Veel Plezier-welkom Thuis 1

@Annemiek: ik ben heel benieuwd hoe jullie het gaan hebben op Kos, en of jullie Turkije toch nog gaan missen op de één of andere manier. In welke plaats op Kos zitten jullie trouwens precies? En welke accommodatie?
Nog ff doortellen en jullie gaan al!!!

Voor ons nog 19 en 33 dagen!!

Groetjes, Diamond

@Diamond: We zitten net buiten Kos-stad, in App Ampavris. En ik ben er van overtuigd dat we de turkse mentaliteit gaan missen!!! Maar we zullen ons zeker vermaken. Nog 10 dagen en we gaan al :smiley: :smiley: :smiley: !!!

Annemiek

Wat is het hier rustig. Dagje niet geweest en hoefde niet eens bij te lezen…

Nog 18 en 32 dagen en dan zitten we lekker in het zonnetje! Alhoewel, ze zeggen dat het vanaf volgende week hier ook weer goed weer wordt…Nou laten we het hopen! Meteen afgesproken om maandagavond een terrasje te gaan pakken met een vriendin die ook bijna op vakantie gaat, leuk! Nog drie uurtjes werken en het is weer weekend! Vanavond verjaardag van een vriendin en voor de rest heb ik nog geen idee wat we gaan doen…

Groetjes, Diamond

Had al een keertje gekeken, maar hoefde nergens op te reageren, het lijkt wel vakantie!!!

Morgen lekker met man en puber en met een vriendin en haar kinderen een dagje naar de Zwarte Markt. Toch ook nog ff de turkse sfeer proeven. En dan nog maar 1 WEEK, dus nu nog 9 dagen en we gaan al. Jemmig het gaat nu echt snel, en ik moet nog zoveel doen!!! De puber alles in het huis wijzen en vertellen hoe alles moet enzo. De koffers(heb gister een nieuwe trolley gekocht, was ook weer eens nodig :slight_smile: ). En zo zal ik zien dat het ineens volgende week is, en dat we dan bijna gaan!!!

Joeppie het word nu echt :lol: :lol:
Annemiek

Ja maarja… Hier in Nederland houdenw e al de hele zomer hoop omdat het "volgende week beter wordt " maar tot nu toe heb ik daar nog niet zoveel van meegekregen…

Ondertussen zijn alle mensen om me heen ontzettend zenuwachtig voor een nieuwe school, of ze hebben er veel zin in… En ik verveel me echt heel erg. Het restaurant kan me geen vaste baan aanbieden dus maandag weer langs het uitzendbureau… Beetje jammer!!

Mn vriendje is heel erg zenuwachtig, en reageert dat af op mij… In de zin van heel stil zijn en steeds “niet weten”. Bijvoorbeeld: Schatje wat zullen we gaan doen morgen: “ik weet het niet”… Ik herken het heel erg, want ik ben precies hetzelfde als ik zenuwachtig ben, maar dit is zo erg… Want ik kan hem er ook niet mee helpen ik kan er alleen maar zijn… Komende 2 nachten heb ik weer mn eigen huis, maar hij weet nog niet of ie langs komt… Bah bah :frowning:

Tussen mij en mn ouders is het nu weer rustig in een keer, dat is heel maf… Toen ik mijn vader erop aansprak (ik kan beter een gesprek aangaan met mn vader dan met mn moeder), zei hij: maar we hebben het toch uitgesproken??
:blink: heuh? Was ik daar dan bij? Naja, het zal allemaal wel…

Liefs, Maretje.

** ps Annemiek: jij postte toen ik bezig was met typen!! @ jou: blijft de puber alleen in huis? Hoe oud is hij en voor hoelang blijft hij alleen??**

@Maret: jammer zeg van dat restaurant. Ik hoop dat ze bij de uitzendbureas iets leuk voor je hebben! Sterkte met je vriend die zo nerveus is. Ik ken het ook wel een beetje van mezelf ja, is inderdaad moeilijk voor de ander…Fijn dat het tussen je ouders en jou weer wat rustiger is geworden ook al komt het ineens plots uit de lucht vallen…

Nog een kwartier en ik heb weekend!!! Nog 3,5 dag werken tot de vakantie!

