Nou eigenlijk kunnen we nu alleen maar afwachten want Neckermann (waar wij geboekt hebben) wil alleen reizen met vertrek t/m 16 februari vergoeden of omboeken. Voor latere data gelden de ANVR-voorwaarden ofwel we krijgen maar een gedeelte terug bij annulering (en dat is heel weinig). Uiteraard wordt deze datum wel van dag tot dag bekeken want als het advies negatief blijft, dan moeten ze ons wel terugbetalen maar als het weer rustiger zou worden in Egypte (wat ik eigenlijk niet verwacht) dan zouden we alsnog kunnen vertrekken volgens hen.
Dus lekker onzeker nu en we kunnen ook geen andere reis boeken nu en dat is best wel balen want we gaan in de Krokusvakantie en tegen die tijd is er nergens meer plek!
Ik hoop voor jou dat het in mei weer wat rustiger is geworden. Heb je al je hele reis betaald? Anders zou ik toch even nadenken voor dat te doen!
Groetjes
Marion
Wij hebben ook via Neckermann geboekt. Ik hoop dat ze het daar wat rustig krijgen, ze hebben nog 14 weken de tijd!
Ik moet pas tegen begin april het totaal betalen, nu is enkel een voorschot betaald. Ik ga die betaling zowiezo pas zo laat mogelijk doen!
Hopelijk komt er nog een goede oplossing uit de bus.
Is dit voor jullie niet van toepassing? Heb dit gevonden ôp de site van Neckermann:
Aangezien wij onze klanten volledige flexibiliteit willen bieden, hebben wij beslist dat klanten hun reis naar Egypte kosteloos kunnen wijzigen en annuleren en dit tot en met 31 maart 2011. Er zal extra capaciteit voorzien worden naar de Canarische Eilanden.
Hoi!
Ja we hebben reactie van het reisbureau gekregen dat ze een coulance-regeling gaan doen en wij mogen omboeken of ons geld terug krijgen.
We vragen dus nu ons geld maar terug want in de krokusvakantie is toch niet echt veel meer te krijgen en de Canarische eilanden hebben we geen zin in. Misschien gaan we nu naar New York of Los Angeles. Wel wat anders dan dat heerlijk warme Egype, zucht…maar misschien volgend jaar.
Hoop dat het in mei beter zal zijn voor jullie!
Bedankt voor de tip!