Vanuit Taba dagtrip naar Petra in Jordanië

Hallo,
Wij gaan in sept weer naar Egypte(deze keer Taba) en willen een
dag naar Petra in Jordanië,.
We wilden dit het liefst op eigen houtje doen,
maar dit schijnt lastig te zijn bij grensovergang lange
wachttijd,dus we willen het georganiseerd doen.
Zijn er mensen die dit hebben gedaan en tips hebben
waar een goede dagtrip te reserveren?
Bedankt,
groetjes travel

Ik heb dit ook gedaan en gewoon via het hotel geboekt waarna je wordt opgehaald door de bus die je bij de boot brengt en na de boot staat er weer een bus klaar die je brengt naar petra. Daar aangekomen hadden wij zelf een eigen gids geregeld zodat we op eigen houtje konden doorgaan en dan hoef je ook niet op de hele groep te wachten wat dus alleen maar engelse en fransen waren. Je spreek een tijd af op de verzamelplaats waarna we nog een maaltijd kregen.
Je betaald wel veel hoeveel exact weet ik niet meer maar petra is heel bijzonder.
Je kan dus in het hotel boeken en anders in taba hight kijken of er nog andere tochten zijn.
Maar op eigen houtje kan ook er is en blijft een lange wachttijd voor de visum echter vond ik dit wel meevallen maar ja er zaten genoeg mensen op de boot.
Je kan ook naar taba height toegaan en kijken hoeveel de kosten zijn om mee te gaan op de boot en dan als je in Jordanië bent een taxi regelen die je daar naar toe brengt voor een mooie prijs.
Ik heb het georganiseerd gedaan omdat mijn partner niet meeging en zodat wij (ik en een goede vriend) ons niet druk hoefde te maken om alles.

1 like

Hoi spoerto,

Ik heb uw reactie over de dag excursie naar Petra vauit Dahab,wij kunnen u helpen met het Organiseren van deze excursie

Kunt u een kijkje nemen aan ons web site,

http://www.goedkopevakantiesegypte.nl/petra-excursies-vanuit-sharm-el-seikh.htm

Met Mijn vriendelijke Groeten
ahmed khalil
www.goedkopevakantiesegypte.nl

1 like

hallo

[Hallo Sproet,

Zijn jullie al naar PEtra geweest?
Wij gaan ook in februari naar Taba (Marriott hotel) en willen graag een dagexcursie maken naar Petra.
Mijn dochter is bovendien gek op paarden. Stelt de paardenrit wat voor of is dat eigenlijk maar een beetje toeristisch?
Alvast bedankt voor de tips!
Met vriendelijke groet,

Marion>>>

Hoi,
We zijn nog niet naar Taba geweest,we gaan eind sept.
Succes met info zoeken over de paarden.

groetjes Iris

Hallo Iris,
Ik heb wat informatie toegezonden gekregen over tochten naar Petra van de operator ProTours, welke in Taba zelf zit. De prijzen zijn wel schrikbarend, 240 dollar voor een dagje naar Petra en voor meer dagen durf ik je de prijs niet eens te mailen :beef:.
Als je me even je mail doorgeeft dan kan ik je de gegevens doorsturen. Is wel leuk om even door te nemen maar je moet wel een dikke portemonnaie meenemen :mad:
Ik wens jullie een fijne vakantie toe en hoor graag of wat jullie allemaal gedaan hebben en of het op eigen houtje kan, dat zouden wij ook het liefst doen maar ik heb hier en daar al gelezen dat er bij de grens nogal wachttijden zijn en dat het allemaal niet zo eenvoudig is.
Ik hoor graag van je!
Prettige vakantie :vak01:

Marion

Hoi Marion,

Wij reizen ook liever op eigen houtje maar ook i.v.m wachttijden grens,gaan we de trip naar Petra georganiseerd doen.
We gaan ter plekke kijken,waar we een trip gaan boeken.
Ik heb een reactie gehad van deze organisatie http://www.goedkopevakantiesegypte.nl/
die zijn niet zo duur,een dagtocht vanuit Taba kost 170 euro per persoon,dat is al een stuk goedkoper.Ook heb ik gehoord dat er een reisbureau Max moet zitten in Taba,die ook niet duur is en goed moet zijn.
Wij gaan gewoon ter plekke kijken wat te doen.
Succes en plezier met voorbereiden.

groetjes Iris

1 like

Hallo,

Ik ga begin mei op vakantie naar TAba (Marriott hotel).
Iris, Marion, hoe was jullie reis? Heb je de excursie naar Petra gedaan en hoe is deze meegevallen?
Heb je ook nog andere excursies gedaan?

Hallo zomerregen
Wij gaan over 5 weken, op 20 februari en ik was zojuist aan het kijken weer voor de excursies want het schijnt dat het weer duurder is geworden:mad:.
Heb weinig zin om meer dan 600 euro voor een dagtocht voor 2 personen en een kind te betalen maar als ik het zo lees hebben we weinig keus.
We moeten ter plekke maar kijken of er wat te onderhandelen valt :zon02:
Heb jij nog ergens informatie kunnen vinden?

In de brochure van Neckermann staan 2 voorbeelden waaronder Petra aan ± 200 euro pp (haventaksen beide landen niet inbegrepen)
Op deze website http://www.reizenmeyers.com/uploads/pdf/Egypte%20Taba.pdf , is het wat goedkoper maar weet niet of dit te boeken valt als je niet via hen reist.

btw we willen ook graag Jeruzalem zien maar daar heb je een reispas (kost 83.50 euro!)voor nodig denk ik, en voor egypte en jordanië niet!

Je kunt ook informatie vinden op http://www.redseaexcursions.com/
en op http://www.tabaheights.com/ over verschillende excursies.
We moeten nog maar even gaan sparen :wink::wink:
Jeruzalem lijkt me ook te gek maar tja, we moeten keuzes gaan maken voor die ene week dat we er zijn.
Hoe lang gaan jullie?
Groet
Marion

Wij gaan 7 nachten naar het Marriott hotel.
Jeruzalem is van het lijstje geschrapt! Petra staat er zeker op. Ook snorkelen willen we zeker doen. Een ritje op de quad of met de kamelen is ook iets wat we willen doen!En natuurlijk gebruik maken van de gratis sauna/stoombad/jacuzzi in het hotel!
:vak02:

1 like

Wij gaan ook naar het Mariott hotel. Ben reuze benieuwd. We vertrekken 20 februari. Ik zal je op de hoogte houden van wat we gedaan hebben en misschien kan ik je dan nog tips sturen!
Groetjes
Marion:wereld:

1 like

En het eten en de sauna etc, en alles wat ik wil weten …?
Of misschien toch niet… als er iets is tegen gevallen bij jullie ga ik me daar nog 2 maand druk over maken …

Het zal best wel meevallen. De verhalen op Zoover zijn over het algemeen positief en er is altijd wel iets te zeuren, toch? Volgens mij gaan we het best naar ons zin hebben!
Groetjes
Marion:dag:

Het wordt mijn allereerste reis (bungalowparken in buurlanden buiten beschouwing gelaten) en mijn allereerste vliegtuigtrip.
Ben dus wat nerveus!

Nou dan weet ik zeker dat het je gaat bevallen! Wees gerust:zon02:!
Veel plezier alvast!
Groetjes
Marion

:thumbsdown::tear::tear::mad:

Het hele feest valt in het water…wat een ellende…en wat een verschrikkingen in Egypte.
We hadden ons er zo op verheugd om naar Taba te gaan maar dat gaat dus niet door!

Ben je zeker? Jullie vertrekken toch pas binnen 3 weken?
:mad:
Wat gebeurt er dan nu? (vanuit de reisorganisatie bedoel ik)