@Nur, welkom terug meid! snel gegaan! je zult wel weer even nodig hebben om weer een beetje in te burgeren hier haha! gelukkig is het hier wel een beetje zomer, dus qua weer betreft mag je niet klagen.
had wel verwacht dat je het super zou hebben! goed dat je je examen zo goed gemaakt hebt, ga je er nog mee verder hier in Nederland?
@Diamond, nog eventjes…lekker hoor, wat een vooruitzicht!!
afgelopen weekend was ik in Istanbul, bij m’n vriend z’n familie geweest. niet z’n ouders maar z’n zus, oom , neef etc. offf zeg dat was wel even wennen. hele andere ervaringen.
de heenreis 7 uur vertraging, wat een ramp zeg. vloog met Corendon, maar ja wat kunnen ze eraan doen? zou om 19.15 's avonds vliegen, dat werd uiteindelijk 01.30 's nachts, geweldig hoor.
Maja, Istanbul was super en het was geweldig hem weer te zijn. Alhoewel het ook moeilijk was nu samen met z’n familie. waren allemaal superaardig dat wel maar toch een groot cultuurverschil, hoofddoekjes en bep. omgangsnormen hoe je te gedragen. als er bijvoorbeeld bep. (oudere) familieleden bij waren of bezoek kwam, konden we (m’n vriend en ik) bijvoorbeeld niet bij elkaar zitten en ook hele simpele dingen als met m’n benen over elkaar zitten of zo, dat kon niet. bovendien bij het eten is het normaal om te blijven eten als z’n oom nog aan het eten was. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
uiteraard heb ik het hier met m’n vriend wel over gehad, dat ik het moeilijk vind zo. en wat hij precies verwacht.
kijk als ik samen met hem ben is er geen enkel probleem en kan ik er bijlopen zoals ik zou willen. echter als z’n familie erbij is, vervallen we in een soort rollenspel. en dat is een ding wat ik zeker niet wil. ik begrijp gerust wel dat als ik voor hem kies, ik ook voor z’n familie en z’n cultuur kies en ik kan me natuurlijk tot een bepaalde grens wel aanpassen. maar als ik 2 totaal verschillende levens moet gaan leven trek ik het zeker niet. Owwww, en dat terwijl ik dus echt helemaal gek van hem ben.
maar goed, zal jullie er hier verder niet mee vermoeien.
voor degenen die nog niet in Istanbul geweest zijn: BOEKEN !!!
Heeey Mensen!
Ik ben ook alweer een paar dagen terug, snif! Heb het 2 maanden lang SUPER naar mn zin gehad! Ben dus ook nog in Istanbul geweest, SUPER MOOI!!! Ga met in de kerstvakantie weer terug! :lol: Jeej!
Verder mis ik alweer iedereen van daar. Het was zooo super! Volgend jaar weer proberen voor 2 maanden. Maar dan ga ik misschien naar Bodrum… maar ja het is pas over een jaar, in die tijd kan er nog heel veel gebeuren…kon ook voor Corendon gaan werken in Alanya, maar ik zie wel…
Heb ook een Turks toetsenbord gekocht Geen gezeur meer met het zoeken naar al die tekens!
nou ik ben terug…blij :unsure: maar ik wil ook zo graag terug!!
gister om half 7 was ik thuis
ik heb echt een super tijd gehad.
jeetje wat mis ik iedereen…
ik heb trouwens net alles bij gelezen…maar om nu op alles te gaan reageren ik leef iig geval met jullie mee…ben blij voor de leuke verhalen niet blij voor de minder leuke verhalen…!!
1 juli naar turkije vertrokken op het vliegveld een uurtje moeten w88 tot de chef animator ons kwam halen. eenmaal in het hotel meteen voorgesteld geworden aan iedereen. iedereen was meteen super aardig en er was meteen n ‘teamspirit’
de eerste dag werken was een zaterdag en omdat de andere vrij waren heb ik eigelijk ook niet veel heoven te doen alleen met de mensen praten en 2 uurtjes bij de glijbanen moeten staan. de dag erna ben ik gewoon in de miniclub begonnen…erg leuk met de kinderen.
we moesten iedere dag om 9 uur aan het ontbijt zitten dan hadden we om half 10 meeting en om 10 uur begonnen we met werken.
van 10 tot 12 knutselde ik met de kinderen of deed spelletjes als verstoppertje enzo.
dan van 12 tot 2 had ik pauze. daarin legde ik contacten met de ouders van de kinderen 9dat scheen de chef nogal belangrijk te vinden) en somssliep ik n uurtje. van 2 tot 5 deden we spelletjes in en om het water. fijn, kon ik teminste zelf ook ff zwemmen.
