Hallo,
zou mij iemand kunnen helpen,wij vertrekken deze zomer naar Taba voor een 2-tal weken,einde juli begin augustus.
Graag had ik geweten welke excursies zeker aan te raden zijn vanuit Taba ???
Alvast bedankt op voorhand,
Chantale
Hallo,
Wij zitten met de zelfde vraag .
We vertrekken 15/08 voor 2 weken , met 2 kinderen dus het moet te doen zijn qua afstanden en dergelijke.
MVG
Gillian
Hoi,
Waar precies gaan jullie heen in Taba welk hotel?? In Taba is niet veel te doen je heb Taba Hights waar je kan winkelen en een restuarant kan opzoeken. Verder ben je gewoon erg gebonden aan je hotel daar buiten is niets te doen vandaar ook de all in formule. Je kan in Taba erg mooi snorkelen je kan het op het strand doen of een bootje huren dat is niet zo duur ongeveer 40 euro pp voor een hele dag met eten erbij. Je kan naar Jordanie toe om Petra op te zoeken dit is wel erg duur rond de 150 pp. Ook kan je naar Isreal naar Elliat of Jeruselam dit kost ook rond de 150 pp.
Er is een berg die je kan beklimmen of de mooie kleuren kan bekijken de naam ben ik vergeten prijs weet ik ook niet er is ook een klooster die je kan bezichtigen. Je kan ook een keer met de taxi naar Neiweba of Dehab waar je ook leuke restuarantjes heb.
Dit is een beetje wat ik weet.
gr
Hallo,
We gaan naar het THREE CORNERS EL WEKALA GOLF RESORT.
Kunt u me mss zeggen of er ergens mogelijkheden zijn om met een bankkaart geld af te halen ?
Of moeten we echt alleen maar cash geld mee nemen ?
Alvast bedankt voor de info .
Grtjs
Je kan in Taba Heights geld pinnen, maar ik zal zeker wel wat cash meenemen.
gr
Hoi,
Hier nog wat info over Taba:
De laatste jaren is het vissersdorpje Taba uitgegroeid tot één van de populairste vakantiebestemmingen in Egypte, en niet zonder goede reden! Deze badplaats bezit enkele van de beste troeven die je je als toerist kan indenken:
Als voornaamste natuurlijk het ideale woestijnklimaat dat het hele jaar door aangename temperaturen en vele uren zon garandeert, maar ook de Rode Zee met haar warm water en prachtige koraalriffen is een echte topattractie. De prachtige landschappen van het Sinaï schiereiland zijn ook meer dan een excursie waard: ontmoetingen met de bedoeinen en een tocht door één van de vele canyons, gecombineerd met een bezoek aan een ongerepte oase, leveren beslist enkele mooie herinneringen op.
Last but not least, vanuit Taba kan je talrijke indrukwekkende dagexcursies maken naar zowel de prachtige tempels en piramides van de oude Egyptenaren als naar de hoofdstad van de Nabateeërs, Petra, in het huidige Jordanië. Tegenwoordig is zelfs een bezoek aan Israël vanuit Egypte geen enkel probleem meer en ook hier is meer dan genoeg te zien. Indien u een paradijselijke, maar ook sportieve en avontuurlijke vakantie met een goede dosis cultuur zoekt, dan moet u beslist de op deze website vermelde troeven van deze prachtige Egyptische badplaats leren kennen.
Bezienswaardigheden:
Hoewel je bij Egypte uiteraard eerst en vooral denkt aan de pharao’s en de piramides, zal je hiervan weinig of niets terugvinden op het Sinaï-schiereiland. Dit wil uiteraard niet zeggen dat er niets anders de moeite van het bezoeken waard is, integendeel! Veel toeristen die heel Egypte doorkruist hebben vinden de Sinaï net het hoogtepunt van hun reis, en het is niet moeilijk te snappen waarom als je de onderstaande bezienswaardigheden doorbladert:
[ul]
[li]Sharm el Sheikh[/li][li]Pharaoh’s Island[/li][li]Mount Sinaï[/li][li]Sint Catharina klooster[/li][li]Historische ruïnes[/li][li]Bedouinen avond[/li][li]woestijnsafari[/li][li]De mooiste wadi’s van het Sinaï schiereiland[/li][li]Oases en bronnen in de Sinaï[/li][li]Nationale parken in de Sinaï[/li][li]Coloured Canyon[/li][li]Andere rotsformaties en canyons[/li][/ul]Ik vind Taba geweldig.
gr
Bedankt , voor de leuke tips ben benieuwd !
