Ik had een vraagje in verband met de veiligheid in Taba.
Eind september zouden we een reis daarheen maken en het reisbureau verzekerde ons nog dat daar geen probleem is, maar nu lezen we op de site van buitenlandse zaken bij reisadvies dat deze regio beter niet bezocht wordt.
We hadden graag de Sinaï woestijn bezocht, het St- Catharina klooster, de rode zee maar al deze bezienswaardigheden worden strikt af geraden om naartoe te gaan.
Op het reisbureau zeggen ze nog steeds dat er geen reden tot paniek is, maar er is nooit iets aan de hand tot er iets gebeurd en dan moet jij het maar net zijn natuurlijk.
Je kan beter niet de Sinai-woestijn doorkruisen op dit moment, maar de steden aan de kust (Taba, Sharm el Sheikh, Nuweiba) zijn veilig. Vlak bij deze steden kun je ook een idee krijgen van de woestijn, je kan deze zeker veilig bewonderen!
Dat is trouwens ook hetgeen er op de site van BuZa staat: [Alle reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden](http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen/classificatie-van-de-reisadviezen/classificatie.html), te weten naar de gehele Sinaï. Uitzondering hierop zijn bezoeken aan de resorts aan de kust die per vliegtuig worden bezocht.
(Of je naar het klooster kan is een ander verhaal. Ik zou het nu niet doen.)
In de resorts zal het inderdaad wel veilig zijn, maar wij zijn helemaal geen mensen die ganse dagen aan het strand kunnen liggen en niet uit het resort komen. We willen uiteraard ook iets zien
Ik veronderstel dat coloured canyon dus ook best niet te bezoeken is?
Ook willen we de oversteek maken naar Jordanië om Petra te gaan bezoeken.