Advies en tips gevraagd!

Hallo Canada-liefhebbers,

Mijn man en ik gaan eind mei/begin juni voor 25 dagen naar Canada.

Idee is als volgt:
Vancouver 3 nachten - Victoria 112km , 3 uur (incl. ferry)
Victoria 2 nachten - Tofino 317km, 4uur 33min
Tofino 2 nachten - Parksville 149km, 1uur 51min
Parksville 1 nacht - Whistler 204km, 4uur 4min (incl ferry)
Whistler 2 nachten - Clearwater 424km, 5uur 15min
Clearwater 2 nachten - Jasper 317km, 3uur 30min
Jasper 2 n - Banff 288km, 3uur 38min
Banff 3 n - Invermere?? 151km, 1uur 56min
Invermere / Riverstoke/ Cranbrook 2n 133km, 1uur 29min
Cranbrook - Osoyoos 445km, 5 uur 58min
Osoyoos 4n - Vancouver 1 nacht 396km, 4uur 44min

1 allerlei tips en adviezen wat betreft de reisroute
2. waar kunnen we beste walvissen excursie doen en orka’s. Telegraph Cove is geen optie als het goed is omdat wij daarvoor te vroeg gaan.
3. wat kunnen we beste doen na Banff.
4. wij hebben liefst niet heel veel verschillende stops maar aantal nachten op 1 plek (mits er genoeg te zien is) geeft wat meer rust tijdens de reis.
5. nog andere tips voor excursies/activiteiten. Beren zien kan misschien zonder excursie al gebeuren, of is dit neit aan te raden. kaart kopen voor de nationale parken maar zijn er nog andere dingen die we zeker moeten doen?

Ben heel benieuwd naar jullie reacties!!

Groet!
Linda

Op zich ziet het er al redelijk uit, misschien nog paar kleine wijzigingen. Nog even achtergrondvraag, hebben jullie vliegticket al geboekt? Anders is het misschien nog een optie om bijv. te eindigen in Calgary. Je mist dan wel Osoyoos, maar het scheelt wel heel veel kilometers en je hebt dan nog 5 nachten over die je heel goed rondom Vancouver Island of in de Rockies kunt verdelen.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

dank voor je reactie.
tickets hebben wij al. Die konden wij gratis krijgen.

Groet!

Ik heb Canada middels diverse bezoeken van oost naar west (in het hoge noorden alleen Yellowknife) bezocht en durf te stellen dat die hoek die je gaat bezoeken (imo) het mooiste is!
Vwb je route zal je zat moois zien maar vergeet vooral niet te stoppen in de kleinere plaatsjes, voor coffee & cake o.i.d., want dat zijn vaak heel authentieke lokaaltjes.
Op mijn website http://travel.ruudleeuw.com zal je verslagen treffen die de voorpret misschien nog wat kunnen vergroten; ik heb Alberta/BC op verschillende manieren bezocht: kamperend met tent en diverse roadtrips.
Veel plezier daar!

Dank voor je reactie.

Ik krijg er zo steeds meer zin in!
Gaan zeker kleine plaatsjes aandoen, goeie tip!

Groet!

Ziet er goed uit maar van Vancouver naar Victoria met de ferry gaat je niet lukken in drie uur…

mooie reis, onderweg zal je regelmatig een “visitors center” tegen komen onderweg, stop daar ff en vertel ze dat je van die dag van a naar b gaat en vraag hun of ze tips hebben om onderweg te stoppen. meestal geven ze ook een lokale roadmap mee met hun aantekening en adviesen, altijd handig toch en gratis.

voor het ingaan van de nationale parken heb je een pas nodig, 9 jaar geleden was die ongeveer 100cad en zijn 1 jaar geldig. met een beetje geluk kan je er 1 via marktplaats overkomen voor een prikie van iemand die al terug is van de rocky mountains, deze zou jij ook weer kunnen proberen door te verkopen bij terug komst in nederland.

Tofino is een mooie plaats voor whale watching, dit zou je ook kunnen combineren met een bezoekje aan de hotsprings.

Enjoy and have fun!!!

Voor orka’s zou ik naar Campbell River gaan (als dit tenminste wel een optie is)… Ik zou verder tussen Osoyoos en Vancouver via Manning Park rijden (daar hebben wij 4 beren langs de weg gezien in 2011).

• Updated - - -

Wij hebben bij Whistler trouwens ook een beer gezien op de helling waar de kabelbaan omhoog gaat. Verder scharrelen er 's nachts ook beren rond in het dorpje zelf…

Voor de orka-whatching heb ik inderdaad niet gekeken naar jullie data… dan kan inderdaad wat te vroeg zijn. Zou je moeten informeren bij een aanbieder…

• Updated - - -

In Tofino kun je wel in die tijd whalewatching doen dacht ik (zonder de orka’s dan)…