Veel Plezier-welkom Thuis 1

Jaa das wel zo … het hoort er misschien wel een beetje bij … :slight_smile:

xx

Ohw ohw ohw nog maar 28 daagjes!!! :lol: Of nog 4 weken… :huh: wow dat klinkt nog sneller! hihi
Het begint alweer op te schieten!! Jeej!

Groetjes Rieneke

bij mij nog 49 dagen :frowning: véél te lang en nog steeds 3 weken examens nu :angry: maar ik mag al blij zijn dat ik naar Turkije mag gaan, dus troost ik me daarmee!
Goede reis aan iedereen !

Groetjes van Sevgilim xxx

Hey hallo allemaal!!
Ik heb ook superslecht nieuws… ik zou dus eigenlijk voor 3 maanden in Turkije gaan werken (Marmaris. club Pineta) maar… IK BEN AL WEER TERUG :frowning:
Vorige week dinsdag ben ik vertrokken, allemaal echt superspannend, voor het eerst alleen vliegen, op de luchthaven aangekomen moest ik nog een transfer zien te regelen naar het hotel: alle bussen zaten vol :angry: dus toen moest ik maar een taxi nemen: 50 euro… grrrr!!! maar goed, ik moest iets natuurlijk. Goede reis gehad, heel aangekomen bij het hotel (helemaal zenuwachtig: stel dat ze nu van niets weten???). Maar werd daar goed opgevangen door de chef animator. Even zitten kletsen. Kreeg een goede indruk. Rondleiding door het hotel gehad. heel leuk allemaal. Toen werd ik naar een appartement gebracht van een van de jongens v.d. animatie, daar moest ik voorlopig even slapen tot de andere kamer (bij de meisjes) vrij was. Geen probleem dacht ik, is toch maar voor even. Maar het was er echt supersmerig… dat was wel minder! Terug naar het hotel… kijken wat daar allemaal gebeurde. Daar kwam ik gelukkig een nederlands meisje tegen wat daar ook werkt: Loes, op dit forum ook wel bekend als ~Deniz~. Echt een heel lief meisje, met haar zou ik dus 3 maanden in de mini club werken. Had er al meteen zin in. Zij heeft me toen die dag op sleeptouw genomen en een beetje uitgelegd wat de bedoeling was, naar haar idee dan, want echt duidelijk was het haar ook nooit uitgelegd. Die avond kwamen nog 2 nederlandse meisjes die ook met ons samen zouden gaan werken. Ook hele leuke meisjes, dus dat zou op zich wel gezellig worden!! De volgende dag eerste werkdag… het werk op zich vond ik echt hartstikke leuk, met die kinderen spelen, tekenen en dansen, echt super!! Ook de avonden waren erg leuk. Maar wat mij heel erg tegenviel was dat alles zo slecht georganiseerd was, er werd niets geregeld, we moesten het zelf ook maar uitzoeken wat betreft de mini club en dat beviel me niet. Daarnaast was er constant stress en chaos, want de chef was echt geen leuke man. Alle besprekingen gingen in het turks (wat wij dus niet konden verstaan) en als we dan iets niet goed deden, kregen we de volle laag over ons heen. In de middag moesten we