Veel Plezier-welkom thuis 2

een hele goeie avond,

weekend zit er bijna op voor jullie, voor mij begint het bijna…

@nur, lekker rooster zeg, werk je bijna fulltime ofzo?? tis allemaal wat
moet je ook nog veel daarnaast studeren?? of doe je dat turks met vrienden kletsen :wink:

@sevgilim, zonde van de film, voor dat geld van een bios-kaartje verwacht je toch spetternd entertainment…volgende keer beter

doei

@Nur: ik bedoelde eigenlijk voor je opleiding maar je had hier natuurlijk ook een heleboel bij te lezen :slight_smile: Jeetje, drukke week heb je voor de boeg zeg! Ik ga ook maar 's m’n best doen Harry Potter te bemachtigen, erg leuk dat er weer een boek aan zit te komen!

Weet iemand waar het vertreklijstje is, kan 'm nergens meer terugvinden…

Groetjes, Diamond

@Diamond… Zocht je Deze…??

Bloem: 8 December…Ankara!
Rieneke: 23 December…Istanbul!

Von: 27 December…Istanbul!
Myrna: 31 December…Alanya!

Zo hallo allemaal, meld ik me ook weer even.
Jeetje zeg 10 dagen weg en je bent een uur aan het bijlezen hier.
Mizzy nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!! sorry dat ik er een beetje laat mee ben…kon helaas niet anders.
Wat heb je allemaal gekregen???
En joh je kent de turkse mensen toch, verjaardagen zijn alleen belangrijk voor kinderen en anders hechten ze er weinig waarde aan, maar ik begrijp je wel hoor, en vind dat je hem je boosheid hierover ook best duidelijk mag maken.
nur, Welkom back leuk dat je er weer bij bent.
ik heb alles wel doorgebladerd maar niet helemaal gelezen, ben wel aardig bij.
kost nog effies moeite, maar komt weer helemaal goed.
heb me wel aangemeld voor het etentje!! leuk!
allemaal groetjes van een beetje zieke joke…

@diamond: o hihi, nee dat is me nog niet gelukt. blijf achter de feiten aanlopen. ga zo weer ff 10 pagina’s doen. over een half uur begint het blok dus dan komt er ook weinig van engels lezen terecht. kan ik mooi in dat uur ff mijn turks vertalen…

@bloem: tja heb het erg druk maar dat is maar eenmalig hoor. door omstandigheden zijn 3 collega’s deze week niet aanwezig dus dan moeten er anderen werken. en ik wil graag werken want wil geld hebben voor naar turkije te gaan, voor mijn huisje enz enz enz…

ow joh, ben gigantisch misselijk. eigen schuld hoor, voor ik ging eten een zakje met boterkoekstukjes op zitten vreten (tja anders kan ik het echt niet noemen hoor). het liefst wil ik nu lekker mn bedje in lekker slapen maar ja, een beetje overdreven he om 8 uur :w

ga me maar nuttig maken

@Joke… Thank youu… Maak niet uit hoor, dat het wat laat is…
Ik heb veel geld gehad… en de SEN… ( heel leuk blad trouwens )
Me kamer is pas helemaal verandert, dus een paar nieuwe spullen, kasjes enz. En van me tante ( die me vriend ontmoet heeft in Turkije ) heb ik een dvdje gehad, waar me vriend opstaat en ik heb foto’s gehad die ze gemaakt heeft van hem, in turkije… Ik heb die dvd al 100 keer gekeken volgens mij…:stuck_out_tongue:

Ja, maar 1 smsje had hij wel kunnen sturen vind ik… En hij heeft nog steeds niet gezegt van… Sorry, maar alsnog gefeliciteerd askim… ( tjah, beter laat dan nooit…) Maarja, ik laat het maar gaan. Dit is zijn laatste weekje, en dan zit hij in het leger.

Oww jah… Nog beterschap Joke…

Groetjes Yoella…

Ja, maar 1 smsje had hij wel kunnen sturen vind ik… En hij heeft nog steeds niet gezegt van… Sorry, maar alsnog gefeliciteerd askim… ( tjah, beter laat dan nooit…) Maarja, ik laat het maar gaan. Dit is zijn laatste weekje, en dan zit hij in het leger

irritant he… maar ach, don’t worry, je bent niet de enige bij wie het gebeurt… E vergeet het ook altijd… al zeg je het de dag ervoor nog…
voor hun is het gewoon minder belangrijk, verjaardagen worden niet of nauwelijks gevierd vaak dus…

Yoella: NOG GEFELICITEERD!!

