Petra

Wij willen in november een week naar aqaba, van daaruit willen we graag 2 nachten naar Petra. Weet iemand wat de entree is voor 2 dagen Petra en wat een taxirit naar een hotel (Movenpick Petra)bij Petra kost en terug naar hotel aqaba(movenpick) tala bay
Tips hoe we de 2 dagen Petra het beste in kunnen delen? Misschien adresje waar we de 2 daagse trip kunnen boeken in Jordanie (nu willen we meteen bij ons plaatselijk reisbureau waar we de week strandhotel boeken ook de 2 nachten hotel in petra boeken eventueel met vervoer of zonder en daar de taxi nemen.
ALLE TIPS WELKOM
gr Fransje

Fransje,
De entree vind je op de site van Petra of google even op Jordan tourism, je komt dan op de vvv van Jordanie. Ik weet het namelijk niet meer uit mijn hoofd. Zorg dat je zodra het kantoor open gaat voor de poort staat. Zo kan je alleen (of met weinig andere mensen) door de kloof lopen. Ik vond dat een magisch moment. Na de schatkamer loop je door de beneden stad. Als je daar doorheen loopt kan je 800 trappen op naar het Klooster. Erg mooi. Wij zijn daarna weer door de benedenstad naar de trappen van de hoge offerplaats gelopen, weer heel veel treden, en we hebben dezelfde weg terug genomen. Je kan ook van het Klooster naar de hoge offerplaats door de vallei lopen. Je ziet het wel aangegeven op de borden of koop een reisgids (bijvoorbeeld de trotter). Daarna hebben wij de koningsgraven nog bezocht. Als je dit allemaal doet heb je aan het einde van de dag geen voeten meer over. De volgende ochtend zijn wij nog een keer naar de schatkamer gelopen. Helaas moesten wij om 10 uur alweer vertrekken. Maar ik was graag nog naar het uitzicht punt gegaan vanwaar je de schatkamer kunt zien. Dus dat ik je aan voor de tweede dag. Ik kan je niet aan prijzen van taxi helpen. Een gids in Petra is niet echt noodzakelijk. Heel veel plezier. Petra is fantastisch.

bedankt voor de snelle reactie

Ik weet niet of je nog meer trips wilt ondernemen, maar de wadi rum woestijn en de dode zee vond ik ook erg bijzonder.

Dode zee ben ik al een keer geweest en wadi rum kunnen we altijd nog vanuit het hotel in aqaba doen, Daarom hebbe wij 2 volle dagen uitgetrokken voor Petra , 2 volle dagen om alles daar op ons gemakkie te doen.

Is het noodzakelijk om een gids te nemen of is het goed te doen om zelf op je gemak alles te ontdekken

Wij zijn zonder gids gegaan, maar hadden ons wel goed ingelezen van te voren. En ter plekke regelmatig de trotter er bij gepakt. Ik heb geen gids gemist. Wij waren met een groepsreis, maar hadden ons die dag ‘afgezonderd’. De groep dacht dat wij heel veel gemist zouden hebben zonder gids. Maar 's avonds bleek dat wij veel meer wisten dan de groep die met een gids was.

Hallo,

Ik vind het ook niet nodig om een begeleider mee te nemen om Petra te bezichtigen. Het beste is om zoveel mogelijk rond te wandelen, eventueel met brochure/reisgids. De beklimming naar het Klooster is absoluut de moeite waard, doen dus! En kijk ook even bij de verkoopkraampjes, want misschien staat de zoon van Marguerite van Geldermalsen er wel om het boek van zijn moeder te verkopen. Zij heeft namelijk een tijdlang in 1 van de grotten gewoond in Petra. Je zou een auto kunnen huren om van Aqaba naar Petra te gaan. De bewegwijzering is (ook) in het Engels, mensen zijn erg behulpzaam als je toch de weg wilt vragen en op de wegen is het echt niet zo druk & chaotisch (is mijn ervaring).
Je kan ook zoeken op Ontdek Jordanië op Google, daar vind je nog meer info.

Veel plezier!

