sommıge heb ık gewoon leuk contact en kan ık gewoon mıjn turks door verbeterenö maar de andere dıe gelıjk over … begınnen dıe block ık gelıjk.
Overmorgen heb ık weer gesprek met de stagelerares op school want ık moet er wel kunnen achter komen welke bedrıjf je kunt herkennen voor Mtrostage en voor de mtrovergoedıngen enz. En dan na het gesprek gelıjk weer naar Turkıje maılen.
In welke boekıhandel kun je turkse vlınder kopen. Bıj ons ın de stad bıj de bıjenkorf en Vroom en dreesman ın het nergens te vınden.
oh ja, lindalight en kelebek, dat met die pil ken ik ook. Ik was heel lang aan de pil, redelijk stabiel allemaal. Toen ben ik gestopt, en ik had me toch ineens zin in sex!!!
hihih
duurde 5 maanden voordat ik ook normaal ongesteld werd, maar ja, ben nu toch maar weer begonnen…wil echt niet voor verassingen komen te staan. zeg maar.
maar merk het nu ook goed, wisselende stemmingen enzo…
@Bloem(en de anderen)dat van die pil en sex, ja ik geloof dat dat hoort!!! Voor mij de reden geweest om het spiraal te nemen maar die bijwerkingen zijn ook giga. Nu hebben ze verleden jaar eea weggehaald, dus ik ben 1 van die gelukkige vrouwen die nergens meer last van heeft!!!
Verder is het nog dichterbij het weekend, ik kan niet wachten dus!!!
hallo wat kunnen jullie allemaal kletsen ! Ben vannacht om 00.00u gaan slapen en kom nu op het forum en er is ineens zooveel bijgekomen! Nouja, zolang we dingen te vertellen hebben blijft het natuurlijk ontzettend leuk!
Ga straks eerst wat mn kamer opruimen voor tegen dat de examens beginnen, leer ik lekker beter .
Met die Turken die je toevoegen is het inderdaad wat! Soms kom ik er gewoon gek van! Heb er al velen mogen blokkeren omdat ze gewoon té irritant waren!
Nog een goeie is dat er iemand me had toegevoegd van Cyprus… Dit was de eerste keer dat mn ex-vriendje in een internetcafé zat. We hadden de webcam aan en ik zag voortdurend een jongen kijken achter mn ex-vriend. Beetje later voegde hij me toe en zei dat hij het van een vriend gekregen had. We waren nog aan het msnnen met elkaar en ik vroeg hem of hij die persoon kende en mn ex wist van niets ! Nou ja, had hij toch maar leuk mijn emailadres gezien over de schouder van mn ex! haha!! Maar momenteel laat hij me tamelijk gerust en nu en dan praten we es en heb ik er totaal geen last van…
jeetje…'t wordt echt erg met me…!! heb nu al 3 pogingen gedaan om een berichtje neer te zetten, en iedere keer gaat er iets mis waardoor ik opnieuw moet beginnen…!!:dead: ik ga nu eerst maar wat eten en dan kom in nog eens proberen…
ik heb dat ook een tijdje gehad dat er allemaal verschillende turkse jongens mij toevoegde. nou, alsof zij iets interessants te vertellen hadden… mooi niet dus! BLOCKEN DIE HANDEL!!! hihi
maar ff over de pil… t is toch zo dat als je er mee stopt dat je ongeveer nog een half jaar die stoffen van de pil in je lijf hebt zitten waardoor je niet of moeilijk zwanger kan worden? weet iemand dat??
gewoon een vraagje hoor!! niet dat ik nu een kindje wil hoor! daar wacht ik mooi ff mee… haha
*zo daar ga ik weer… *
** @diamond…wat leuk dat je op eens weer wat van die vriend hoorde, zo uit 't niks…leuk ook dat ie gaat trouwen…!! miss wordt je wel uitgenodigd voor de bruilof, heb je weer een mooie reden om naar turkije te gaan…
** @linda…ben je al uit je dip… hoop 't, niks zo vervelend…met mn ontstekking gaat 't inmiddels beter, vandaar de laatste tabletten.
** @sevgilim…hoe gaat het nu met je hondje, is ie er alweer boven op? en miss heeft die jongen (vriend van je ex) gewoon hele goede ogen hahah…!!
** @kelebek…leuk van je vriendin, heb je teminste iemand met wie je dag en nacht over turkije kan praten…enne hoe meer zielen hoe meer vreugde… suc6 met de cursus…enne les 23 gaat er echt wel aankomen hoor;)niet zo ongeduldig!!
** ja die turken wat je toevoegen op msn en je hebt geen idee wie 't is…vorig jaar nogal veel gehad…werd er gek van, en heb dan ook iedereen geblokt…!!
** oeff…heb echt een opgeblazen gevoel…heb een week niet gesport…ben blij las ik morgen weer kan gaan…!! dat gevoel lkkr eraf rennen…
**
*nou 't bericht type is me toch redelijk gelukt…:jeez: * ga dadelijk ff naar een vriendin…jaahh poellie ik kom eraan…heb bijzonder goede zin vandaag…geen idee hoe 't komt…maar dat maakt niks uit… oke ik begin te bazelen…hint:stoppen…!!
** kusz kusz
** filiz
**
**
@Linda: ja een half uurtje is gelukkig nog goed te doen. Kreeg gisteravond toevallig ook nog bericht dat een andere vriendin gaat verhuizen, maar zij gaat een stuk verder weg. Bovendien kan het best zijn dat nog weer een andere vriendin volgend jaar ook deze regio gaat verlaten. Bah, wil helemaal niet dat iedereen zo ver weg gaat, maar ben wel blij voor al hun nieuwe kansen. Tja, en als het een goede vriendschap is dan moet het een langere afstand kunnen verdragen toch.
