Veel Plezier-welkom Thuis 1

@Yvonne: klinkt leuk, je baantje! Ideaal dat je daar dit jaar weer terug kon komen! Veel plezier met de bbq!

@Nur: leuk, al die spulletjes die je inmiddels al hebt! Nu begint het er echt op te lijken! En nog een paar nachtjes en dan vertrek je al, lekker!! En jij ook veel plezier met de bbq :smiley:

@Sevgilim: kan toch gebeuren dat je soms niet zoveel tijd hebt om hier te komen kletsen. Nadeel is alleen dat je een boel bij te lezen hebt :smiley:

Kiekje: 18 Juli…Kusadasi!
Ezz: 24 Juli…Kusadasi!
Sevgilim: 26 Juli…Kusadasi!
Nur: 31 Juli…Antalya!
Jacqueline: 9 Augustus…Alanya!
Sevgilim: 21 Augustus…Marmaris!
Beppie1: 4 September…Kos!
Roanna: 13 September…Alanya!
Diamond: 14 September…Turgutreis!
Cynthia: 27 September…Gümbet!
Diamond: 28 September…Alanya!
Filiz: 9 Oktober…Side!
Poellie: 9 Oktober…Side!
Cynthia: 22 Oktober…Içmeler!

Zo nog 59 en 73 dagen!

Groetjes, Diamond

@Nur…Misschien zie ik je vanavond wel :stuck_out_tongue: heheheh…wel toevallig…Wanneer is je feestje om te vieren dat je een nieuw huis hebt…en m ook al zo ongeveer klaar hebt??? :stuck_out_tongue: Ik wacht op de uitnodiging…

Het vertreklijstje word met de dag korter…Wanneer komen de eerste alweer trug…Zal wel niet meer zo lang duren he…

Dat van die zelfmoordaanslag in kusadasi…Verschrikkelijk…Waar gaat het tog heen met de wereld…Schrok me kapot toen ik het hoorde…Meteen filiz wat late hore…Maar gelukkig is zij en die andere vriendin ongedeerd…Ze hebbe t niet een meegekrege…
Maar echt verschrikkelijk van die andere doden en gewonde…!!

groetjes yvonne

Ja erg he! Ik hoorde het zonet ook pas van m’n vriend! Sommige mensen zijn echt hartstikke gek geworden! Vreselijke foto’s…Gelukkig dat Filiz er niks van heeft meegekregen! En toen las ik nog dat verhaal van Alanya, waar dat ongeluk met die boot is gebeurd…T’is wat in ons geliefde land, en niet alleen daar…

Denk ook dat er binnenkort al wel weer een paar terugkomen, ben benieuwd naar alle verhalen!

Groetjes, Diamond

Hey meissieeesss

hier ff een zonnig berichtje vanuit het Titanic Resort. Hier niets dan lekker luieren en vandaag zijn we naar de Bazaar van Antalya geweest en morgen gaan we naar de hamam… Heerlijk!
Het lijkt alsof we al veel langer weg zijn maar het is nog niet eens een week… Ik heb helaas niets bijgelezen, maar ik heb nogal weinig tijd!!

@ kelebek: ze zoeken hier in de streek veel reisleidsters en entertainers… zomaar een idee :wink:

Liefs, XxX Maretje

@poellie en de rest: jullie zijn allemaal uitgenodigd voor mn housewarmingparty :wink: maar dat zal pas zijn nadat ik terug ben uit Turkije. Voor ik wegga zal ik t denk ik niet helemaal afhebben.

Maar ik laat het jullie weten! :smiley:

@Maret: oei, je maakt me nu wel ontzettend jaloers. heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. geniet er nog maar van

zelfmoordaanslag heb ik ff gemist. zag wel de topic, die ga ik zo wel ff lezen.

verder ga ik nu maar eens aankleden want we moeten weer kasten in elkaar gaan zetten :wink:

nog maar 14 nachtjes slapen :smiley:

@Maret: hĂŠ leuk dat je ff wat laat horen! Super dat je het daar zo naar je zin hebt! Veel plezier vandaag bij de hamam en voor de rest lekker genieten van alles!

@Nur: succes vandaag met klussen :smiley: En die housewarmingparty lijkt me super met z’n allen!