Als we terug zijn zal ik zeker een reactie plaatsen .
MVG,
Gillian
Aanraders vanuit Taba:
- Bezoek aan Israel (Eilat), daar kun je met dolfijnen zwemmen;
- Bezoek aan Jordanie (Petra), worden volgens mij wel busexcusrsies georganiseerd;
- verder kun je geweldig snorkelen bij Taba!
Wie gaat er binnenkort naar het marriott beach resort in taba?
gr.Carin
Dit was onze ergste vakantie ooit , nooit meer !
vertel!? wat is er fout/mis gegaan?
ik hoorde ook van kennisen dat de ‘coloured canyons’ de moeite waard is. verder zou ik ook iets moois richting isreal zoeken als ik er in de buurt was!
Ik zou sneller klaar zijn als ik zou vertellen wat er niet mis is gegaan !
Toen we aankwamen was mijn man helemaal onderste boven zijn reactie hier is het véél mooier als in Turkije maar het was wel donker . We werden goed ontvangen en werden naar het restaurant gebracht waar we nog een snack konden nuttigen , er hong daar wel een vreemd geurtje in de lucht ! Maar ja we hadden zoiets van het kan altijd eens ergens minder fris ruiken. Daarna werden we naar onze kamer gebracht , vriendelijke kuier niks op aan te merken. Maar de kamer viel tegen was veel kleiner dan verwacht we lagen met z’n 4tjes op een rij als mijn man zich omdraaide lag hij bij onze dochter in bed:hihi:. Toevallig zijn we een collega van mijn man daar tegen gekomen hij had precies evenveel als ons betaald en het zelfde geboekt in zelfde reisbureau maar zijn kamer was het dubb. van de onze terwijl wij 2mnd. vroeger geboekt hadden, hebben toen nog een koppel met 2 kinderen leren kennen en die hadden iets mindere betaald en hun kamer was ook veel ruimer ! Wij gaan klagen en vragen hoe dit kon de enige uitleg die we kregen was als we een grotere kamer wilden moesten we nog eens 250 € per week bij betalen !!! De eerste ochtend hadden we al pech met de WC die spoelde niet door wij bellen naar receptie en binnen de 2min was er iemand om te repareren dus in orde. En daar gingen we naar het ontbijt , stinken in dat restaurant vreselijk er lagen precies kadavers verborgen !!! (die stank is in die 2 weken nooit voorbij gegaan) Eten niet om naar huis te schrijven en bijna dagelijks het zelfde !
We hebben iedere dag iets kapot gehad in de kamer gaande van een paar keer de douche , de airco wat water spoot , nog eens de wc en toen ik op een morgen het luik opendeed had ik het in mijn handen en ik kan je zeggen dat ze geen haast meer hadden om iets te komen herstellen.
De animatie was matig maar de animators waren heel vriendelijk en lief ook voor de kinderen , we wisten wel dat de animatie maar heel miniem zou zijn, dus hier geen klachten over. Dan de uitstappen die we gedaan hebben waren ook allemaal misgelopen bij het katerina klooster en de mozes berg heeft onze gids ons gewoon achtergelaten! Het farao eiland was ook niet wat ze ons verkocht hadden we zouden veel vissen zien en mss. zelfs dolfijnen we hebben meer vissen gezien als we gewoon op het strand van het hotel gingen snorkelen!Quad rijden vond ik ok en onze jongste dochter ook maar de mannen in het gezelschap vonden er niks aan en onze oudste moest op een mini quad terwijl ze hier op een grote rijdt met een kinder helm die was helemaal niet blij . En dan hebben we een dag verpruts om parraseiling te doen en zijn nooit de lucht ingegaan. Het landschap en het weer waren prachtig :vak02:. Dat is het zowat in het kort.