van 5 tot 6 was het tijd voor gastcontacten…en om 6 uur hadden we oefenen van de dansjes. can 7 tot half 9 had je tijd om te douche en gewoon ff lkkr niks te doen. daarna eten en om kwart voor 10 begon de minidisco
daarna de show waarbij ik alleen op dinsdag en vrijdag meedeed. de andere dagen moest ik wat door het plubliek huppelen en mee klappen. ook erg leuk om te doen.
iedere woensdag avond was er turkse avond…ik moest dan om 8 uur daar zijn en aan alle nederlandse gasten vragen of ze gereserveerd hadden, met hoeveel personen en ze vervolgens een fijne avond wensen…erg leuk om te doen. dan was er een kwartiertje eerder minidisco en daarna moesten we met t hele team gaan dansen op de turkseavond.
iedere woensdag was er ook disco en op vrijdag…naja zo zag een week er ongeveer uit
om 2 uur moesten we bij de kamers zijn…meestal zaten we dan nog voor de kamers te kletsen of spelletjes te doen…dat waren echt super leuke momenten…en ik denk niet dat ik dit ooit zal vergeten… ik mis iedereen echt super erg…het was echt een super leuk team. als we zaterdag vrij waren gingen we ook vaak met zn alle wat doen…winkelen naar t strand of gewoon met zn alle naar een internet cafe. maar we hebben gelukkig nog contact en als alles goed is ga ik met kerst naar istanbul…bij mn beste maatje op bezoek!! jeetje kan echt niet w88
er is me aangeboden om volgend jaar terug te gaan naar dit hotel…
en geloof me er is niks liever dan ik wil doen, dan daar terug te gaan!!
nou meiden dit is het ff voor nu…mocht me nog iets binnen vallen laat ik het natuurlijk meteen weten…
ik heb jullie wel gemist hoor…!!
@Von, Kelebek en Filiz: welkom terug meiden! Zo te lezen hebben jullie het allemaal behoorlijk naar jullie zin gehad. Leuk hoor. Zal wel weer erg wennen zijn om na zo’ n lange tijd Turkije weer in Nederland te zijn…Maar vindt het wel erg gezellig dat jullie er weer zijn hoor…
Vandaag de hele dag werken en daar ben ik blij om ook. Heb behoorlijke ruzie thuis op het moment…
Het is hier zoooo koud!!! Ja zelfs nu het warmer wordt!
Mijn ouders vroegen al of ik morgen mee ging naar het strand. Ik heb gezegd dat ik toch maar liever hier gewoon aan het meer ging liggen, toch ietsje warmer…
Zegt mn moeder: “Maar het wordt wel heel erg warm dan hoor!”
ik: “Ohw ja?..”
Mn moeder was even vergeten dat ik net 2 maanden in boven de 40 graden had geleefd…hahaha
Pfff ik ben wel blij dat ik mn familie en vrienden nu weer kan zien. Maar als ik iedereen weer heb gezien wil ik meteen op eerste vliegtuig weer terug!!!
En dan komen ze me de volgende keer maar daar opzoeken
Ik heb zo’n super tijd gehad!! Ja en natuurlijk ook mindere dingen meegemaakt, maar zelfs de mindere dagen waren daar nog beter dan hier! En de leuke dingen overschaduwen de minder leuke dingen
Waaahhhh! Wil weer terug!!
:lol: Selamlar Rieneke :lol:
Ohw trouwens ik ga met kerst weer naar Istanbul! Weet de precieze datum nog niet maar denk 23 december of 20 december ofzo…
@rieneke…ik snap precies wat je bedoelt…!!! ben ik gelukkig toch niet de enige wat er zo over denkt…
klinkt misschien alsof ik het helemaal niet leuk vind dat ik weer hier ben…omdat ik de hele tijd zeg dat ik zo graag terug wil…maar ik weet dat ik hier voorlopig nog wel ff ben…dat maakt het zo moeilijk om te beseffen dat ik volgend jaar weer terug ga en iedereen dan weer zie…
jeetje het is echt erg met me…ik hoef maar naar muziek te luisteren wat we vaak in het hotel draaide en ik ben al in tranen…
Sorry sorry, heb zo lang niks meer van me laten horen … :unsure:
Heb het nu volop druk weer met school, ben na mn vakantie in zuid-France nog twee weken bij mn vader en stiefmama (k vind het een k*twoord maar weet even niet hoe ik het anders moet noemen) geweest en was ook supergezellig ! Heb daar weinig achter de computer gezeten … mn vakantievriendje kwam ook nog naar me toe een half weekje dus heb t best druk gehad … heb ook niet alles nu bij kunnen lezen maar k doe dat egt nog n keer ! Ik moest gewoon weer even reageren want ik ga in mei naar Turkije … jeeej !
