3 weken BC en Alberta,planning?vraagjes...

Hi medereizeigers,

Eind juni zou ik met nog 3 vrienden een 3-weekse rondreis doen.(huurauto Vancouver-Vancouver)
Zeker in 't programma zijn Vancouver(3nachten),Vancouver Island(3nachten),Banff(3nachten) en Jasper(3nachten).
Wij zijn echte natuurliefhebbers en zouden 't ook ‘great’ vinden van wilde dieren te zien.
-Kan je op VI zelf op tocht gaan en op zoek naar beren?Of is een excursie verplicht?(eind juni)
-Nog tips van welke plaatsen we zeker niet mogen missen?
-Zijn het aantal nachten die ik vermeld voldoende?
-Welke dagwandelingen zijn zeker aan te raden in de parken?
-Weet iemand leuke adresjes(liefst wat goedkoop) om met 4 te overnachten(chaletje,hostel,…)op onze route?

Alvast bedankt voor de hulp.
Bart

Hoi Bart,

Je moet niet noodzakelijk een excursie doen om beren te kunnen zien. Voor orka’s is dit misschien wel aan te raden en die zijn te doen vanuit Vancouver, Victoria (VI), Tofino (VI) en Campbell River (VI). Je komt in vele gebieden waar de beren zitten, dus als je bij schemering ('s morgens en 's avonds) op pad gaat is er een grotere kans om ze tegen te komen. Als het kan, zet dan je trip naar Vancouver Island op het einde van de reis, moest je dan geen beren tegen gekomen zijn dan zou je dat eventueel nog kunnen doen vanop Vancouver Island (in Tofino of Campbell River). Wells Gray Provincial Park is ook wel de moeite (ook redelijk wat kans om beren te zien). Dit kan je misschien wel doen als je van Jasper terug naar Vancouver komt…van Jasper naar Clearwater en dan mogelijk van Clearwater naar Whistler en zo naar Vancouver.

Hopelijk kan je daar al wat mee,
Ann :slight_smile:

1 like

Bedankt Ann.
Ik zal Vancouver voor 't laatst houden.
Mijn voorlopige route is:Vancouver-Kelowna-Revelstoke-Banff-Hinton(stuk goedkoper dan Jasper)-Clearwater-Whistler-Vancouver Island-Vancouver.
Is Hinton een goeie uitvalsbasis voor de regio Jasper?

Ok,het definitieve plan is:
-3nachten Vancouver
-1nacht Kelowna
-1nacht Revelstoke
-3nachten Banff
-1 nacht Lake Louise
-3nachten Jasper
-2nachten Clearwater
-1nacht Whistler
-2nachten Victoria
-2nachten Ucluelet
-1nacht Port McNeill(nabij Telegraph Cove)
-1 nacht Campbell River
-1 nacht Vancouver

Tips voor dagwandelingen op deze plaatsen zijn meer dan welkom.

Ik denk dat je vooral op vancouver island wat tijd tekort gaat komen. Van ucluelet naar port mcneill is met stoppen toch wel zo’n 8uur rijden. Je hebt daar dus de avond en de volgende dag rij je alweer weg. Persoonlijk zou ik victoria en port mcneill eruit halen en deze dagen toevoegen aan campbell river en ucluelet. Als je reisschema definitief is zal ik even antwoord geven op je overige vragen.

Via Wereldwijzer app

Ik zou de nacht Port Mc Neil naar Campbell River verplaatsen(dus dan 2 nachten daar).Waar kan je nog een goeie orka-excursie boeken?dat was de reden om naar Telegraph Cove te gaan.Victoria willen we zeker bezoeken maar slechts 1 volle dag,dag erna zijn we alweer vroeg weg richting Ucluelet.

Als je port mcneill eruit haalt, scheelt het inderdaad al iets. In campbell river kun je ook hele mooie orka excursies maken. Wij hebben dat gedaan bij eagle eye adventures, daar zitten Nederlandse mensen op. Naast orka’s hebben wij ook dolfijnen, bald eagles en zwarte beren gezien.

Zet bij je reisschema eens per dag uit hoelang je aan het rijden bent. Kijk dan eens of je tevreden bent met de tijd die er nog over is en of je dan ter plekke dingen kunt doen die je wilt doen. Als je een heel eind moet rijden en je hebt 2 overnachtingen, bedenk dan goed dat de 1e voornamelijk reistijd is, dus dat je maar 1 volle dag over hebt. Dan wordt het ter plekke wel veel keuzes maken, wil je een excursie doen OF een wandeling.

Via Wereldwijzer app