Vancouver en Vancouver Island in Mei

Hallo,
ik ga met mijn gezin van 25 april t/m 18 mei naar West Canada.
we starten in Vancouver gaan dan door naar Seattle (onderweg naar Mount St.Helen ,Boeing fabriek en Olympic Park) en dan naar Vancouver Island. Na Vancouver Island willen we naar Whistler en dan weer richting Vancouver. Is er iemand die al eens eerder deze route heeft gdaan (of een gedeelte daarvan) in dezelfde periode. Kunnen we veel sneeuw verwachten bijvoorbeeld.
Alvast bedankt voor de reactie
Annemiek

Hoi Annemiek,

Voor Seattle, Olympic NP, Vancouver, Vancouver Island en Whistler kan je hetzelfde weer verwachten als in Nederland/Belgie in die periode. Sneeuw valt er dan niet meer en het kan dan ook al warm en erg aangenaam zijn. Het is lente, dus je kan je wel aan alle soorten weersomstandigheden verwachten…regen, zon, wind, warm, fris. Het is op voorhand moeilijk te zeggen wat voor weer je gaat krijgen. Maar sneeuw zou ik niet meer verwachten.

Als je toch richting Mount Saint Helens gaat, zou ik het ook overwegen om Mount Rainier NP te bezoeken. Daar is het erg mooi. Olympic National Park is heel mooi, dus neem je tijd om de mooiste plekjes te bezoeken!

Ik hoop dat dit je wat verder kan helpen. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Vele groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

Ann heeft wel gelijk. Ik zou geen sneeuw verwachten maar als je gaat kamperen zou ik wel een lekkere warme slaapzak meenemen. Wij hadden het in Banff in de zomer nog redelijk koud in de nacht (we zaten toen wel redelijk hoog)…maar ook in Tofino kan het redelijk fris zijn…(door de zeewind)…