in de volle zon dansjes gaan oefenen, nou ik ging echt kapot hoor!! Dat was echt niet gezond meer… Ook vond ik het eten absoluut niet lekker (dan kun je toch wel merken dat het een 3-sterrenhotel is) en kreeg dus ook niet veel binnen. Maar het ergste van alles vond ik nog de kamers waar me moesten slapen: in de kelder, stapelbedden en het was er vochtig, het stonk er en het was er zoooo smerig… dat was dus echt niets voor mij!!! Ik wist van mezelf toen al dat ik dat geen 3 maanden vol zou houden. Gezien het er niet naar uitzag dat deze omstandigheden zouden gaan verbeteren, heb ik toen dus besloten dat ik dit niet langer wilde en naar huis zou gaan. Ik was daar tenslotte toch voor mijn eigen lol, maar dat vond ik gewoon niet leuk meer. En of het nu de juiste keuze is geweest om naar huis te gaan of niet, dat weet ik natuurlijk niet en dat zal ik ook nooit weten, maar op dat moment voelde het gewoon het beste als ik eraan dacht dat ik naar huis zou gaan, dus heb ik dat ook gedaan. Heb ook nog met een jongen van het animatieteam gepraat en hij begreep het ook helemaal, hij zei ook dat ik moest doen wat ik voelde en zo ben ik dus naar huis gegaan. Hij zei dat Pineta voor het personeel een ander hotel was dan andere, zoals ik het begreep werd je er dus slechter behandeld, dus ik denk dat ik het gewoon net slecht getroffen heb. Het was echt een teleurstelling… ik had me er zo op verheugd en het had ook zo’n leuke ervaring kunnen worden!!! Maar het was me niet gegund… Heb wel geluk gehad dat ik gelijk een ticket kun krijgen. Mijn moeder heeft vanuit Nederland geboekt bij het Duitse Condor en dan kon ik voor 29 (!!!) euro naar Dusseldorf vliegen, dat is vanuit hier maar een uurtje rijden, dus dat was wel ideaal!!! Dus nu ben ik weer thuis… Ik ga nu denk ik wel op zoek naar een ander baantje, hier in Nederland ofzo, maar ben zeker wel van plan om het een andere keer nog opnieuw te proberen hoor!! Maar ik denk dat ik dan gewoon met een organisatie ga, zodat je weet dat het goed geregeld is en dat je altijd iemand hebt om op terug te vallen, want ik heb nu geleerd dat ik dat toch wel nodig heb!!
Sorry dat ik jullie zo lang opgehouden heb, maar ik moest het gewoon even kwijt!!!
En Maret, ik las net wat jou is overkomen!! Dat is echt een waanzinnige rotstreek zeg!! Echt, ik weet niet goed wat ik erover moet zeggen. Daar zou ik nou ook echt flink van balen!! Je hebt je er zo op verheugd en je hebt je er ook echt op ingesteld dat je zo lang weggaat en dan valt dat zo hard tegen, ik weet er alles van!!! Maar laat maar eens weten wat je nu gaat doen, misschien kunnen we samen iets gaan zoeken :wink: ? De barman zal het wel niet zo erg vinden dat je nu niet gaat he…

