Wat zeker doen op Vancouver Island?

Hi,
Mijn hele reis is al bijna gepland alleen de laatste week nog.Vanuit Whistler zouden we(met nog 3 vrienden)naar Vancouver Island gaan.
Daar kunnen we nog een 5-tal dagen vertoeven.
Waar nemen we 't beste de overzet(met auto)en moet je op voorhand reserveren(2de week van juli)?Iemand een idee vd prijs?
Na VI gaan we naar Vancouver om de reis af te sluiten.

Rn wat moeten we zeker bezoeken op Vancouver Island?We gaan alvast walvissen spotten en beren…mss zullen we die al gehad hebben in de Rockies.
Welke plaatsen zijn ideaal om te overnachten en van daaruit dagtrips te maken?
Wij houden vooral vd natuur maar ook wel van wat plaatselijke (indianen)cultuur.

Bart

Je laatste oversteek naar Vancouver is Swartz Bay-Tsawwassen en die hebben wij dit jaar gereserveerd omdat we die dag ook nog terugvliegen naar NL. Ik zou daar denk ik ook beginnen. Als je eerst naar Powell River gaat heb je al te maken met meerdere veerboten voor je de oversteek naar Vancouver Island maakt.
Dus na Whistler:
Vancouver - Victoria (oversteek Tsawwassen-Swartz Bay), daar kun je het plaatsje bekijken, is een aardig museum, kun je orca-whatching doen (heb zelf een voorkeur om 't ergens anders te doen, maar 't kan wel), naar Butchart Gardens rijden (kost wel wat entree, maar mooie tuinen), ritje met de auto langs de kust is leuk…
Dan Victoria - Campbell River. Daar wordt Whale (ook orca)-watching aangeraden (doe wij dit jaar ook vanaf daar). Er zijn ook mogelijkheden voor bear watching vanaf daar volgens mij.
Dan Campbell River - Victoria - Vancouver.
Eventuele toevoeging Tofino, maar kost al snel veel tijd…

Google voor de info over veerboten gewoon even op bc ferries… Ik heb hier ook een link voor je http://www.bcferries.com/

Bedankt voor de nuttige tips.Wat denken jullie van de Wild Pacific Trail(Ucluelet) en het Strathcona Provincial park?

Wij gaan in juli de Wild Pacific Trail doen, lijkt ons de moeite waard. Strathcona Provincial Park lijkt me prima om te doen… Bij het plannen van onze route hebben wij hier geen rekening mee gehouden en toen ik er later over las, dacht ik: lijkt interessant/ ziet er mooi uit. Wij komen er qua tijd niet aan toe, maar als je er tijd voor hebt…

BC Ferries reserveert een maximum van 60 procent van alle auto en RV plaatsen op elke route. De overige 40 procent van de capaciteit wordt gevuld met mensen zonder reservering. Mits je vroeg genoeg aanwezig bent bij de ferry terminal is er dus altijd plaats dus een reservering is niet nodig. Met reservering betaal je ook reserveringskosten dus ben je wat duurder uit. Als je met reservering niet op tijd aanwezig bent wordt je plek aan iemand anders verkocht en kan je (bij een volle ferry) wachten op de volgende ferry.

Hallo,
Ik heb misschien ook nog een leuke tip voor je: Telegraph Cove. Dat is helemaal in het noorden van Vancouver Island, maar zeer de moeite waard. Het is een uniek plaatsje met een bijzonder houten boardwalk en mooie houten huisjes. Bijna een openluchtmuseum. Je gaat er vooral heen omdat je van daar heel goed Orca’s kunt spotten. Het plaatsje is aan de smalste zeestraat tussen het vasteland en Vancouver Island: Johnstone street en dan helemaal bovenaan. De Orca’s moeten hier dus voorbij komen. Ook is er een reservaat dichtbij waar diverse groepen Orca’s verblijven. Wij zijn er in 2008 geweest en we hebben toen een groep van ca. 25-30 Orca’s gezien en magnifiek gezicht. Dus als je Orca’s wil zien en een eindje rijden geen bezwaar vindt, dan moet je naar Telegraph Cove.