Tour van Eilat naar Petra

Hoi allemaal,

In augustus ga ik samen met mijn vriend naar Israel. We willen dan ook een tour vanuit Eilat naar Petra doen, maar willen hier niet al teveel geld aan uitgeven.

Het hostel heeft ons een tip gegeven voor Eco Desert stouts, maar dit kost toch al gauw 300 euro per persoon.

Weten jullie misschien nog een goede tour operator voor een tweedaagse trip naar Petra vanuit Eilat?

Heel erg bedankt alvast!

Via Wereldwijzer app

Het is erg duur inderdaad. De meeste kosten gaan zitten in het entreeticket voor Petra. Een dagkaart kost al snel 90 euro pp (wanneer u niet verblijf in Jordanië). Dit is het geld ook niet waard. Er is veel te zien en de tijd hiervoor nemen is dan ook aan te raden. Overnacht u minstens één dag in Jordanië dan dalen deze kosten aanzienlijk. Voorbij de grens kunt u een taxi nemen die u rechtstreeks naar Petra brengt. Kost misschien allemaal iets meer tijd en vooral geduld, maar het scheelt wel veel geld. Succes. Laat u ons weten hoe het was?

Ja, we hebben twee dagen de tijd. Nu ben ik inderdaad aan het overwegen om zelf naar de grens te reizen en zo naar Petra te gaan. Ik vind de tours echt enorm duur. Maar het is te doen op eigen houtje? Met name de grensovergang?

Dankjewel!

Via Wereldwijzer app

Grensovergang is geen probleem (ik ben alleen van Petra naar Eilat gegaan) We kregen enkel wat vragen. Ik had een taxi genomen van Petra naar Aqaba grens, daarna te voet de grens over en weer een taxi aan de andere kant.
Ik weet niet meer precies wat ik voor de taxi had betaald, maar ik weet dat het met 2 personen niet duur was. Zeker omdat we nog een stop hadden in Wadi rum, waar we een korte jeepsafari hebben gemaakt voor zo’n 2 uur. De taxi wachtte deze tijd netjes op ons.
Ik vond het het waard om een taxi te nemen, omdat het heel veel tijd scheelde ten opzichte van het openbaar vervoer. Een tour was daarentegen weer veel duurder.
Ook de stop in Wadi rum is zeker de moeite waard!

1 like