Twee dagen Jordanië vanuit Eilat

Hallo,

Volgend jaar herfstvakantie (eind oktober) ga ik met mijn ouders en de rest van het gezin, totaal zes personen tussen de 22 en 58 jaar, naar Israël. Beginnend in Eilat en eindigend in Jeruzalem. Ons leek het erg leuk om vanuit Eilat een toer te doen naar Petra en eventueel Wadi Rum. Als ik de andere berichten lees is het sowieso dan beter om allebei te doen, zodat je de twee dagen volmaakt en dus gratis visa hebt. Nu keek ik alleen op een site en daar koste een dagje Petra vanuit Eilat alleen al zo’n €200 pp en daarboven op zou dan nog de visa en ‘‘border taxes’’ van in totaal $120 bij komen. Dit vind ik wel erg veel voor een dagje weg, dus hoopte ik dat het in combinatie met Wadi Rum nog beter zou zijn.
Weet iemand hoeveel zoiets ongeveer zou kosten (vanuit Eilat een bezoek aan Petra, overnachting en een bezoek aan Wadi Rum, of andersom). En hoe gaat dit dan met alles regelen en vervoer heen en terug en tussen de beide bezienswaardigheden?
Daarnaast: als je dan vanuit Eilat de grens overgaat, betaal je dan altijd die 105 Shekel? Dus dat dat er nog bij op komt?

Ik hoop heel erg dat dit toch nog een mogelijkheid is zonder dat het enorm duur wordt!

Groetjes Mirjam

Hoi Mirjam,

veel mensen komen inderdaad vanuit Israel | Eilat de grens over om Petra en Wadi Rum te bezoeken. Je kunt dit prima zelf regelen. Ik krijg veel gasten die het volgende rondje in Jordanië maken:

Dag 1: Als je om 8 uur de grens over steekt dan ben je rond half 9 aan de Jordanië kant van de grens. Daar staat de taxi je al op te wachten en die brengt je in twee uur naar Wadi Musa|Petra. Je kunt de middag gebruiken om alvast Petra te verkennen of je kunt ook beginnen met een bezoek aan Little Petra, als appetizer voor Petra. Overnachting in Wadi Musa.
Dag 2: De volgende dag heb je de hele dag om Petra te bezoeken. Overnachting in Wadi Musa.
Dag 3: Na een vroeg ontbijt vertrek je om 8 uur met de taxi naar Wadi Rum voor een jeep tour in de prachtige Wadi Rum woestijn. Lunch wordt voor je gemaakt tijdens de jeeptour. Na de sunset ga je naar het camp waar het diner geserveerd wordt. Overnachting in een tent.
Dag 4: Na t ontbijt ga je met de taxi weer terug naar de grens om terug te reizen naar Israel.

Dit rondje met de taxi (max vier personen) kost je 115 JOD. Hier kun je meer info lezen over naar Jordanië reizen vanuit Israel via de Wadi Araba|Eilat grens.

Omdat je drie nachten in Jordanië verblijft (en Jordanië weer via dezelfde grens verlaat) hoef je het visum en de departure tax niet te betalen.

Vanuit Israel betaalt je inderdaad ‘departure tax’, 105 Shekel. Deze kun je met credit card betalen. Bij terugkomst in Israel krijg je weer een (gratis) visum.

Zonnige groeten uit Wadi Musa,

Jolanda
B&B Petra Fig Tree Villa