Mn opa en oma zijn dan 50 jaar getrouwd en willen met de hele familie n week naar Turkije … ik blij natuuurlijk ! We gaan met zn 14en (ik, mn 2 zusjes, mn moeder en stiefvader, mn oom en tante, mn 4 neefjes van 15, 13, 9 en 4 en mn nichtje van 4 en mn opa en oma dan …) Vandaag hebben mn moeder en oma een voorboeking gedaan …
We gaan naar Bodrum - Torba … Club Voyage Torba , kent iemand dat toevallig ?? Naja maakt niet uit, op internet ziet het er wel leuk uit maar het lijkt me zooo groot … :unsure: volop druk denk ik ook … ik heb liever een hotel waarbij je alle gasten een beetje herkent en waarbij het animatieteam je ook kent … bij n supergroot hotel is dit denk minder maargoed … ik ben al blij dat ik twee weken voor mn examens nog lekker relaxed een weekje weggaa !
Maargoed meiden ik laat het weer even hierbij … heb nog huiswerk te doen (fijn hoor dat de vakantie voorbij is … NOT ! <_< )
Tot snel !
@Von, Kelebek, Filiz en Nur: WELKOM TERUG!!! Leuk al die verhalen ik kijk uit naar meer!! Gelukkig maar dat jullie het allemaal zo naar jullie zin hebben gehad.
@llemaal: sorry voor mijn afwezigheid, maar ben de laatste tijd erg bezig met dingetjes te regelen zodat ik wat te doen heb de komende 3 maanden en thuis wil het nog steeds niet zo vlot lopen.
@Missy: goed vooruitzicht hoor! En erg leuk met zo’ n grote groep. Je bent denk ik de eerste in het lijstje voor volgend jaar Leuk van je opa en oma, zie ik die van mij nog niet doen :huh:
@Roanna: zie d’r een beetje tegenop om naar huis te gaan zo, dit is een behoorlijk knallende ruzie die we hebben op 't moment. Neem toch aan dat de vakantie gewoon blijft doorgaan en anders zijn er genoeg vrijwilligers hier denk ik
Heb ontzettend naar mijn zin op stage :rolleyes: Dat gaat wel goedkomen de komende 10 maanden.
@ iedereen die net terug is ben blij dat het super was en kan me er ook heeel veel bij voorstelling Ik wil terug…
@ Diamond: meid hoop dat jullie het snel uitpraten. Succes en de gedachte aan turkije moet jullie daar vast bij helpen. Maar ik ben natuurlijk wel een vrijwilliger die mee wil
Rieneke, Von, Filiz en Nur: Goed te horen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Toch ook wel weer lekker dat jullie er zijn, want we missen jullie op het forum!!
Nog 5 dagen en ik ben weg!!! Hoor zaterdag hoe mijn zus het op Kreta gehad heeft, maar zoals eerder gemeld: Er is een andere mentaliteit in Griekenland, en daardoor mis je de turkse bevolking!!!
@Diamond: Nooit leuk ruzie, praten helpt meestal het beste, en zorg dat je je best doet om alles weer met de neuzen dezelfde kant op krijgt!!! Maar blijft dat je je dan wel k*t voelt
Was vandaag lekker een dagje naar de sauna, nu met een andere vriendin. Geen extra behandelingen ofzo, gewoon lekker op de weiden liggen bakken(oeps verbrand, en daar waar nooit zon komt, voor en achter!!! :blink: ), en lekker niets doen. Ahh wat is vakantie vervelend.
@Missymoi: Club Voyage Torba ben ik zelf niet geweest, maar ik ken iemand die er wel is geweest, en die vond het helemaal supeR!!! Ben nu al jaloers omdat ik weet dat ik pas in Augustus volgend jaar kan gaan… Ga namelijk in Juni naar Mexico of Dominicaanse Republiek… Ook lekker, maar dat is nog verder van mijn vriend!!!
@Diamond: Sterkte, het gaat vast allemaal goed komen!!
@Diegene die terug zijn: Welcome back!!!
@ de rest: Wat een weertje vandaag zeg!! Denk dat ik vanmiddag maar lekker in de tuin ga liggen!! Heerlijk!! Morgen mag eindelijk mijn tape eraf… Ben zo blij!
@diamond…en meid is de ruzie ondertussen opgelost?
@missymoi…wanneer ga je na club voyage torba? volgend jaar hebben ze daar een leuke animatiechef…doe m ma de groeten van me
@cynthia…gelukkig dat de tape er af mag…zal een stuk makkelijker zijn.
gister ff na mn teamgenootjes gebeld zo leuk om iedereen even te horen…jeetje wil echt terug!!
heeft iemand van jullie een idee hoe lang het rijden is van side naar kusadasi en of het goed te doen is met de bus?
(side kent de planner niet, heb alanya ingevoerd)
het valt dus wel mee hoe ver het is.
en ik denk dat je voor ongeveer 15 euro klaar bent met de bus, dat is echt super geregeld door heel turkije heen.
thanx voor de snelle reacties meiden…
ik had ook gedacht dat het veel langer reizen zou zijn…
en als t idd voor maar zo weinig geld is denk ik dat ik in oktober ff een bezoekje aan kusadasi breng
bedankt…!!