Groetjes, Diamond

hee allemaal

@ diamond: ik ga stage lopen in een instelling waar psychiatrische mensen wonen die ik ga begeleiden om zoveel mogelijk hun eigen leven weer te leren oppakken (in hoeverre dit gaat).

@ cynthia. Ja zenuwachtig zijn is niet altijd leuk maar dit zijn gezonde zenuwen. Heb er namelijk al eens stage gelopen 2 jaar geleden en toen was het echt onwijs interessant. Dus dat gaat helemaal goed komen.

@ maret: Jammer dat je de baan niet hebt. Hopelijk krijg je snel een andere :slight_smile:

@ Iedereen fijn weekend en veel plezier bij alles wat iedereen gaat ondernemen

@Maretje: Even voor de duidelijkheid: De puber is een zoon van vrienden die het thuis niet meer ziet zitten en deze week ervoor gekozen heeft om bij ons te komen wonen. De verstandhouding met zijn ouders is hierdoor verbeterd en wij(hubbie en ik) hopen dat hij die nu kan gaan verbeteren en uiteindelijk weer normaal met zijn ouders kan omgaan en of hier vandaan of toch weer bij zijn ouders vandaan op zichzelf kan gaan wonen. Hij is nu 17 1/2 en hij is nog nooit alleen thuis gebleven(nog geen weekend dat vertrouwden zijn ouders niet!) en hij blijft nu dus 12/13 dagen totaal self-supporting bij ons thuis :huh: . Zelf voor z’n eten zorgen en wassen en opruimen…Ik vind het spannend!!! Maar wij zijn er van overtuigd dat hij het probleemloos gaat redden. Al zal hij de laatste dag zich de P moeten werken om alles weer aan kant te krijgen :lol: (maar dat kennen we allemaal toch!)

Nou ben weer eens belachelijk vroeg wakker, kan niet meer slapen dus ga maar eens wat ruimen ofzo
Annemiek

Nog 17 en 31 dagen!!

Allemaal een heel fijn weekend!

Groetjes, Diamond

Goedemorgen allen.

@ Diamond: Dan hoeven wij nog maar 16 dagen. Nou, dat schiet al lekker op dan. :smiley:

@ Annemiek: Nou, ik bewonder je hoor, dat je samen met je man, de zorg opneemt van een puber. Wij hebben er zelf 2 ( van ons zelf) gehad, met de nodige problemen, maar zijn beide goed terecht gekomen. Dus succes en veel plezier ermee. Zo te lezen, gaat dat jullie vast lukken.

Vandaag ga ik even moonlightshoppen hier en wens julie allen verder ook een heel fijn weekend.

Mvg, Roanna B)

@Roanna: Dank voor je hart onder de riem!! Wij hopen zo een kind voor ellende te behoeden. En…ik moet eerlijk zeggen, wij hebben(nog) geen enkel probleem met hem!! Ik zal niet zeggen dat er niets aan hem mankeert, maar tot zo ver gaat alles van een leien dakje :rolleyes: ! En hij is hier al 2 maanden, en daarvoor ook al meerdere weekeinden geweest. Ach, het is gewoon een knul van 17 met zijn (eigen)aardigheden, en hier merk je dat hij rust vind, en daar doen we het voor!!

Ben doodmoe, de hele dag over de Zwarte Markt geslenterd, met 3 volwassenen en 3 pubers, ik ben echt kapot :blink: o maar eens ff onder de zonnebank. Het reisbureau belde dat de papieren er zijn, en ik heb niet eens de tijd gehad ze te halen :blink: Maandag dan maar, ik weet tenminste wel de tijden!!! 5.55 heen, 13.00 terug, dus die tijden zijn mooi!!!