Nog 58 en 72 dagen! Ik wil naar Turkije!!!

Groetjes, Diamond

Heey mensen!
Groetjes uýt het strallende Alanya! Ik heb ýnmýddels alweer een baantje gevonden (en meteen 3…) Ik ga ýn Hotel Leandra werken, ýnformatýe voor het turkse bad en kaartjes voor beachparty daar verkopen. Super ýs het hýer!
Ik heb hýer nu ook výa výa een appartementje zelfs MET ýnternet!!! Het ýs hýer echt helemaal super! Leer ook steeds meer turks! En ýk woon nu ook ýn een turkse wýjk! Heel grappýg en toevallýg, ýk woon naast mn beste turkse vrýend! We zýjn buren, van al dýe turkse appartementen, heb ýk net dýeene naast hem gekregen. Hahahaa!!

@ Dýamond: Je raad nooýt wat ýk hýer heb gevonden! Ze kwamen naar me toe lopen of ýk býj hen wýlde werken. Ze hadden výa výa gehoord dat ýk een baantje zocht! … Sherlock holmes!!! Jaja! Maar volgens mýj zýjn ze nu van naam veranderd ofzo, want ýk kende ze al van vorýg jaar! Two brothers. Ze lopen altýjd rond op strand nummer 5, Kleopatra beach. En hun kantoor ýs tegenover hotel Calýpso (ofzoýets) aan de kant van Damlatas grot.

@ de rest: ýk ga nýet al dýe 16 pagýna,s dýe ýk heb gemýst býj lezen, maar ýn ýeder geval. Veel succes met aftellen. Veel plezýer ýn Turkýje of ergens anders! Mýs jullýe wel een beetje! Nu ýk nýet zo vaak onlýne kan zýjn, maar het ýs hýer wel helemaal SUPER!!! zal snel weer een berýchtje op mn sýte zetten. Gaat steeds mýs, heb ýk een heel verhaal getypt, valt de stroom uýt… of moet ýk ýneens weer opnýeuw ýnloggen, met als gevolg dat ýk mn hele verhaal weer kwýjt ben… zooý!

Lýefs, groetjes en knuffel Rýeneke

Zo, merhaba allemaal meiden: terug van 7 weken heerlijk weggeweest…vanaf gistermiddag 1 uur weer op nederlandse bodem…en vanaf gistermiddag 1 uur mis ik turkije alweer, waar moet dat heen met mij.

het waren 7 superweken, echt geweldig. korte samenvatting: eerst 4 weken in Izmir geweest en bij een Turks gastgezin gewoond, deze weken naar school geweest voor Turkse les. Daarna 3 weken vakantie in Gumbet (Bodrum).

O, ik heb zoveel te vertellen, zoveel meegemaakt, ongelooflijk. Eigenlijk ben ik daardoor eerlijk gezegd meteen weer aan vakantie toe. maar daar begin ik maar niet over op m’n werk…Ik mis turkije nu alweer, een grijze lucht hier ik moet echt omschakelen zeg vanuit de 40 graden. en 7 weken geen drup regen gezien…

Ook met m’n vriend ging het erg goed. Zoals sommige misschien wel weten, heb ik hem in februari met wintersport in Uludag ontmoet en zouden we elkaar nu weer zijn tijdens m’n verblijf in Bodrum…Nou zo ‘lang’ kon ik natuurlijk niet wachten. Toen ik eenmaal in Izmir was, kon ik echt niet wachten om hem te zien. Nu is het openbaar vervoer in Turkijen echt super geregeld, je kunt echt werkelijk overal komen, in een luxe toeringcar en voor onze begrippen echt voor een prikkie. Dus al snel zat in de bus richtig Bursa, vlakbij Uludag. 7 uurtjes in de bus, dat had ik er uiteraard wel voor over…We hadden daar een weekend samen, echt helemaal geweldig om elkaar weer te zien. OOk wel veel problemen gehad, omdat Bursa geen toeristische stad is en dan heb je dus (blijkbaar ) een probleem als je samen in een hotel verblijft als je niet getrouwd bent. Werd hij dus 's nachts om 3 uur uit z’n bed getrokken en met veel poeha naar politiebureau gebracht. Ik mocht niets weten en mij werd dus ook niets verteld. mocht ook niet mee. nou daar zit je dan in je hotelkamer en je kunt nergens heen en je weet niet waar ze met je vriend heen zijn. Nou ik moet zeggen, voelde me toen wel behoorlijk klote. Na een dag onzekerheid, belde een vriend van hem gelukkig naar het hotel en we zijn samen naar politiebureau gegaan. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk kwam hij weer ‘vrij’, maar dat was meer omdat hij de politiemensen kende, ze kwamen uit dezelfde streeks als hij, anders had hij nog langer kunnen zitten. Ongelooflijk die vriendjespolitiek in Turkije…Maar goed, ik was natuurlijk blij hem weer te zien, hij had het er helemaal mee gehad met dat politiebureau, ze waren nou niet bepaald vriendelijk tegen hem geweest. Yvon, welkom in Turkije. Jammer genoeg bestond ons weekend samen dus maar uit 1 dag…

