4 weken Canada-Usa

Beste leden van het forum,

Wij zijn ons aan het orienteren voor een reis van 4 weken in juni 2012 naar Canada en de USA. Ik heb nog een hele hoop vragen en hoop dat jullie hier een antwoord op kunnen geven.

De route ziet er in hoofdlijnen als volgt uit.

Vancouver
Vancouver island
Welss Gray PP
Jasper
Banff
Waterton Lakes
Glacier NP
Yellowstone
Grand Teton

  1. We zouden kunnen landen in Seatle en terugvliegen vanuit Salt Lake City of is het ook mogelijk om in bijvoorbeeld Calgary of Seatle te landen en dan een rondrit te maken (o.a. in verband met drop off kosten auto)?

  2. Welk park of bijzondere bezienswaardigheid zijn we vergeten in bovenstaand lijstje?

  3. We willen op Vancouver Island walvissen of orca’ s gaan spotten. Is dan in juni Victoria of Tofino de beste plaats en welk bedrijf raden jullie aan?

  4. We willen Yellowstone uitgebreid bezoeken. Wat is de meest handige route en wat zijn de beste slaapplaatsen (bijv. west yellowstone en cody)?

  5. In Amerika hebben we veel gebruik gemaakt van de coupons om korting te krijgen bij hotels. Bestaat dit systeem ook in Canada, Montana en Wyoming?

Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Groeten

Djeedjee

Ik ben op dit moment aan iets soortgelijks bezig. Mijn route:
Vancouver (3 nachten)
Port McNeill (3 nachten)
Tofino (2 nachten) waarvan ik er nu net m’n eerste heb opzitten
Victoria (2 nachten)
Whistler (1 nacht)
100 Mile House (2 nachten) ivm ranch en paardrijden
Jasper (3 nachten)
Banff (3 nachten)
grens over met Montana door Glacier (onderweg 1 nacht)
Wolf Creek (ranch 4 nachten)
West Yellowstone (1 nacht)
Old Faithfull (2 nachten)
Grand Teton (1 nacht)
Canyon Village (2 nachten)
Cody (1 nacht)
onderweg 1 nacht
Calgary 1 nacht

Ik kom dus aan en vertrek vanuit Canada en heb dus ook 'n auto gehuurd in Canada

Doe vooral de whalewatchtrips vanuit Port McNeill of Telegraph Cove, in het noorden van Vancouver Island is de walvispopulatie 250 terwijl ie in 't zuiden (Tofino/Victoria) maar 80 is vanwege vervuiling. Heb 2 tochten gemaakt (Stubbs en McKay) en bij elke heel veel orka’s en 'n paar humbbacks gezien.