Dank je wel voor de info auto huren liever niet , wij vinden het fijner om ons er naartoe te laten rijden. Ik ga zoveel mogelijk info zoeken via internet en lees materiaal aanschaffen om ons goed in te lezen. Het is helaas niet zeker dat we dit jaar November gaan halen maar dat we gaan dat staat vast!!

Ik zag dat de trotter goede info bezit en aanbevolen werd zijn er misschien nog meer boeken aan te bevelen met name over Petra

Trotter is prima, heb ik zelf ook gebruikt toen ik in Jordanië was. Geniet vooral van de mooie stad Petra!10703932_690719774345004_5711821575805618158_n.png

Op dag twee zou je in de ochtend naar Little Petra kunnen gaan met de taxi, en je daarna af laten zetten bij de achteringang van Petra. Je ziet dan een heel ander deel eerst, en het duurt een tijdje voordat je op andere toeristen stuit.

De omgeving/natuur is prachtig daar!

bedankt voor je info

wat ook erg leuk is is petra by night!deden wij op de dag van aankomst daar,de dag erna s,ochtends vroeg zie je dan waar je die avond daarvoor hebt gelopen,aanrader(ben jaloers wil zo graag nog eens terug)

1 like

Ik ben erg benieuwd naar jullie reiservaring!

Helaas is het wegens omstandigheden niet gelukt om in november naar petra te gaan We moeten nu even bekijken wanneer het wel gaat lukken. Wij willen het liefste in de periode begin november dus word het een jaartje wachten. Maar ervaringen zet hier op.

Heeft het te maken met de onrustige situatie in de regio dat jullie het tripje hebben uitgesteld. Wij willen graag in mei gaan en ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die het in deze tijd aandurven

Nee hoor daar zijn wij helemaal niet bang voor, wij zijn al die tijd dat het onrustig was in Egypte ook gewoon blijven gaan, dus dat zou ons helemaal niet tegenhouden. Hopelijk kunnen we november 2015 wel gewoon gaan, en we denken erover om dan toch een rondreis te doen en niet alleen Petra.

Ik ben vorige maand geweest (14-22 nov.) en Jordanië is hartstikke veilig. Je merkt niks van de onrust in buurlanden. Alleen wanneer iemand het je vertelt dan weet je dat het Syrische vluchtelingen zijn die in bepaalde tomatenvelden langs de weg werken. Het ‘voordeel’ is dat er minder toeristen komen, wat juist een reden is om wel te gaan!

November is inderdaad een prachtige maand. Het koelt 's avonds lekker af en overdag is het niet te warm om iets zwaardere wandelingen naar het klooster en ‘high place of sacrifice’ in Petra te doen. Vanaf december lijkt het me wat koud (en nat) voor overnachten in de Wadi Rum woestijn. Het voorjaar schijnt mooi groen te zijn (van Jerash heb ik bijvoorbeeld foto’s gezien met veel gras!).

Petra by Night heb ik ook de avond van aankomst gedaan en dat is inderdaad een aanrader. Vooral wanneer je een beetje achterblijft en afstand neemt van de meute, dan is het heerlijk sereen door de met kaarsen verlichtte Siq. Ze hebben helaas wel de prijs verhoogd van 12 naar 17JD. Jordanië is een DUUR land! Eten in lokale restaurants is zeer acceptabel, maar hotels en toeristische restaurants zijn duur (vergeleken met bijvoorbeeld Zuidoost-Azië). Neem een 2-daagse ticket voor Petra (55 JD) zodat je nagenoeg alles kunt zien. Bij de tweede dag moet je je paspoort tonen.

Ik heb eerst Little Petra bezicht, vervolgens Petra by Night en Petra. Dat lijkt me de mooiste volgorde. Little Petra na Petra kon wel eens een teleurstelling zijn.

Johan

Bedankt voor je reactie, mag ik vragen of e een rondreis gedaan hebt, zoja op eigen houtje of met groep georganiseerd.Ik heb namelijk bij holland international een leuke 10 daagse groepsrondreis gezien De ontdekking van Jordanie. misschien iemand bekend met deze reis?