Later kwam hij een week vanuit Istanbul naar Bodrum (een rit van ongeveer 12 uur…) en voor verrassing kwam hij ook nog es met m’n verjaardag ( dus weer een rit van 12 uur…). We hebben echt een supertijd samen gehad. Kunnen jullie je voorstellen hoe het nu is hier…maar goed, het is ook wel even goed om nu alles op een rijtje te kunnen zetten, ik zit zo vol met van alles, alle ervaringen. En bovendien wordt het tijd m’n ouders even van het een en ander op de hoogte te stellen…dat wordt moeilijk, ze komen vanmiddag en ik weet zeker dat ze er flink op tegen zullen zijn. maar ja wat kan ik eraan doen, we zijn gewoon superverliefd en dit is zeker niet zomaar een vakantievriendje voor me…

@ Nur, de school waar jij straks ook een maand naar toe gaat (alleen dan in Antalya/Alanya toch?!) is echt superleuk. Wij hebben het er in elk geval super gehad. er wordt in het turks lesgegeven maar als we er niet uitkwamen in het engels uitleg. Ik heb er heel veel aan gehad, heb alleen nog veel meer nodig dat weet ik wel. Ik weet zeker dat je het heel leuk gaat vinden. wij warenmet 7 in de klas, komen overal vandaan: Japan, Schotland, Duitsland, Syrië…echt een bij elkaar geraapt ‘zootje’ dus. en de een wil gewoon voor de fun turks leren, de ander omdat hij of zij een turkse vriend heeft…echt heel gezellig was het. soms gingen er wel 5 talen over tafel om iemand iets duidelijk te maken, echt ongelooflijk. Toen we op die school kwamen moesten we eerst een soort examen doen om het niveau te bepalen. Nou ik zal je vertellen als jij die ook krijgt , het zijn ongeveer 100 vragen. en alleen vraag 1 wist ik zeker, de rest was een gok. DAt werd dus beginnen op niveau 1. maar eenmaal in die klas, merkte ik al snel dat dat veel te makkelijk was (immers hier in NL al een basiscursus gedaan) en dan kan je nog wel overstappen naar de tweede. Dat was veel beter. Officieel mag het niet maar ja in Turkije is niets officieel haha, daar ben ik nu na 7 weken wel achter.
Over het gastgezin, was erg leuk en gastvrij. Wat gaat het er daar anders aan toe dan hier in NL zeg…Wij zaten bij een vrouw van 29 , met haar zus (helemaal gek, wat hebben we met haar gelachen!!) en een gestoorde huiskip…Onder haar woonden haar ouders van 65 en 82. Zij zorgde voor het ontbijt en avondeten. En als je wilde voor het eten 's middags. Al met al stond zij de hele dag in de keuken. Ongelooflijk wat die allemaal op tafel zette. En reken maar dat je moest eten. En onverwacht bezoek??? geen enkel probleem, stoel en bord erbij, er is genoeg.
Ben benieuwd hoe jij het straksaan gaat hebben, hoop net zo goed als ik , helemaal geweldig. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel. Owww, jij gaat over 2 weken heen, echt super!! Ik moet het voorlopig weer doen met de Knorr Turkse Pita en Turkse muziek…zucht…

