accommodaties op Vancouver Island

Hallo,
Wij gaan op 5 oktober naar Canada en vliegen op Vancouver, waar we de eerste nacht ook een hotel geboekt hebben.
De volgende dag willen we met de ferrie oversteken naar Vancouver Island en daar een week rondreizen. Heeft iemand suggesties voor de leukste routes en evt. tips over redelijk betaalbare bb’s, hostels en/of motels? En is het Strathcona Provincial Park nu wel leuk om door te rijden of juist niet; ik heb daar nogal verschillend over gelezen.

Een week lijkt lang, maar is eigenlijk nog veel te kort. Toch is het al meer dan de meeste reizigers, die West-Canada
bezoeken en dan snel nog 1,2 of 3 dagen Vancouver Island erbij doen.
In october zal je niet veel moeite hebben om betaalbare overnachtingen te vinden. Er zijn veel(heel veel) B&B’s, waarvoor je in die
periode van het jaar voor $60-$80 wel een goede kamer hebt. Hostels zijn er wat minder, maar b.v. wel in Malahat, Cumberland, Campbell River.
Stathcona Park is zeker een bezoek waard. Buttle Lake is een prachtig meer om te kanoën en zeer populair bij de Canadezen. Ook vind je hier de hoogste bergen(ca 2000m.) van het eiland.
Een prachtige route om te rijden is zeker de Marine Pacific Circle Route. Vanuit Victoria richting Sooke en vandaar langs de kust naar Port Renfrew en dan weer landinwaarts naar Lake Cowichan en Duncan. Echt zeer de moeite waard, vooral Avatar Grove, het oerbos bij Port Renfrew.

www.ancientforestalliance.org

1 like

Dankjewel. Ik lees ook dat een boottocht vanuit Port Alberni met de Lady Rose een must is. Ben jij het daarmee eens? Ook een "walvis-excursie"wordt overal aangeraden, maar hoe groot is de zekerheid dat je ze ook werkelijk ziet en is het de moeite waard? Is het een goed idee om een dag in Victoria door te brengen?

Wij hebben de tocht nog gedaan met de Lady Rose, maar die is inmiddels vervangen door de MV Frances Barkley. De tocht duurt een dag en als je tijd ervoor hebt(of wilt nemen , liefst bij een beetje mooi weer), ZEKER DOEN! Port Alberni is een wat onderschat, maar wel leuk stadje om te verblijven. Zo kun je vanaf de" harbour boardwalk " vaak beren zien aan de overkant van de rivier. Stamp River Falls is ook vlakbij en daar kun je ook in october de “salmon run” van dichtbij zien.
Whale watch tours vanaf de westkust(Tofino en Ucluelet) gaan door tot in november en zijn een geweldige belevenis.
Zelf vind ik Ucluelet leuker om te verblijven. Het is nog wat authentieker en minder toeristisch als Tofino, maar vanuit beide plaatsen kun je een mooie tour maken. Gray Whales zul je vrijwel zeker zien. Soms ook Humpbacks en de zg. Transient Orca’s.

Vergeet nog wat links erop te zetten:

www.ladyrosemarine.com

www.archipelagocruises.com

Victoria:
Ik vind het zelf niet zo de moeite. Het is wel aardig, maar niet veel meer dan dat. Inner Harbour is leuk net als Beacon Hill Park,
maar bijzonder? Nee. Wel een heel mooi museum: Royal B.C. Museum

victoria is een leuke stad voor een dag of 2 is lang zat,wij hebben daar walvissen gespot met zodiac een aanrader er zitten daar 2 families orca,s de oudste is 104 jaar,wij zijn eind sep in victoria geweest heel veel orca,s gezien tijdens het spotten.de zalm hatchery,s vondt ik ook leuk zijn er een par op vancouver eiland.De ocean road is ook een aanrader langs de kust.