Groetjes
Annemiek

dag dames, ben weer thuis

gisterochtend thuisgekomen. het is echt heel vreemd om hier weer te zijn, alleen maar nederlands te horen en heb ruzie met mn toetsenbord hier.

ik heb een fantastische maand gehad en vond het ontzettend moeilijk om weer terug te gaan naar nederland. het afscheid was redelijk emotioneel inderdaad en zal ze echt ontzettend missen. ze waren heel blij met mijn kadootjes en ik heb van hun ook nog een kado gehad. van sungu een handdoek (typisch turks) en van gozde een sjaal omdat het hier in nederland altijd zo koud is. zo lief gewoon.

de maand is ontzettend snel voorbij gegaan.
heb een ontzettend leuke maand gehad zoals de genen die de mails ontvangen hebben wel zullen weten. de cursus was hartstikke leuk. in het begin wel heel moeilijk maar dat was snel over. Salih is ontzettend aardig en een ontzettend goede docent. hartstikke leuk gewoon steeds al was het uitvallen van de electrisisteit en dus ook van de airco soms wat minder. maar ach maakt het uit… in de middagen veel op het strand gelegen en een poging gedaan om mijn huiswerk te maken. uiteindelijk is er van huiswerk maken en woordjes leren erg weinig terecht gekomen. maar ach, ik ben geslaagd met 86 punten (100 is max) dus geen probleem toch… Ben nog naar Olympos geweest en dat is echt super prachtig en echt een aanrader om heen te gaan als je de mogelijkheid hebt. een prachtig strand (alleen af en toe wat killer vissen die honger hebben) mooie opgravingen (de chimera schijnt ook mooi te zijn heb ik alleen niet gezien) super leuke disco met alleen maar turkse muziek… fantastisch. Ook Aspendos was natuurlijk heel mooi en ik vind het super jammer dat ik Fire of Anatolia daar niet kan zien. een soort riverdance. als ik langer was gebleven was ik zeker wel gegaan.

tja verder elke ochtend lekker naar school in de middag lunchen met doner, pide of kofte. heerlijk. zal dat super missen. in de avond kreeg ik heerlijk te eten echt turkse dingen dus dat zal helemaal goed voor me :slight_smile: ga morgen meteen naar de ah om dat pak van knorr te kopen.

naja in elk geval… ehhh zit hier in nederland me een beetje nog niet helemaal thuis te voelen. net maar ff een turks woordenboek besteld voor mn studie (ik heb er nog maar 3 ofzo maar goed, deze moet ik hebben zeggen ze) maar het schiet niet echt op want ben net terug uit turkije en dan had ik m daar kunnen kopen want in nederland is ie niet te koop. heb m maar via amazon gekocht maar heb m vrijdag in turkije nog gezien en een stuk goedkoper ook nog…

naja verder zal ik mn belevenissen als ik weer een beetje bijgekomen ben wel opschrijven…

@Annemiek: inderdaad heel knap wat jullie doen voor de zoon van jullie vrienden. Waren er maar mensen zoals jullie, dan zou de wereld er ongetwijfeld een stukje beter uitzien. Maar gelukkig alle beetjes helpen en zo te lezen gaat het allemaal hartstikke goed! Heb je nog wat leuks gekocht op de Zwarte Markt? En inderdaad lekkere vliegtijden, morgen snel de papieren ophalen joh! Nog een paar daagjes en jullie zitten lekker op Kos!!

@Nur: welkom terug meid! Jeetje wat is dat snel gegaan zeg…En voor jou natuurlijk helemaal! Zal inderdaad wel weer erg wennen zijn om weer in Nederland te zijn…Je verhalen klinken in ieder geval super! Echt een belevenis die je niet snel meer zult vergeten denk ik. Sterkte met wennen, gelukkig schijnt de zon hier nu ook behoorlijk, dat scheelt misschien een héél klein beetje…

Nog 16 en 30 dagen. Heb inmiddels al een stapel kleren apart gelegd voor de vakantie en alle zonnebrandcreme enz vast klaar gezet. Straks weer m’n koffer van zolder en ik ben weer klaar voor vertrek :smiley:

Groetjes, Diamond

hey meiden. ik ben ook weer ter ug. Ben gisteren terug gekomen. Heb 2 hele leuke weekies gehad in side. In hotel side star park heb ik me ook wel vermaakt.Ik heb ook 3 leuke dagen gehad met e. E ken ik al zo 5 maanden van het internet maar meneertje had een sms gestuurd dat hij een verrassing had. en de eerste week van vakantie was het dan ook zover meneertje kwam naar side toe en ja hoor in het echt was die nog leuker. hihihihihi

ik heb gunstige tijden gehad. heenvlucht was ik 13.15 in antalya en gisteren was ik om 17.15 weer in nl.

