Zo, merhaba allemaal meiden: terug van 7 weken heerlijk weggeweestâŚvanaf gistermiddag 1 uur weer op nederlandse bodemâŚen vanaf gistermiddag 1 uur mis ik turkije alweer, waar moet dat heen met mij.
het waren 7 superweken, echt geweldig. korte samenvatting: eerst 4 weken in Izmir geweest en bij een Turks gastgezin gewoond, deze weken naar school geweest voor Turkse les. Daarna 3 weken vakantie in Gumbet (Bodrum).
O, ik heb zoveel te vertellen, zoveel meegemaakt, ongelooflijk. Eigenlijk ben ik daardoor eerlijk gezegd meteen weer aan vakantie toe. maar daar begin ik maar niet over op mân werkâŚIk mis turkije nu alweer, een grijze lucht hier ik moet echt omschakelen zeg vanuit de 40 graden. en 7 weken geen drup regen gezienâŚ
Ook met mân vriend ging het erg goed. Zoals sommige misschien wel weten, heb ik hem in februari met wintersport in Uludag ontmoet en zouden we elkaar nu weer zijn tijdens mân verblijf in BodrumâŚNou zo âlangâ kon ik natuurlijk niet wachten. Toen ik eenmaal in Izmir was, kon ik echt niet wachten om hem te zien. Nu is het openbaar vervoer in Turkijen echt super geregeld, je kunt echt werkelijk overal komen, in een luxe toeringcar en voor onze begrippen echt voor een prikkie. Dus al snel zat in de bus richtig Bursa, vlakbij Uludag. 7 uurtjes in de bus, dat had ik er uiteraard wel voor overâŚWe hadden daar een weekend samen, echt helemaal geweldig om elkaar weer te zien. OOk wel veel problemen gehad, omdat Bursa geen toeristische stad is en dan heb je dus (blijkbaar ) een probleem als je samen in een hotel verblijft als je niet getrouwd bent. Werd hij dus 's nachts om 3 uur uit zân bed getrokken en met veel poeha naar politiebureau gebracht. Ik mocht niets weten en mij werd dus ook niets verteld. mocht ook niet mee. nou daar zit je dan in je hotelkamer en je kunt nergens heen en je weet niet waar ze met je vriend heen zijn. Nou ik moet zeggen, voelde me toen wel behoorlijk klote. Na een dag onzekerheid, belde een vriend van hem gelukkig naar het hotel en we zijn samen naar politiebureau gegaan. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk kwam hij weer âvrijâ, maar dat was meer omdat hij de politiemensen kende, ze kwamen uit dezelfde streeks als hij, anders had hij nog langer kunnen zitten. Ongelooflijk die vriendjespolitiek in TurkijeâŚMaar goed, ik was natuurlijk blij hem weer te zien, hij had het er helemaal mee gehad met dat politiebureau, ze waren nou niet bepaald vriendelijk tegen hem geweest. Yvon, welkom in Turkije. Jammer genoeg bestond ons weekend samen dus maar uit 1 dagâŚ
Later kwam hij een week vanuit Istanbul naar Bodrum (een rit van ongeveer 12 uurâŚ) en voor verrassing kwam hij ook nog es met mân verjaardag ( dus weer een rit van 12 uurâŚ). We hebben echt een supertijd samen gehad. Kunnen jullie je voorstellen hoe het nu is hierâŚmaar goed, het is ook wel even goed om nu alles op een rijtje te kunnen zetten, ik zit zo vol met van alles, alle ervaringen. En bovendien wordt het tijd mân ouders even van het een en ander op de hoogte te stellenâŚdat wordt moeilijk, ze komen vanmiddag en ik weet zeker dat ze er flink op tegen zullen zijn. maar ja wat kan ik eraan doen, we zijn gewoon superverliefd en dit is zeker niet zomaar een vakantievriendje voor meâŚ
@ Nur, de school waar jij straks ook een maand naar toe gaat (alleen dan in Antalya/Alanya toch?!) is echt superleuk. Wij hebben het er in elk geval super gehad. er wordt in het turks lesgegeven maar als we er niet uitkwamen in het engels uitleg. Ik heb er heel veel aan gehad, heb alleen nog veel meer nodig dat weet ik wel. Ik weet zeker dat je het heel leuk gaat vinden. wij warenmet 7 in de klas, komen overal vandaan: Japan, Schotland, Duitsland, SyriĂŤâŚecht een bij elkaar geraapt âzootjeâ dus. en de een wil gewoon voor de fun turks leren, de ander omdat hij of zij een turkse vriend heeftâŚecht heel gezellig was het. soms gingen er wel 5 talen over tafel om iemand iets duidelijk te maken, echt ongelooflijk. Toen we op die school kwamen moesten we eerst een soort examen doen om het niveau te bepalen. Nou ik zal je vertellen als jij die ook krijgt , het zijn ongeveer 100 vragen. en alleen vraag 1 wist ik zeker, de rest was een gok. DAt werd dus beginnen op niveau 1. maar eenmaal in die klas, merkte ik al snel dat dat veel te makkelijk was (immers hier in NL al een basiscursus gedaan) en dan kan je nog wel overstappen naar de tweede. Dat was veel beter. Officieel mag het niet maar ja in Turkije is niets officieel haha, daar ben ik nu na 7 weken wel achter.
Over het gastgezin, was erg leuk en gastvrij. Wat gaat het er daar anders aan toe dan hier in NL zegâŚWij zaten bij een vrouw van 29 , met haar zus (helemaal gek, wat hebben we met haar gelachen!!) en een gestoorde huiskipâŚOnder haar woonden haar ouders van 65 en 82. Zij zorgde voor het ontbijt en avondeten. En als je wilde voor het eten 's middags. Al met al stond zij de hele dag in de keuken. Ongelooflijk wat die allemaal op tafel zette. En reken maar dat je moest eten. En onverwacht bezoek??? geen enkel probleem, stoel en bord erbij, er is genoeg.
Ben benieuwd hoe jij het straksaan gaat hebben, hoop net zo goed als ik , helemaal geweldig. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel. Owww, jij gaat over 2 weken heen, echt super!! Ik moet het voorlopig weer doen met de Knorr Turkse Pita en Turkse muziekâŚzuchtâŚ
@ Diamond, hoe was jou vakantie in Alanya?? ik weet het, alweer erg lang terug en voor je gevoel zeker alweer een jaar geleden, maar ben toch wel beniewd. je hebt het vast ergens geschreven op dit forum, maar heb nog niet alles van 7 weken teruggelezen. Heb je goed weer gehad, want de eerste paar dagen hing het er volgens mij een beetje om als ik het me goed herinnerâŚMaar wat zag ik even snel: je hebt nog een week Turgutreis en een weer een week alanya in het vooruitzicht???..doe je goed meid!!!
Ben vanuit Bodrum een dagje naar Turgutreis geweest. Is een klein maar gezellig plaatsje. Het zou mij te rustig zijn, maar ik weet zeker dat je je daar een week best zult vermaken. En met de dolmus zit je met 20 minuten in Bodrum, waar natuurlijk meer leven is. In elk geval : jij hebt weer wat om naar uit te kijken!!!
Sorry voor mân lange verhaal, maar moest het even kwijt. Heb nog veeeeeeel meer te vertellen, maar laat het hier maar even bij.
de meiden die gaanâŚveel plezier, genietse,het weer is overal heerlijk op temperatuurâŚ!!!