Tot gauw weer allemaal!!!
Dikke kus, Aniek

Heey Aniek!
wat jammer om te lezen dat je nu alweer terug bent en het niet naar je zin hebt gehad! Maar idd je zit er wel voor je eigen lol dus het moet wel leuk blijven! Ik hoop dat je nog wat anders vind en toch nog een hele leuke zomer gaat hebben! Veel succes!

Groetjes Rieneke

hey aniek,

Wat balen zeg dat het zo tegen valt.
Succes met het zoeken van een baantje in nederland en succes voor volgend jaar.

Groetjs jac

hoi anniek, wat balen dat het zo tegenviel voor je. als ik je verhaal zo lees was ik er inderdaad ook mee gestopt of had ik gezocht of een ander hotel me nodig had, want zo is het absoluut niet leuk. je doet het toch ook voor je eigen plezier. naja, misschien kan je van de zomer nog gewoon een weekje op vakantie naaar turkije.

@kelebek: het schiet nu lekker op voor je. als jij gaat moet ik ongeveer nog zoveel nachtjes B)

@sevgilim: voor jou is het nog minder als voor mij dus dat moet toch ook weer hoop geven :stuck_out_tongue:

ff de lijst weer naar voren halen:

Schol: 8 Juni…Turgutreis!
Wim: 10 Juni…Antalya!
TheoKarin: 26 Juni…Turgutreis!
Anke: 1 juli…Alanya!
Groetjes: 2 Juli…Turgutreis!
Jac: 2 Juli…Turgutreis!
Zomervakantie: 2 Juli…Kusadasi!
Rieneke: 4 juli…Alanya!
Ingrid: 12 Juli…Kusadasi!
Wenneke: 12 Juli…Kusadasi!
Kiekje: 18 Juli…Kusadasi!
Ezz: 24 Juli…Kusadasi!
Sevgilim: 26 Juli…Kusadasi!
Nur: 31 Juli…Antalya!
Jacqueline: 9 Augustus…Alanya

@ filiz: ben je al terug? alles geregeld??

hehe, ok , al bij al heb ik het zo slecht nog niet, en de studies gaan helemaal over toerisme en jaja : Turkije zit er ook bij ! Altijd leuk als ik aan dit stuk kom!

groetjes xxx

Aniek,

jeetje zeg, wat een verhaal … je ging er zo enthausiast heen en nu al weer terug … jammer hoor … ik weet zeker dat ik hetzelfde zou hebben gedaan ! In het hotel wat jij omschreef valt idd niet echt fijn te werken … je moet idd wel plezier en lol in je verblijf daar hebben en dit kwam nou niet echt in de buurt wat ik uit je verhaal begrijp … hopen dat het een volgende keer veel beter en leuker is! :smiley:
Hoe heeft ~Deniz~ (loes) het eigenlijk met haar vriend in Turkije? Jij hebt haar gesproken dus misschien weet jij wel wat meer over haar hoe ze het heeft enzo … :slight_smile:
Ooja nog veel succes met het verder zoeken naar werk hier in nederland ofso … hoop dat je tog een leuke zomer tegemoet gaat !!

Liefs,

heeej :smiley: nog 54 nachtjes slapen en ik zit lekker in Antalya

*en nog 2 voor mijn sollicitatie. begin m nu echt te knijpen :blink: *

Hey allemaal, sorry dat ik zo weinig van me heb laten horen de laatste paar dagen, maar ik heb wel trouw meegelezen. Ondertussen is hier ook zoveel gebeurd dat is haast de tijd niet had om even een berichtje neer te planten.

Vrijdag na mijn laatste examen had ik afgesproken met De Barman (die overigens Pascal heet :wink: ) heel gezellig allemaal, kwam ik thuis… SURPRISE!!! wow… verrassingsfeestje dus! Heel erg gezellig en ik had het ook écht niet verwacht. Grote schok dus. Maar omdat ik nu misschien niet meer wegga hebben we er voorlopig maar een troostparty van gemaakt, ipv een afscheidsfeestje…
Was echt super gezellig… De foto’s staan wel online,maar ik ben even vergeten waar en of jullie het nou zo leuk vinden om mij geschrokken te zien kijken…

Verder is het hier thuis niet zo leuk, door omstandigheden en daarom zoek ik zoveel mogelijk alles wat niet hier thuis is op. Ook vandaar dus mijn late reactie. Gister ben ik bij Pascal blijven slapen voor 't eerst… Laatste trein gemist… Oeps, wat vervelend.

Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik moet doen. Het is zo moeilijk!!! Ik heb 2 lijstjes gemaakt met voordelen van weggaan of hierblijven…

Weggaan:

• ben al een jaar mee bezig
  • mooie ervaring
  • niet thuis
  • 2 maanden of meer in de warmte

Thuisblijven:

• hier werken (= meer geld verdienen)
  • zomerfeesten
  • vakantie kunnen houden
  • niemand hoeven missen
  • ik ga met de hotelschool nog 2x n halfjaar weg

Lastig lastig… Naja sorry dat ik jullie hier mee lastig val… Wat zouden jullie doen als je mij was? Ik hoor verschillende reacties; vooral “Nu kun je vakantie houden en écht uitrusten” en “Niet bij de pakken neer zitten! Je kan het!”
En nou weet ik het dus niet… Misschien dat ik maar gewoon nog een paar hotels ga mailen (goed idee jac, ik mail je straks terug!)…
But enough about me…