meer over mijn vakantie zeg ik nog wel

groetjes besmile

Hé Besmile: fijn dat je zo’n leuke vakantie hebt gehad! Was het een goed hotel? Wat leuk dat E (noem hem ook maar ff zo haha) naar Side was gekomen! Dus het was in het echt ook een leuke jongen? Ben benieuwd naar je verdere verslag :smiley:

Groetjes, Diamond

hotel side star park *****vonden wij een goed verzorgd hotel. het eten (ochtend, middag. avond).Je hoeft s’avonds niet bang te zien dat het avond eten als je het wou pakken dat het als te koud was. het was juist erg vers en erg warm. de gedeelte van de keuken is ook open, je kunt dan ook zien hoe het gebakken word en wanneer het weer aangevuld wordt. Het zwembad is vrij groot en er is een aparte zwembadje voor de 2 waterglijbanen. het binnenzwembad is ook gewoon open.Het hotel ligt zo 150m van het strand en heeft aan het strand een eigen strandrestaurant en liggedeelte. Vanaf het strand ben je zo in side centrum.
helaas moesten we de eerste nacht in een andere hotel overnachting omdat we overgeboekt waren. gelukkig mochten we de volgende dag naar hotel side star park. e. is in het echt ook een leuke jongen om te zien hihihhi.

ik probeer zo snel mogelijk om een korte reisverslag hier te schrijven. ben nu
met de fotos bezig.

fijne avond verder

groetjes besmile

Nog 15 en 29 dagen!!

Groetjes, Diamond

Goedemorgen Allemaal!

Ben een tijdje afwezig geweest…maar hoefde inderdaad niet eens zo gek veel bij te lezen… Iedereen weer druk aan het werk? Of vrij…zoals sommige mazzelaars…?
NOu jaa mag zelf ook niet klagen hoor??? Zit over 3 weken…ow ja we tellen hier in dagen…over 18 dagen ook weer lekker in Turkey!!! En weeer naar Alanya gewoon…Gna Gna… :stuck_out_tongue: . Echt en zooo leuk…mn ouders gaan gewoon mee! Ze gaan gewoon mn liefde zien! Helemaal leuk gewoon.
NOu dat moest ik toch echt hier even kwijt.
VOor de mensen die net helaas weer thuis gekomen zijn…Welkom Thuis…Hopelijk veel fotos gemaakt om de herinnering een beetje levend te houden…en alvast te mijmeren naar de volgende keer…

Probeer weer een beetje meer up to date te blijven hier…voor nu, groetjes!!
Liefsss Canis

Goeiemorgen!!!

Alles lekker met iedereen??

Heerlijk weertje vandaag… Zo lekker de stad ff in om wat te shoppen (sieraden) helemaal verslaafd aan!!!

Nog maar 4 weken… 29 dagen dus… Volgende week begint school weer dus dan zal de tijd wel helemaal vliegen!!! Ik kreeg een smsje, van mijn vriend, dat hij de dagen aftelt tot hij me weer kan zien :D…

Ik moet ook weer eens gaan beginnen aan mijn Turkse cursus. Dat schiet er de laatste tijd echt bij in!!!

Nou meiden fijne dag vandaag… Geniet maar van het mooie weer!

Liefs Cyn

Annemiek: 4 September…Kos!
Roanna: 13 September…Alanya!
Diamond: 14 September…Turgutreis!
Bloem29: 17 September…Bodrum!
Cynthia: 27 September…Gümbet!
Diamond: 28 September…Alanya!
Filiz: 9 Oktober…Side!
Poellie: 9 Oktober…Side!
Cynthia: 22 Oktober…Içmeler!

Nog maar weer 's ff het lijstje d’r bij halen…

@Canis: welke datum ga je nu precies, zet ik je er weer bij :smiley: Leuk trouwens dat je ouders je vriend gaan ontmoeten! Spannend hoor! Voor hoelang gaan jullie en in welk hotel?

@Cynthia: ik heb laatst ook weer een erg leuke ketting gekocht, ben er ook helemaal verslaafd aan! Heb jij nog iets leuks gekocht?

Straks eten en daarna lekker naar de stad terrasje pakken met een vriendin, heerlijk! Morgen werken en de rest van de week vrij. Met dit weer komt dat natuurlijk niet verkeerd uit :smiley:

Groetjes, Diamond