Ik ben van plan om met mijn vriend in september/oktober naar Canada te reizen. We willen graag ±3 weken gaan. Dit is niet superlang en daarom willen we goed voorbereid vertrekken om te weten waar we moeten zijn, wat we zeker moeten zien en wat we absoluut niet mogen missen. We willen graag in de streek van Vancouver BC verblijven/rondtrekken. We houden allebei veel van de natuur en vinden het niet erg om in een tentje te slapen. Veel luxe en comfort hebben we niet nodig. We zijn enkel opzoek naar een geweldige ervaring.
Zo weten jullie al een beetje meer over onze plannen.
Ik zet onze vragen hieronder even op een rijtje.
wat moeten we zeker zien in de streek van Vancouver?
zijn er veel campings? gemakkelijk slaapplaats te vinden?
waar vind ik de goedkoopste vliegtickets? en van waaruit vertrek ik het best?
wat kan ik verwachten van het weer in september/oktober?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik zoek alvast verder op deze site voor meer bruikbare info.
hey anse.
voor tickets zou ik even kijken op verschillende maatschappijen.
maar dan moet je air transat of air canada ook ff checken.
mischien dat je daar wat voordelige vluchten vind.
voor reistips heb je aan mij weinig.
maar dan moet je ff wat reacties van ann75 opzoeken.
die is daar wel bekend voor zover ik het heb gelezen.
zij heeft ook wel reacties op “sightseeing in vancouver”
als je haar naam aanklikt en dan even alle posts bekijken.
staan denk ik wel goede tips tussen
Voor vliegtickets zou ik inderdaad eens kijken bij Air Transat, maar ik weet niet of deze in oktober nog vliegen. Je kan ook eventueel een vliegreis doen via de USA en in Seattle landen, ik heb gehoord dat de tickets dan soms wel een stuk goedkoper zijn. Stap eens naar een reisbureau zou ik zeggen om wat te informeren naar de beste prijzen voor tickets.
Er zijn genoeg campings in BC, let wel dat hoe later in het seizoen (dan heb ik het vooral voor de tijd in oktober) dat er al wat campings gesloten zijn…maar er zijn ook voldoende campings die op zijn het hele jaar door.
Voor het weer kan je alles verwachten. In september/oktober is het in Vancouver en omgeving en midden BC nog goed te doen. Je kan in september nog echt een mooie nazomer hebben, maar het kan ook al wat koeler zijn met regenachtige dagen. Het is moeilijk te zeggen op voorhand. Het weer is goed te vergelijken met het Nederlandse/Belgische weer in deze periode van het jaar. In de Canadese Rockies kan het 's nachts al vrij koud zijn en er is ook al sneeuw mogelijk in de hoger gelegen gebieden (voor eind september en in oktober). Om te rijden is het prima in deze periode van het jaar.
Voor een leuke route kan je eens kijken op mijn gedetailleerde reisroute. Daar staan de mooiste plaatsjes per streek beschreven, misschien heb je daar wel wat aan! Je kan mijn route vinden op de volgende pagina: My One True Love found on the internet!! (het zijn 5 pagina’s in totaal).
Veel succes met de voorbereidingen!
Groetjes uit Vancouver,
Ann
Hoi Anse,
Air Transat vliegt het laatst terug op 16 oktober. Zowel vanuit Vancouver als Calgary. Het is hetzelfde vliegtuig vanuit Vancouver maakt hij een tussenlanding in Calgary. Een retourtje Amsterdam-Vancouver kost dan € 664,- en raar maar waar Amsterdam-Calgary € 667,-
Amsterdam-Seattle kost ± € 550,-, het nadeel hiervan is dat je moet overstappen aan de oostkust van USA en de reistijd ± 19 uur is. Amsterdam-Vancouver duurt met tussenlanding ± 11½ uur en Amsterdam-Calgary rechtstreeks ± 9½ uur.
Je kunt ook eens kijken bij Iceland Air. Je moet wel overstappen in Reykjavik maar ze zijn wel goedkoop.
Wat betreft accomodaties kan ik je niet helpen want wij verblijven het liefst in hotels of B&B’s. Maar er is zoveel te zien in de buurt van Vancouver!
Heel veel plezier.
Anja
Om hier even op in te haken, ik zat te kijken naar een vlucht richting Hongkong, het valt me op dat exact diezelfde vlucht op eBookers.be goedkoper is dan op eBookers.com, en dat er daarnaast ook nog een breder aanbod aan (duurdere) vluchten is. Weet iemand of het nog uitmaakt of je als Nederlander bij de Nederlandse of de Belgische (of Duitse, die zelfs nog een paar euro goedkoper is) site boekt, of kan je gewoon probleemloos voor de goedkoopste gaan? Het gaat om 20 lousy euro’s p.p., maar toch…
Ik ben begin september 2008 naar Canada gevlogen met Iceland Air. Prima vlucht gehad! Opzich is het nog best relaxed die tussenstop. Eerst 3 uurtjes, dan een uurtje op de luchthaven en dan nog 5 uurtjes(Naar Toronto). Ze hebben wel nog oudere toestellen en nieuwere door elkaar. Het hangt er erg vanaf welke je hebt qua ruimte en luxe. Maar over het algemeen, erg tevreden. Ik ben ook wel eens met Martinair gevlogen. Best oke, niks byzonders en ik vlieg volgende week naar NL met KLM. Dat is 1 van de weinige die in deze tijd vliegt. Overstappen in amerika, na 1 of 2 uur zie ik toch niet zo erg zitten. Ivm eventuele vertragingen, vliegtuig missen, lang wachten etc.