Het duurt nog even, maar alvast wat vragen, om me een beetje op weg te helpen.
Het uitgangspunt is dat we (4 pers) ongeveer 18 dagen hebben (van Vancouver naar Calgary). Op dit moment is het idee om de tijd te nemen voor Vancouver island (±1 week), onderweg lijkt Wells Gray me erg mooi en dan ongeveer een week voor Jasper, Icefields en Banf.
Wat we graag willen is zoveel mogelijk dieren spotten (bij voorkeur spontaan in het wild, maar dat kan niet altijd), maar in ieder geval walvissen (Orka’s) en beren zien, veel zwemmen, snorkelen (met zeehonden?), kanoën, naar Hot Springs en een gletsjerwandeling maken. Als er een mogelijkheid is om iets van de indianencultuur mee te krijgen is dat ook leuk.
Mijn vraag is welke route kunnen we het beste nemen om zoveel mogelijk aan onze wensen tegemoet te komen. Ik begrijp dat Port Hardy het beste uitgangspunt is voor Orka’s, maar is wel een eind rijden (of we moeten de boot naar Bella Coola nemen, aanrader?). Zijn de orka’s echt een must, zijn er ook ‘gewone’ walvisexcursies, is dat ook het overwegen waard en van waar? Vanaf Telegraph Cove is het kennelijk een stuk verder varen (hoe ver?), maar heb je dan juist niet meer kans op sealife onderweg? Kunnen jullie bepaalde tours aanraden?
We willen eigenlijk huisjes/hutjes huren. Hoewel ik wel een beetje schrik van de prijzen die gevraagd worden. Maar mocht het lukken, wat zijn dan strategische plekken op Vancouver Island voor bovenstaande wensen. Is Lake Cowichan ook de moeite waard? En is Pacific Rim nog interessant als je redelijk wat jungle ervaring hebt?
Tot slot heeft iemand tips/sites voor betaalbare vrijstaande accommodatie, we hoeven geen luxe, wel rust en ruimte en mooie natuur. Alvast bedankt
Ik ben net in Port McNeill/Telegraph Cove geweest en dat is perfect om te whalewatchen. Veel orca’s en 'n paar humpbacks. Ook eagles en zeehonden gezien.
Is in één dag aan te rijden vanuit Vancouver (horseshoe bay - Nanaimo) Ik vertrok met de boot van half 9 en was om 16 uur in Port McNeill.
Ben daar 3 nachten gebleven en heb op 2 dagen 'n whalewatch gedaan.
Tofino vond ik ook leuk, helaas was 't grotendeels bewolkt. 2 Nachten vond ik daar echter voldoende.
Heb in Port McNeill in Nest B&B geslapen voor 100 dollar per nacht.
En in Tofino in Adventure B&B voor volgens mij 129 dollar per nacht.
Zwemmen en snorkelen? You’ve got to be kidding! Het is daar toch veel te koud voor? Of heb je duikpakken ter beschikking?
Ik ben langs dat Lake Cowichan gereden omdat ik langs de kust naar Victoria wilde, maar was niets bijzonders (dat meer dan) De route op zich vond ik wel leuk om te rijden en ik had er de tijd voor.
Hallo Redbulletje,
Bedankt voor al je informatie. Is het in de zomermaanden echt te koud om te zwemmen, zo langs de kust van Vancouver Island en in de meren? Ik heb ergen gelezen over een tour vanuit Nanaimo snorkelen met zeehonden en ergens anders snorkelen met zalm. Ook bij informatie over Cowichan hebben ze het steeds over zwemmen. Ik hoor het graag nog van je, want dat zou echt jammer zijn, mijn kinderen zijn echte waterratten.
Groetjes.
Het is nu vol zomer, de dagen dat de zon schijnt is het overdag ca. 20 graden op Vancouver Island in de zon, maar 's nachts koelt 't af tot 10 of minder. Heb niet aan 't water gevoeld, maar kan me niet voorstellen dat dat warmer is dan 18 graden. Ik heb in elk geval nergens iemand zien zwemmen. Alleen in Tofino zien surfen. Als er speciale ‘zwemmen met’ excursies aangeboden worden (ben ik niet tegengekomen) zullen ze ook wel pakken ter beschikking stellen neem ik aan?
Je kunt wel gaan kajakken, alleen is 't dan de vraag of je je camera wil blootstellen aan 't risico dat zo’n ding omslaat.
In meren zul je vast kunnen zwemmen, maar toen ik Lake Cowichan op 'n zonnige middag passeerde lag daar niemand in 't water.
Bij Tofino en langs die hele kust mág je niet eens zwemmen vanwege gevaarlijke stroming.
Denk dat je het zwemgedeelte misschien beter op 't vaste land kunt richten. Ik hoop morgen bij Spring Lake te kunnen zwemmen (bij 100 Mile House in de buurt) En later in Banff heb ik 'n hotel met 'n hotpool (Hidden Ridge Resort) dus daar kun je ook zwemmen als het buiten koud is.