@ Diamond, hoe was jou vakantie in Alanya?? ik weet het, alweer erg lang terug en voor je gevoel zeker alweer een jaar geleden, maar ben toch wel beniewd. je hebt het vast ergens geschreven op dit forum, maar heb nog niet alles van 7 weken teruggelezen. Heb je goed weer gehad, want de eerste paar dagen hing het er volgens mij een beetje om als ik het me goed herinner…Maar wat zag ik even snel: je hebt nog een week Turgutreis en een weer een week alanya in het vooruitzicht???..doe je goed meid!!!
Ben vanuit Bodrum een dagje naar Turgutreis geweest. Is een klein maar gezellig plaatsje. Het zou mij te rustig zijn, maar ik weet zeker dat je je daar een week best zult vermaken. En met de dolmus zit je met 20 minuten in Bodrum, waar natuurlijk meer leven is. In elk geval : jij hebt weer wat om naar uit te kijken!!!

Sorry voor m’n lange verhaal, maar moest het even kwijt. Heb nog veeeeeeel meer te vertellen, maar laat het hier maar even bij.

de meiden die gaan…veel plezier, genietse,het weer is overal heerlijk op temperatuur…!!!

@Von: leuke ervarind die je hebt gehad met het gastgezin en zo. Klinkt echt zo leuk ! Jammer van je vriend…

@iedereen: prettige vakantie !

@Rieneke: oh je maakt me jaloers! Het klinkt zo gaaf wat je daar allemaal doet en mee maakt! Wat leuk dat je daar nu een appartement hebt, en ook nog 's een keer naast je beste vriend, gaaf! En leuk dat je internet hebt, kun je ons een beetje op de hoogte houden van je belevenissen daar! Is je vriendin inmiddels alweer terug in Nederland? En Anke? Wat gaaf, van Sherlock Holmes! Ik had in juni inderdaad ook al gehoord dat het een andere naam had gekregen. Maar je huidige baantje klinkt ook hartstikke leuk hoor!
Nou nog heel veel plezier en succes daar en laat snel weer een keerje van je horen, vindt het super om te lezen!

@Von: welkom terug meid! Kan het me voorstellen dat je na zo’n lange tijd hier weer ontzettend moet wennen. Maar je ervaringen klinken geweldig! Jeetje gaaf hoor allemaal. Fijn dat je je vriend weer hebt gezien! Trouwens nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb 't wel 's eerder gehoord, dat ze heel moeilijk doen als je niet getrouwd bent maar wel een hotelkamer samen hebt…Wel een vervelende sitautie zeg…Heb je je ouders inmiddels gesproken? En hoe reageerden ze?
Het lijkt inderdaad alweer erg lang geleden, die week Alanya. Het was een heerlijke week. Het weer was gelukkig toch heel erg lekker, we waren bang dat het niet zo goed zou zijn maar viel dus heel erg mee. We hebben iedereen weer gezien en het supergezellig gehad, heb nog steeds wel een beetje heimwee hoor…Maar ben inmiddels alweer druk aan het aftellen voor september, eerst lekker een weekje Turgutreis (geen idee wat ik kan verwachten!) en dan nog een week Alanya, joepie!!! Nou sterkte met wennen hier, we slepen we je d’r wel doorheen hier :smiley:

Groetjes, Diamond

Nog 57 en 71 dagen!

Ezzzz: van harte gefeliciteerd! Maak d’r een leuke dag van!

Groetjes, Diamond

JOEHOEEEE!!!

Canis gaat 29 juli nog ff naar Turkije… Weliswaar maar voor 5 dagen :angry: (tis maar een zakelijk tripje) maar elke dag is er 1 :smiley: . Ik ga mn vriend zoooo om zn nek vliegen volgende week vrijdag!!
Dusse Diamond…mag ik ook op het lijstje??? :stuck_out_tongue:

@ EZZZ: GEFELI MEIS!!! hoe was het feest zat?

groetjes Canis

Hallo allemaal,

Ik ben helaas weer terug. En net als iedereen wil ik weer heel graag terug.
Wat heb ik het super gehad zeg.
Diamond het is echt een super hotel.
Vriendelijke en vooral leuke mensen en lekker eten.
Ik heb het zo leuk gehad veel mensen ontmoet.
Maar ja het zit erop.
nu moet ik weer effe wachten. Ik moet maar naar mijn 2 clubcd’s luisteren.
HELP ik wil terug.
Trouwens jullie kunnen kletsen moet ik effe 60 pagina’s lezen.