Hallo Gillian,
wij zijn eind mei naar Taba geweest,ook met 2 kinderen(14 en 10 )
In taba zelf is niets te doen alleen bij de hotels aan de kust is het prachtig snorkelen.
Wat wel heel erg leuk is is de 5 in 1 safari
je begint met een tocht per jeep door de sinai woestijn,gaat kijken bij een bedoeinedorpje,kamelentocht langs de kust over de rotsen,lunchen op het strand,snorkelen in Dahab.is echt prachtig,je komt op plekken waar je zelf nooit zou komen!
Wij hebben verder niets ondernomen vanwege de warmte en er was genoeg te doen in het resort.
voor verder vragen kan je me altijd mailen
gr.Carin
Wij gaan eind augustus naar Taba (Hilton resort).
De excursies die ik hier lees, o.a. naar Jordanie en Israel klinken erg leuk. Hebben jullie deze vanuit Nederland geboekt, of daar ter plekke?
Nog tips hier over?
Alvast bedankt!
neehoor die hebben we gewoon ter plaatse geregeld bij de reisleidster.
zij kan je evt.dingen aan en afraden en voor de prijs maakt het niet uit.
veel plezier!
wij kijken terug op een heerlijke vakantie!
Gaat er binnenkort nog iemand naar het Marriott resort in Taba??
Hey beste mensen,
Wij gaan de laatste 2 weken van augustus naar Taba in het hotel Movenpick.
Heeft er iemand tips voor ons ?
Voordat ik naar Taba ben gegaan (2 weken geleden) heb ik veel op internet gezocht naar informatie over Taba en de excursies. Helaas heb ik niet zoveel kunnen vinden, of nou ja niet alle info die ik nodig had. Dus vandaar hier wat info voor degenen die binnenkort daarheen gaan.
Er is in Taba Heights zelf niet veel te doen. Er zijn 5 hotels en in 1 van de hotels (corners) heb je een paar winkels. Verder is het daar puur woestijn en strand. Het is heerlijk om dus te relaxen. Verder kan je heel wat excursies boeken. Je kan deze in jou hotel boeken. Wij hebben de 5 in 1 jeepsafari tour gedaan. Je rijdt door de woestijn, zit 1.5 uur op een kameel langs het strand, kan snorkelen in de blue hole en je hebt een lunch aan het strand bereid door bedoeinen. En aan het eind ga je nog even langs het dorpje Dahab waar je heel wat souveniers kunt kopen.
We zijn ook naar Israel gegaan. Het is super veilig om te doen en zeker de moeite waard.
Jordanie hebben we niet gedaan, omdat het 210 euro pp kost en het heel wat uren reizen is (ong 12 heen en terug) en je hebt er maar een paar uur de tijd om daar rond te lopen. Als je pech hebt, heb je ook nog vertraging waardoor je maar 2 uur de tijd hebt om daar rond te kijken. We hebben verschillende mensen gevraagd die we daar tegen zijn gekomen die er wel heen zijn geweest.
Cairo is 90 euro pp en is zo een 5 uur rijden. Je wordt rond 2 uur opgehaald (smorgens) en je gaan dan over de nijl varen, museum, piramides etc. Moeite waard om te doen.
Verder kun je ook zelf naar sharm el sheik gaan met een taxi. Dit hebben wij zelf geregeld. Kan ook gewoon in jou hotel. We hebben wat zitten dealen over de prijs en we hebben uiteindelijk 110 euro betaald. Je wordt opgehaald en je kan uistappen waar je wilt en kan heen waar je wilt. We hebben zo heel sharm el sheik bekeken en zijn natuurlijk even langs de mc donalds geweest. Er is ook hier een markt waar de souveniers veel mooier en goedkoper zijn dan in Dahab. Het is 2.5 uur rijden naar sharm.
Verder kan je nog meer dingen doen zoals coloured canyons, white canyons etc. Prijzen zijn tussen de 50 en 70 euro pp, maar het is zeker de moeite waard om te doen.
Ik hoop dat jullie iest aan deze info hebben.