Zo wat hebben jullie weer veel zitten kletsen zeg!! Kon hier 4 daagjes niet komen en moest echt heel veel bijlezen (en dan ook nog op een langzame computer…)

Ik heb enorme zin in de kerstvakantie, heb al hele leuke plannen voor dan in Istanbul :smiley: Met kerst ga ik koken, heb al een voorgerecht en een nagerecht bedacht. Ik wilde als voorgerecht mosterdsoep maken, als nagerecht een chocoladetaart (speciale, HELE lekkere) en ik wilde bij het hoofdgerecht iets doen met gestoofde peren (ben er nog niet helemaal uit, misschien doe ook wel iets met gestoofde peren in een toetje en maak ik de chocolade taart gewoon een keer…) Echt Nederlands koken wilde ik eens voor hun. :smiley: Ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden. En ben nog op zoek naar een lekker gerecht als hoofdgerecht.
En met oud en nieuw wilde ik oliebollen en appelflappen maken :stuck_out_tongue: En voor de rest Turks eten!!! JAmmie! Maar wilde hun ook wel eens kennis leren maken met Nederlands eten.
Waaahhhh heb er super veel zin in! Maar dat ik Nederlands voor ze ga koken is nog een verassing (waar ze me steeds over uithoren :p) dus ssssssssssssssst :stuck_out_tongue:

Iemand nog leuke ideeen? Of weten jullie ook of ze wel mosterd in Istanbul hebben?

Liefs

@ kelebek
misschien heel stom, maar moet je je niet meer zorgen gaan maken hoe je aan spullen voor de oliebollen gaat komen??? Potje mosterd neem je zoooo mee, maar voor oliebollen heb je wel een halve keuken nodig…

heb er geen verstand van, dat blijkt maar weer.
Wel erg leuk, ben errug benieuwd wat ze ervan gaan vinden. Als hoofdgerecht is misschien lekker om hazepeper of…oei…ik wilde voorstellen varkenshaas in mosterdham…beetje ongepast…forget it. Ik denk nog eventjes verder voor je.

@yoella, snap ook niks van die mannen hoor, het ene moment zijn ze super lief en attent en denken aan alles, en het volgende moment doen ze weer zo bot en lomp…net boeren!!! Ik had een sms gestuurd, van wanneer spreek ik je weer. Krijg ik er eentje terug, ik heb geen tijd, kan wel op msn komen, voor 5 minuutjes, komt ie op msn, zegt ie, hoi, ik heb geen tijd, doei.
NOU JA!!! wat moet je daar nou mee? geen tijd is geen tijd lijkt mij, cultuurverschil???

@diamond, ik moest wel lachen hoor. Het topic dat je geopend hebt, meeting tweede poging, en dan zo’n leuke smilie erbij, en nu kun je zelf niet komen, hahahhaaaaaaaaa, ironie op z’n best.

@ nur, boterkoekstukjes kun je ook niet eten, die moet je vreten…ik ken het, en misselijk, ja, ken ik ook. Ben je ook zo tv verslaafd???

@ joke, ik denk, beterschap??? sterkte…

nou, mijn weekend kan bijna beginnen, eens kijken hoe we de bad-hair-coupe gaan beperken, het ziet er gewoon echt NIET uit. zelfs andere mensen kunnen het niet verbergen…dit moet gauw anders, die sollicitatie is al spoedig!

Hoi allemaal

Nee, ik ga ook niet mee met het etentje, in dat weekend zijn er ineens een aantal dingen waardoor ik verstek moet laten gaan.

Ben 1 dagje niet geweest, moet ik ineens 3 pagina’s bijlezen. Rustig aan hoor dames, dat kan een oude muts niet bijhouden:) !!

Gister de hele dag visite die de puber een fijne tijd in de marine te wensen, dus ik kon niet echt ff online. Nu is hij in Den Helder en we wachten af,

Iedereen een fijne werkweek
Annemiek

@MizzStylow: ja die zocht ik, thanx! Stonden we er nog maar tussen :no:

@Joke: welkom terug hier! Enne…beterschap!

@Nur: succes met je drukke week!

@Rieneke: leuk dat je Nederlands voor ze wilt gaan koken. Ik zal ook ff gaan nadenken over leuke hoofdgerechten.

@Bloem: ja erg he…Haha durfde het ook bijna niet te zeggen. Vindt het trouwens wel heel jammer, er waren in het begin zoveel aanmeldingen maar december is zo’n moeilijke maand on zoiets te plannen. Nou ja, wie weet ergens volgend jaar!
In ieder geval een fijn weekend voor jou!!

@Annemiek: veel succes voor jullie puber! Moet je deze week nog veel werken?

Groetjes, Diamond

@ bloem, ach misselijkheid moet ik dan maar voor lief nemen he. t was namelijk wel heerlijk :wink:

@diamond: t gaat goed :slight_smile: kan de initiatiefneemster ook al niet.
tja, december he… in voorjaar is beter houden we gewoon weer een nieuwe…

@kelebek: leuk joh om nederlands te gaan koken… :smiley:
tja als je echt hollands wil: boerenkool hihi :wink: maar dat doe je vast niet

sow zit nu ff snel mn ontbijt naar binnen te schokken. moet voor 1 uur boodschappen gedaan hebben, mn huis schoongemaakt en geleerd… schiet niet echt op ben natuurlijk weer eens te lang in mijn bed blijven liggen…:dead:

@Nur: blijven we dat niet allemaal wel eens, ff lekker blijven liggen, en nog ff niet opstaan: de lekkerste tijd in bed!!! Maar idd daarna moet je zo ontzettend rennen omdat je tijd te kort komt. Weegt voor mij niet op tegen die extra minuten in bed hoor, die zijn VEEL belangrijker!!

