Bezienswaardigheden in Taba?

Mijn vriend en ik hebben vorige week een all inclusive reis geboekt naar Taba. We verblijven in het Raddison SAS en hebben er ontzettend zin in!

Ben vorig jaar in Egypte geweest naar Hurghada en heb toen ook een excursie naa Luxor gedaan wat erg goed bevallen was!

Mijn vraag? Wat moet je gezien in in de buurt van Taba?

Iets boven Taba heb je Pharaoh’s eiland (of Salah el Din Island). Ook kun je een tripje maken de woestijn in. Hier heb de de gekleurde kloven. Foto’s hiervan vind je hier.

vanaf taba kun je heel goed dagtrip maken naar petra,de verborgen stad, in jordanie.je vaart naar akaba en dan met de bus over kings highway.
drukke maar heel mooie trip.

Kun jij me vertellen hoe dit gaat? Eerst met de boot en kan je dan vanaf de grens een bus nemen of is een taxi ook wel te betalen?

nee,wordt geheel georganiseert,je wordt naar de haven gebracht,visums en uitvoer wordt geregelt,dan uurtje op de boot.ook heel mooi hoor want je ziet egypte,israel en jordanie en saudie.
bij aankomst in akaba wordt weer alles geregelt,visa enzo,en dan met bus met gids verder.alles zit erbij,visa,entree,gids,boot,bus en lunch,meer een diner, in marriott in jordanie.
terug weer hetzelfde,hoop geduld bij douane,blijf vriendelijk,
wij hadden het geregelt bij naturetravel,zitten vaak in hotellobbys,anders via hun site
www.naturetravelegypt.com
hele vriendelijke mensen,kunnen alles voor je regelen.

Tja maar ik vindt het echt heeeeel duur. Ik kom vaak in Egypte en ik weet uit ervaring dat je dit ook heel goed zelf kunt regelen. Nu heb ik naar jordanie nog nooit gedaan dus daarom ben ik het uit aan het zoeken.
Maar bedankt voor je antwoord.

Vorig jaar oktober in Taba geweest. Echte must is toch wel Jerusalem en de Dode zee en verder Petra in Jordanie. Voor de goedkopere excursie kun je het beste boeken tegenover hotel Hilton nabij de grens van Israel. Daar zit Max en die regelt goede en betrouwbare excursies en een stuk goedkoper dan de excursies die in het hotel worden aangeboden.
Israel kun je heel goed zelf regelen, de grens over en dan pas een taxi regelen of auto huren.
Jordanie is niet echt makkleijk om zelf te regelen. Houd er bij de grens met Israel rekening mee dat als je pech hebt het erg lang kan duren, soms wel een paar uur.

Wij plannen eind 2010 een rondrit door Jordanie met daarna een verlengde strandvakantie te Taba (heights). Op het eerste gezicht ligt de kwaliteit en mogelijkheden van de hotels niet zo hoog als wat je bv in Sharm of Hurghada vind. Ook heb ik gelezen dat de koralen bijlange niet zo spectaculair zijn. Daarom zou ik graag een oproep doen aan mensen die daar mooie koraalvelden hebben gevonden (met de bijhorende vissenpracht) , de locatie te laten weten via deze thread,
Na een grove shifting komen wij uit bij het intercontinental taba heights als verblijfplaats. Jammer van de gebrekkige all inn clausule.

Haplo

Uit mijn eigen ervaringen en dat van andere , kun je het beste het Taba Hilton nemen.
Het eten is hier uitstekend! Dat van andere hotels in Taba is beduidend minder en ook meer zieke. Over het geheel is het Hilton uitstekend verzorgd met een mooie ligging en (letterlijk) op de grens met Israel. Voor een uitstapje naar Israel kun je dus heel makkelijk te voet naar Eilat.
Een echte aanrader!

Na wat opzoekwerk en de meningen van bezoekers te hebben gelezen , valt het inderdaad op dat het koraal daar moet in orde zijn.
Echter vraag ik me af welke touroperator dit hotel in zijn aanbieding heeft.
Op de website van TC en J.air vind ik geen spoor. Althans toch niet op de belgische websites. Ik denk dat dit belangrijk is want er schijnt ook een soort Nelson Village te zijn aangebouwd die mooiere kamers zou hebben.
Alleen is het lastig prijzen vergelijken als je geen info vind.