@ Aniek: Wat ontzettend super klote voor je! Echt niet relaxt als je je op zoiets verheugd en het valt dan zo ontzettend tegen… Hadden ze je van te voren verteld wat voor soort kamer je zou krijgen? Heb je ~Deniz~ inderdaad nog wat langer gesproken? Blegh meid, hoelang ben je er nu in totaal geweest… Ik baal echt met je mee :frowning:

@ Nur: Spannend spannend, maar komt echt wel goed met die sollicitatie… En daarna; nog maar 52 nachtjes :wink:

@ Rieneke: Heb je nog wat gehoord van die leuke jongen, of zijn vriend?

@ Jac: Nog steeds geen nieuws over of je weg kan of neit… Vervelend joh dat je nou geen duidelijkheid hebt!

Nou allemaal, ik ben weer terug :wink: Reken op veel antwoord berichtjes (ik heb toch niks beters te doen… :P)

Liefs, Maretje

edit: WOEPS sorry voor dit heel lange berichtje…

Heey Maretje!
Leuk om je weer eens te zien hier! :wink: Wat schattig dat hij een feestje voor je had georganiseerd! Ook handig dat je van die voors en tegen lijstjes maakt! Die werken meestal wel om een keuze te maken in wat je wil gaan doen.
Ik hoop dat je problemen thuis ook snel zijn opgelost!!

Ik heb het deze periode ineens best moeilijk dat ik die leuke jongen (ok laat ik hem S. noemen, is wat makkelijker :wink: ) al zo lang niet heb gezien. Ik ondervind wel weer dat idd de laatste loodjes het zwaarst wegen… zucht!

Ik heb hem vorige week een aantal keer gesproken, 2x aan de telefoon. En toen kwam hij later ineens overstuur online (het hele verhaal staat wel op een ander forum…) Nou ja en daarna wilde ik hem bellen, maar kreeg hem maar niet aan de telefoon… Maar heb hem inmiddels alweer over de msn gesproken.
Ok… beetje lang en vaag verhaal, sorry.
Nu probeer ik weer een smoes te verzinnen om hem weer te bellen :stuck_out_tongue: hahaha stom eigenlijk…
Of heeft iemand nog een tip om in een smsje te zetten, die niet te slijmerig is? :wink:

Groetjes Rieneke

ik zou…als je hem graag wil zien… gewoon smsen…dat je hem wil zien…gewoon eerlijk en niet om de werkelijkheid heendraaien :stuck_out_tongue: En dan afwachten wat je terugkrijgt…weet je wel meteen waar je aan toe bent…
kus yvonne

hey…!!! :smiley:

@ aniek…wat erg joh…!! vind het echt niet leuk voor je!! ik hoop dat je volgende keer meer geluk hebt.

@nur…en eigelijk aan iedereen…
ben net terug…

ik ben om 6 uur 's morgens aangekomen. naja eerst een paar uurtjes gaan slapen. daarna ontbeten. daarna hoi gaan zeggen tegen chefanimator want die kon ik nog van twee jaar terug. toen hij hoorde dat ik maar 2 dagen zou blijven, vroeg hij natuurlijk waarom. ik dat uitgelegd, over het werk enzo…zegt hij>>ohh als het niks wordt weet ik nog wel iemand die nog animators nodig heeft voor de zomer.
toen ben ik vertrokken naar het eerste hotel. ik had met deze chef geen tijd afgesproken dus hij was er nog niet. hij zou er om 2 uur zijn. ik heb toen de taxi gepakt naar het volgende hotel. echt zo een mooi hotel. goed gesprek gehad met de chef daar, maar de periode dat ik beschikbaar was vond hij toch wat te kort. maar hij zou zich nog bedenken en ik hoor het zo snel mogelijk.nou ik ben erg benieuwd. toen naar het volgende hotel, weer taxi erg ver uit elkaar. naja deze chef wist niet dat ik kwam, dus bij de portier kreg ik die telefooon in mn handen geduwt en moest ik ff uitleggen wat ik kwam doen…(ik haat bellen, of het moet met vriendinnnen zijn, en dan nog in een andere taal)
uik kon iig door lopen, daar wat zitten praten, hij had ondertussen wel mijn mail gekregen en vond dat ik wel geschikt was. ik kan daar beginnen :smiley:
toch nog naar het andere hotel gegaan. hele leuke chef, goede uitleg over alles, vrijdag hoor ik of ik kan komen of niet.
ik kan dus in elkgeval wel naar turkije van de zomer :smiley:

groetjes

filiz

@filiz: nou lekker dat dat in elk geval allemaal mogelijk is :slight_smile: al was het maar erg kort.

@maretje, tja ik kan je niet adviseren. dat moet je uiteindelijk zelf doen. wel goed zo’n lijstje. als ik het was, zou ik toch nog gaan. misschien iets korter en misschien daar werken maar misschien kan je gewoon op vakantie ofzo?

@kelebek, sms m gewoon van hoi hoe gaat het? met mij goed, ik ben nu bezig met dit, vandaag had ik het druk want… enz enz enz…

@ filiz: super gaaf! Lekker dat je nu zeker weet dat je sowieso weg kan en dat je de hotels hebt gezien en gewoon hebt gesproken met je toekomstige manager.Cool ook van hun dat ze de tijd namen etc (wel zo slim)…
Naar welk hotel kan je sowieso (kunnen we plaatjes op gaan zoeken :wink: )?

@ Rieneke: meid gewoon doen. Sms em gewoon iets heel nutteloos zoals “Je veter zit los” hmm… misschien is dat toch wel een beetje erg kinderachtig… Naja, iig gewoon smsen… Dan weet je ook waar je aan toe bent.

@ Iedereen: Ik heb een plan van aanpak (en ben ook al begonnen)!

Ik mail de WoW-keten (www.wowhotels.com) nog een keer met de vraag of ze van 1 juli tm mid oktober mensen nodig hebben en zit bij een spaanse organisatie een beetje te kijken. Zo kijk ik dus nog rond. Als er hieruit echter niks komt. Dan hou ik ermee op. Dan blijf ik hier en ga ik hier op zoek.

Naja, tot zo ver!!!

Liefs, Maretje

Heej !

K moet het volgende gewoon even kwijt aan jullie :
K was Goede Tijden vandaag aan het kijken en er was zo’n scene in de Rozenboom (het hotel/restaurant, voor degenen die het nooit kijken …) en daar hoor je altijd zo’n mooi klassiek piano ‘liedje’ of ‘melodietje’ op de achtergrond he … nou k kreeg gelijk weer een ‘flashback’ naar mn vakantie in oktober … daar werd in de lobby 's avonds ook altijd die muziek gedraaid … en vaak zat er zo’n man echt die muziek te spelen daar op de piano … het was egt zo’n sjieke lobby … pfff wat kreeg ik weer een heimwee zeg … k realiseerde me dat ik dit jaar niet ga daarheen en oww … * zucht* … ook vd week (zaterdag) liep ik op de markt in R’dam, ik loop langs een turks kraampje met turkse broden enso … alleen de geur al maakt me gek … het rook egt precies zo als toen we gingen ontbijten, lunchen en dineren in het hotel … pfff toen kwam de heimwee ook al opzetten … het is egt gek dat die kleine dingetjes een gevoel van heimwee kunnen opbrengen en ik hoop dat k niet de enige ben die dit zo heeft … :unsure: anders voel ik me nu een beetje voor gek staan … :unsure:

Maargoed, back on topic …

Maret … leuk dat ze een verrassingfeestje voor je hebben georganiseerd ! :smiley: Minder leuk dat je thuissituatie op het moment minder is … iig veel sterkte daarmee meid ! Wel goed dat je een lijstje hebt gemaakt met de voor en nadelen van het weggaan naar Turkije … het is idd een lastige situatie en k begrijp dat het moeilijk voor je is … ik zal dan ook mijn mening maar geven : ik denk dat als ik in jouw situatie zou zitten, ik ervoor zou kiezen om hier te blijven. Ik begrijp dat de ervaring gewoonweg super is en dat je het drie maanden gigantsich naar je zin zult hebben, maar tog zou ik na al deze ‘ellende’(van het niet doorgaan enso …) geen ‘zin’ meer hebben om alles nog een x van voor af aan bij een ander hotel wer te gaan regelen … ik denk dat ik dan hier een baantje zou zoeken en lekker geld verdienen hier in Nederland en gewoon ook idd hier genieten van je vakantie … Ook nog een voordeel is dat je dan geen afscheid hoeft te nemen van je vriendje … :wink: … het is antuurlijk ook nog zo dat wat jij zei dat je nog met je studie naar het buitenland gaat, dan kan je natuurlijk ook nog voor Turkije kiezen (als dat een optie is dan bij je studie…) … Ik hoop dat je wat aan mijn mening heb en ik denk dat sommigen idd wel anders denken en dat je het gewoon door moet zetten … daar is ook wat voor te vertellen, maar ik blijf tog bij het hier blijven … sorry :unsure: … K wens je iig nog veeeel sterkte met je keuze want het is moeilijk om te kiezen, snap k best !

Filiz … Leuk hoor dat je vd zomer naar Turkije weer gaat ! Egt heeel leuk voor je … hoop dat je het daar super naar je zin gaat hebben maar denk dat dat wel gaat lukken …

Nou dit was het weer voor vandaag … k ga zo nog maar even leren … heb morgen mondeling duits … en donderdag begint mn toetsweek …

Liefs,

Sharon

Sorry Maret, had je berichtje van 20.51 uur net gemist en dus nog niet gelezen (net daarvoor ben ik denk begonnen met typen …) maarja … wil tog nog even reageren … Ik las dat je ze gaat mailen en k hoop voor je dat er iets positiefs uitkomt ! Wens je veel succes daarmee iig ! :smiley:

Liefs,

@maretje: het hotel waar ik sowieso terecht kan is amara beach resort.
van melas resort hoor ik vrijdag. en het hotel wat hoogswaarschijnlijk niks wordt heet sunsire resort.
heb je nog meer voor/na delen op papier gezet? weet je al wat je doet? ben erg benieuwd…hoop dat het nog wat wordt!! :wink:

@nur: die sollicitatie zal vast wel lukken!! als je al op gesprek mag komen lukt de rest meestal ook wel…!! we duimen :smiley:

opucuk :wink:

filiz

@ Missymoi: Heel erg bedankt, ik vind het leuk dat je me zo helpt… WoW heeft al gemaild dat Juli toch te laat is, maar áls ze iemand nodig hebben… Hoop dus niet langer op zetten… De Nederlandse man van animajobs.com heeft me al gebeld! Hij wil een nog uitgebreider CV en een foto… Daarna komt er een uitgebreid interview via de telefoon, maar ik moet wel tenminste beschikbaar zijn tot en met oktober, terwijl ik eigenlijk begin oktober wel weer terug naar huis wil… Ik ben er op één of andere manier nog niet echt super blij over… Buergh… Lekker wispelturig weer :wink: :frowning:

@ filiz: WOW dat Amara Beach ziet er super mooi uit!!! Het Melas Resort ook, maar dat Amara BEach… SUPER!

@ Nur: Heb je nu vandaag je sollicitatie? Heel veel succes, en het gaat vast wel lukken!!! Wees jezelf, dan nemen ze je aan om jou en dat is het belangrijkste.

Liefs, Maretje.