Groet van jac

Hallo allemaal!!

Dankjuh wel :smiley: :smiley: Het feestje zaterdag was super gezellig!!!

Vandaag ging het allemaal wat minder…Als eerste heb ik de hele nacht boven de wc gehangen :huh: en daarna werd ik vanochtend uit bed gebeld dat mn broertje uit het klimrek was gevallen…dus wij naar dokter en ziekenhuis en nu heeftie zn pols in het gips…Vrijdag nog weer ff naar het ziekenhuis om te kijken of het er af kan en anders word het 3 weken gips en dus 3 weken nie zwemmen in turkey :frowning: Zou wel heel erg balen voor hem zijn…

hey ezzzzzz wat balen zeg voor je broertje, ik help mee duimen dat het er vrijdag af kan. het kan natuurlijk meevallen…

oefff zeg dit is wel even wennen na 7 weken turkije weer aan het werk. moet hier op m’n werk veel engels, duits en frans praten, nou jullie kunnen je enigszins voorstellen hoe dat gaat na 7 weken in turkije en daar turkse les gehad te hebben. m’n klanten staan wel een beetje raar te kijken soms haha…

@ diamond, ja gister mn ouders van alles op de hoogte gebracht. Nou ja alles…de belangrijkste dingen dan haha… Maar gelukkig viel het mee. Ze staan natuurlijk niet te springen maar in elk geval is hij wel welkom en daar ben ik echt ontzettend blij mee. voelt wel als een hele opluchting, had ik echt niet verwacht.

@llemaal…uiteraard wil ik proberen m’n vriend een weekje (natuurlijk zou ik wel voor langer willen, maar ik heb logischerwijs weinig vakantiedagen meer over…) in december (wil uiteraard wel eerder maar ook dat zal helaas niet gaan…) naar Nederland laten komen. Wie heeft hier ervaring mee, ik weet dat het erg moeizaam gaat als je niet getrouwd bent met elkaar. Ik moet hem natuurlijk uitnodigen en de gemeente heeft e.e.a. van me nodig, salarisstrook etc, maar heeft er iemand ervaring hiermee??? ben erg benieuwd. staat vast wel ergens op dit forum maar heb eerlijk gezegd geen zin alle onderwerpen door te spitten…

Kiekje: 18 Juli…Kusadasi!
Ezz: 24 Juli…Kusadasi!
Sevgilim: 26 Juli…Kusadasi!
Canis: 29 Juli…
Nur: 31 Juli…Antalya!
Jacqueline: 9 Augustus…Alanya!
Sevgilim: 21 Augustus…Marmaris!
Beppie1: 4 September…Kos!
Roanna: 13 September…Alanya!
Diamond: 14 September…Turgutreis!
Cynthia: 27 September…Gümbet!
Diamond: 28 September…Alanya!
Filiz: 9 Oktober…Side!
Poellie: 9 Oktober…Side!
Cynthia: 22 Oktober…Içmeler!

Oeps, Kiekje ik weet niet hoe laat je vandaag zou vertrekken maar een heel fijne vakantie gewenst!

@Canis: je staat erbij hoor :stuck_out_tongue: Maar naar welke plaats ga je? En precies, elke dag is er ĂŠĂŠn dus dat wordt lekker genieten. Wat moet je daar precies gaan doen, omdat het een zakelijke reis is? Jij bent denk ik ĂŠcht naar vrijdag aan het toeleven, super dat je je vriendje weer ziet!

@Jac: welkom terug meid! Blij te lezen dat je het zo leuk hebt gehad, was echt zó benieuwd! Dus we hoeven ons geen zorgen te maken over het hotel en het plaatsje? Oh, zal wel weer wennen zijn om weer in Nederland te zijn als je het zo leuk hebt gehad. Dus maar heel vaak die cd’s draaien dus…Heb je Tjuckey nog gezien in dat loungecafé?

