Ik zou graag in september/october afreizen naar Vancouver en wil weten hoe het weer in die periode is?
Heb hier en daar gehoord en gelezen over de indian summer!!!
Zou ook graag Vancouver Island ,Banff en Jasper gaan bezoeken.
Daar ik graag foto’s maak ,ben ik wat afhankelijk van het weer.
Dit is een hele moeilijke vraag aangezien we vanalle soort weer kunnen krijgen in deze periode van het jaar. Je kan het weer wel wat vergelijken met dat van Nederland/Belgie. Inderdaad het kan hier nog lekker nazomeren (Indian Summer) tot in oktober en dat heb ik toch al enkele keren mogen meemaken op de 8 jaar dat ik in Vancouver woon. Maar vergeet ook niet dat het kan regenen en al koeler kan zijn. Als jullie voor enkele weken komen dan zullen daar zeker heel wat mooie dagen tussen zitten. Elk jaar is anders, dus het is echt moeilijk te zeggen wat er te wachten staat. In de rest van BC kan het zeker ook nog heel mooi weer zijn en tegen eind september - begin oktober kan je al wat sneeuw verwachten in de Canadese Rockies. Dit is echt wel mooi en de moeite om te zien.
Als je graag foto’s neemt dan zeker vroeg opstaan in de Canadese Rockies om enkele van die mooie meren bij zonsopgang te fotograferen. Ik zal met je meekomen en je de mooie plekjes aanwijzen (ik hou namelijk ook van fotograferen) :biggrin: Voor een mooie reisroute kan je eens gaan kijken naar mijn route beschrijving als je wil: My One True Love found on the internet!!
Veel succes ermee en veel plezier voor de mooie reis die jullie tegemoet zullen gaan! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Bedankt voor de info over Vancouver en omgeving.
Heb je route beschrijving bekeken en genoten ,heb je ook niet foto’s op de site van telenet staan, want je naam komt bekent voor.:biggrin:
Hopelijk lukt het mij dit jaar i.v.m. de reis door te gaan.
Van 21/07 tot 03/08 is er collectief verlof bij ons op de fabriek en had ook gedacht van deze periode te gaan.Dit heeft eigenlijk niet mijn voorkeur en op aanraden van mijn buurman die in Vancouver enkele dagen is geweest (voor hij verder ging met een rondreis in Alaska) en zij dat het er druk was en veel amerikanen dan op reis gaan.
Wat is jou gedacht over deze periode?
Ja, ik heb ook albums staan op de foto site van telenet! :nod: Wel inderdaad in de zomer is het altijd het drukste want dan zijn de Canadezen en Amerikanen zelf ook op uitstap alsook vele toeristen van andere landen. Maar deze periode is wel zowat de mooiste periode om de Canadese Rockies en de rest van BC te ervaren. September is ook nog heel goed te doen en een prachtige maand als het weer meevalt, maar tegen oktober aan begint het weer toch al wat af te gaan.
Voor de super bekende plekjes (zoals Lake Louise & Moraine Lake in Banff en andere delen van de Canadese Rockies bijvoorbeeld) zou ik vroeger in de morgen gaan ofwel later op de namiddag. Laat mij zeggen voor 11u 's morgens en na 15u in de namiddag, dan is het heel wat rustiger en zijn er niet zoveel toeristen meer te bespeuren. Moraine Lake (dichtbij Lake Louise) is een aanrader zowel vlak na zonsopgang als later op de avond als de zon wat lager staat. Hier zijn een paar voorbeeldjes van 1 van mijn favoriete amateur fotografen: Blue Sunset Photo | TrekEarth (zonsondergang) Ghost Mountains Photo | TrekEarth (zonsondergang) Surfacing Photo | TrekEarth (zonsopgang) Sunrise on Magic Photo | TrekEarth (zonsopgang)
In Vancouver kan het ook vrij druk zijn, maar hier weer hetzelfde…vroeger en later op de dag is het ietsje minder druk dan de rest van de dag. En er zijn ook vele prachtige plekjes die wat minder bekend zijn bij de toeristen en die ook heel mooi zijn om te bezoeken (en te fotograferen).
Dus ik zou zeggen de zomer is waarschijnlijk de beste periode met de meeste kans op mooi weer, maar het kan dus inderdaad wel wat drukker zijn. Als je daar wat rekening mee houdt en de plekken die echt mooi wil fotograferen kan je dan wat vroeger of later op de dag bezoeken.
Veel succes ermee, ik hoop dat dit wat helpt!
Groetjes uit Vancouver,
Ann