Alvast veel succes bij de tandarts. Bij mij viel het reuze mee, heb alleen even een lelijk plekje laten weghalen maar voor de rest geen gaatjes ofzo.
En ook sterkte met je dipje, gaat vast binnenkort beter joh! En anders kun je altijd ff bij de dokter langsgaan, kan best zijn dat het door je pil komt. Ik ben ook behoorlijk vaak gewisseld voordat ik er één gevonden had waarbij ik me prettig voelde.
@Sevgilim: blij te lezen dat het weer iets beter gaat met je hondje! Hopenlijk wordt 'ie binnenkort ook weer wat vrolijker.
@Annemiek: beetje een fijne werkdag vandaag? Leuk dat jullie een weekje met de puber wegwillen gaan! We horen wel wat het wordt! Hopenlijk hoeft hij binnenkort geen midicijnen meer…
@Rieneke: gelukkig dat het bij jou niet zulk rotweer was! Laten we hopen dat de winter snel voorbij vliegt en we lekker het zomerse (Turkse) zonnetje inkunnen! En duimen maar dat je snel weer gewoon op internet kunt, stelletje slakken!
@Bloem: jeetje wat een idioten met die mailtjes zeg! Ik ken het probleem gelukkig niet, hou het dus maar liever bij de Turkse mensen die ik echt ken. Zal die jongen uit Istanbul waar ik weer contact mee heb ook 's vragen of ik met 'm kan msn’en, zou wel leuk zijn!
@Myrna: Leuk je weer te horen meid! Hoe gaat het met je? Ik heb dat eigenlijk nooit gehoord, dat de pil nog zolang nawerkt. Zou 't er eerlijk gezegd maar niet op wagen hoor…
@Filiz: ja wie weet misschien zit er nog een reisje Istanbul in! Ow zou wel erg leuk zijn natuurlijk! Hoe krijg je eigenlijk een nierbekkenontsteking? Ik heb eens ooit blaasontsteking gehad waar ik veel te lang mee doorgelopen had en toen had de dokter het ook over een nierbekkenontsteking…
Ben net terug uit de stad. Heerlijk even gewinkeld en gekletst met m’n vriendin. Ze had haar kindje ook meegenomen en heb lekker een heel eind met die kleine door de stad gewandeld, voelt altijd wel apart hoor. Tis echt zo’n schatje!! Daarna nog lekker ff een broodje gegeten bij de V&D. Nu lekker een kop thee en chocoladekoekjes en weer verder lezen.
Vindt het trouwens nog steeds super dat we hier echt overal over kunnen praten met z’n allen! Noem jullie inmiddels al m’n wereldwijzer vriendinnetjes tegen mensen uit m’n omgeving hihi
@Diamond(en de anderen) Waar zitten jullie nu in het boek? En hoe vinden jullie het? Ik zelf ben op 3/4de maar vind het tot zo ver minder dan de vorige boeken!!?? Vandaar dat ik me afvraag hoe jullie het vinden.
Nou nog een goed uurtje en dan…zal jullie er verder niet mee vervelen:banana:
Annemiek
@Filiz, Diamond: Met mn hondje alles ok, rent al weer achter vogels, katten, … dus ik denk dat hij genezen is
Ben juist begonnen aan de Harry Potter boek. Moet je het vorige boek ook gelezen hebben om mee te zijn of volstaat het al het eerste en tweede boek gelezen te hebben?
@Annemiek: ik ben op bladzijde 258. Ik vind de stijl van schrijven ook een beetje anders dan de vorige boeken en moet zeggen dat ik sommige andere leuker vond om te lezen. M’n moeder heeft 'm al uit en zij zei dat het op het eind nog wel heel spannend wordt dus ben benieuwd…
@Sevgilim: goed nieuws! Het is denk ik allemaal wat duidelijk als je de andere boeken ook gelezen hebt. Het gaat in dit boek steeds over de ‘profetie’ die voor kwam in het vorige boek. Was alweer een tijd geleden dat ik die gelezen had dus snapte d’r in het begin niks van :mad:
Heb vanmiddag ook weer een lekker stuk doorgelezen. Straks lekker patat eten (woensdag is bij ons patatdag) en vanavond heerlijk niks! Morgenavond alvast op pad om leuke kerstkadootjes te scoren en vrijdagavond gaan we naar vrienden. Zaterdag gaan we met m’n ouders uit eten en dan nog maar drie weken geloof ik en dan is 2005 alweer voorbij!
@Diamond: blijkbaar! ik zit nu aan hoofstuk 3 en heb gemerkt dat er al veel over de profetie inkwam. Nou, ik heb de steen der wijzen gelezen en de geheime kamer maar de gevangenen van Azkaban zit er nog tussen zeker ?
Geniet maar lekker van je patat!
Weet je al leuke cadeaus ? Zou er ook aan moeten beginnen…
Heeft er iemand leuke kerstgeschenk ideetjes ? Alles is welkom!
Heb zo een idee wat ik aan mn beste maatje kan geven. Een kalender voor het nieuwe jaar met op iedere maand een andere foto die we van ons samen hebben van onze twee reisjes die we naar Turkije hebben gemaakt. Is dat origineel ?
@Sevgilim: wat een superleuk idee van die kalender! Ik heb allemaal kleine dingetjes bedacht om te vragen: een sjaal, tijdschrift, Etosbon (altijd leuk om te hebben voor nieuwe make up ofzo), oorbellen enz. Zaterdag gaan we lootjes trekken dus voor die tijd moet ik er nog wat dingen bijverzinnen.
Op zich maakt het me niet zoveel uit voor wie ik iets moet kopen, heb voor iedereen al wel wat in gedachten.