@Ezzzz: wat sneu zeg voor je broertje…Hoop dat het vrijdag allemaal een beetje meevalt en dat 'ie straks toch lekker kan zwemmen. Ik duim voor je!
Heb je nog leuke kadootjes gehad?

@Von: haha je gooit er steeds een paar woorden Turks tussendoor? Ach hoe meer talen hoe beter :smiley: Ben blij voor je hoe je ouders hebben gereageerd, het feit dat 'ie welkom is is wel erg belangrijk en fijn natuurlijk! Ik hoop voor je dat het lukt om hem te laten overkomen straks in december!

Groetjes, Diamond

@Ezzzz: Gefeliciteerd ! Jammer van je broertje ! Hopelijk gaat alles goed zodat hij toch kan zwemmen !

@Canis: Leuk om nog een keertje op het lijstje te staan hé? :smiley: Vond ik ook zo leuk ! Ondertussen ben ik bijna helemaal bovenaan komen te staan, heeft me een goed gevoel, wel nog een weekje hard werken … :angry: Maar heb mijn vakantie dubbel en dik verdiend dan !

@Diamond: Blijven gaan ! ooit mag jij je koffers pakken als wij dan ondertussen weer allemaal thuis zijn, dan heb jij het nog tegoed! Mogen wij dan bij jou in jouw koffer? :wink:

@Kelebek: Prettige vakantie !

btw: Ik mag gewoon 25 kilo meenemen in mn valies! LUXE !!!

groetjes sevgilim xxxx

@ Diamond: ALANYA…ja, haha dat geloof je nooit wat ik daar ga doen, heb gewoon een baan aangeboden gekregen en nu ga ik kijken of mij dat aanbod bevalt grin :lol:

@ Sevgilim: JAAAA zooo leuk!! Kijk er inderdaad helemaal naar uit. Zou pas in September gaan had nog geen datum niks en dan zo ineens poef snoepreisje!! :rolleyes:

@ Von: Als je Turkse partner voor vakantie (maximaal 3 maanden) naar Nederland wilt komen heb je de volgende documenten nodig:

Van jezelf als referent:

• kopie paspoort
  • kopie 3 laatste loonstroken
  • uitnodigingsbrief en garantverklaring van je gemeente

Voor je partner:

• minimaal 1 jarig geldig paspoort
  • uitnodigingsbrief (certificat d’herbergment)*
  • garantverklaring*
  • 2 pasfoto’s
  • ziekenfondsverzekering*
  • bewijs als hij zijn militairedienstplicht afgemaakt heeft
  • werkgeverscontract of brief werkgever ter bevestiging terugkeer Turkije
  • voldoende financiele middelen voor verblijf in Nederland, 34,- per dag*
  • reservering van vliegticket voor reis naar Nederland*

Al jouw documenten stuur je naar je partner, deze gaat hiermee naar de ambassade in Ankara.
Heb je hier wat aan??? :stuck_out_tongue:

Verder wil ik je niet ontmoedigen maar is het heeel moeilijk, te meer omdat welke regeltjes je ook volgt ze toch wel een reden verzinnen om het af te wijzen voor een vakantie gewoon!!! Sorry spreek uit ervaring en frustratie, wil je meer weten hoor ik dat wel?!

@Allemaal sorry voor de lange post deze keer…
groetjess Canis

@Sevgilim: haha jullie mogen mee hoor als ik nog plek heb in m’n koffer :smiley: Dat zou een mooi feestje worden daar in Turkije zeg, met al die Turkijegekken haha. Je bent nu al de tweede in het lijstje, lekker hoor!

@Canis: wat gaaaaaaaaaf! Wat voor soort baan is het? En zoeken ze nog iemand :wink: Jeetje mina, wat een gedoe zeg als je iemand hier naartoe wilt laten komen, maar Von, ik zou het zeker proberen hoor!!

Groetjes, Diamond

@Diamond: dat staat dus genoteerd ! Zou wel super zijn hĂŠ zo een feestje met allemaal een voor een turkijeverslaafden :lol:

@Von: Heb ook nog nagevraagd om mn vriend ff naar Belgie te laten overkomen maar toen ik zag wat voor papierwerk en zo er allemaal met zich meekomt, heb ik het dan toch niet meer gedaan :frowning: VĂŠĂŠl succes ermee!