@Diamond: zo als het er nu uitziet, vandaag-morgen-overmorgen!!! Zalig weekje dus. Volgende week is alles weer normaal, werk ik dins-woens-en donderdag en that’s it!! ZALIG!!!

Het lijstje, ja ik wil ook!!! Zeker als ik naar buiten kijk en de zon schijnt, maar de enige warmte binnen is die van de kachel:dead:

Groetjes
Annemiek

Hoi meiden en…jongens
dank je wel voor jullie beterschapswensen, ik doe mn best, maar soms is het leven hard he…
enne kom op he voor sommige dingen moet je gewoon even tijd maken hoor zoals een etentje!!!
eten moet je toch wel…ff nog wat proberen allemaal hoor initiatief is erg leuk, maar nog leuker als iedereen eris!
wil nu ineens heel sentimenteel gaan tikken doe ik niet hoor, we houden het heel gezellie hier.
en owwww wat mis ik turkije en mn huisje en mn vrienden, het liefst morgen terug, maarja kan ff niet dus ik moet geduld hebben, maar ja dat fenomeen kennen we allemaal wel geduld pftttttttt… lastig iets :slight_smile:

@Bloem… Gaat hij dan helemaal naar een internetcafe voor die 5 min. ???
Dan had hij denk beter een smsje kunnen sturen van, ik heb geen tijd, ik kom wel een andere keer, want dan kunnen we langer praten…
Maarjah, van die mannen zullen we ook nooit wat snappen, volgens mij… :stuck_out_tongue:

Zijn de nieuwe reisgidsen al uit ??
Me moeder heeft al geboekt, maar ik wil toch nog ff kijken…:slight_smile:

Groetjes Yoella…

@ Bloem: Wat vaag dat hij voor 5 minuutjes op msn komt, zeg! Wilde zeker toch een beetje toekomen aan jou wensen ofzo…?? Alleen een beetje op een rare manier…
-Ja ik moet idd veel meenemen. Ik heb me nog niet georienteerd op hoe ik eigenlijk oliebollen moet maken, bedenk me bijvoorbeeld nu net terwijl ik dit typ ook dat ze dan ook een frituurpan moeten hebben… Denk niet dat ze dat hebben…mmmm kant en klaar meenemen dan maar??? Ulgh! Ben sowieso geen oliebol liefhebber… dan maar appelflappen (moet ik ook bladerdeeg meenemen)
Ik heb werkelijk een hele aparte koffer nodig voor alle spullen die ik mee wilde nemen :expressionless: Koffiezetapparaat en alle benodigdheden, Nederlands eten, hagelslag, kaas, pindakaas, (suiker)spekjes, stroopwafels… oh ohw!!!DROP al is het alleen maar om die vriend van mij te pesten (hij heeft me gesmeekt, nooit meer drop mee te nemen :p) Ik kan mn kleren niet meer kwijt! Nou ja des te meer kan ik mee terug nemen :stuck_out_tongue: Hihi

@ Nur: succes met je drukke rooster deze week!

Liefs

@Kelebek… Whaha, jah drop vinden ze egt heeel erg…:slight_smile:
Mijn vriend had ik het gegeven, hij zei dat hij het lekker vond ( kon ik me niet voorstellen ) dus ik heb hem de hele rol gegeven…
5 minuten later zag ik een jongentje met ā€œtoevalligā€ dezelfde rol lopen… haha
Hij vertelde dat mijn vriend het niet lekker vond, en het toen maar aan hem gaf…
Me vriend heb al de drop tussen z’n kiezen vandaan gehaald met een tandenstoker…whaha :slight_smile:
Andere turken dachten dat er alcohol in zat… :confused: Dus ik uitleggen dat wij het ook aan kinderen geven… whah, dat konden ze helemaal niet voorstellen…

Groetjes Yoella…

@yoella: hihi, zal ik de volgende keer ook gaan proberen met de drop

jahhaa
ik wil ook wat nederlandse lekkernijen meenemen, ik had al begrepen dat drop niet echt in goede aarde valt, maar stroopwafels wel he?? iemand nog andere tips om mee te nemen voor mijn schatje?? heb nl geen idee wat ik kan meenemen…

tis een vage gast, maar hij is wel super lief. hij sms-t gewoon dat ie geen tijd heeft, maar wel 5 minuutjes op msn kan komen…idd in internetcafe, met zijn vrienden buiten. Plaatst ie alleen…ik heb geen tijd, i love you, doe de webcam aan, doeeeeeiiii.
De gek. Puur eigenbelang, maar we hebben het al weer bijgepraat!
Hahahahaaa

Nu, ik heb anders dit jaar op speciaal verzoek van Ali de Barman van ons Apparhotel, zoete drop mee moeten nemen.

En hij was er maar wat blij mee! :laugh: Maarja, in dat hotel komen bijna ook alleen maar Nederlanders, dus weet ie niet anders.

Mvg. Roanna :wave: