Tips!

In juni gaan mijn neef en ik 2 weken naar Vancouver.
We verblijven bij mensen in huis die we op vakantie hebben leren kennen.
Ik zou heel graag tips willen om 2 weken mee te kunnen vullen.
Het enige wat op mijn verlanglijstje staat is Vancouver Island,Hiken,raften,abseilen,beren zien en whale watchen…dus als iemand ideeen heeft heel graag!

Mijn eerste vraag is of je 2 weken in Vancouver wil slapen of dat je ook een auto hebt en paar hotels wil nemen ergens anders.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Zoals ik al ze we verblijven 2 weken bij mensen in huis.

Ik zou toch wel overwegen om bijvoorbeeld 2-3 nachtjes aan de west kant van vancouver island een hotel te pakken. Victoria is vast wel te doen in 1 dag, maar je mist dan echt wel wat.
Verder zou Whistler als dag trip goed te doen moeten zijn, langs de route heb je nog verschillende watervallen die de moeite zijn.
Stanley park is ook een leuke trip voor een dagdeel.

In welk deel van Vancouver verblijven jullie? Er is in en om Vancouver van alles te doen. Fietsen of skeeleren op de seawall. Kayaken of paddle boarden bij bijvoorbeeld English Bay of Deep Cove. Grouse Mountain. Kits Beach. Een avondje in het park van Kits Beach. Zondagavond is er een drum circle bij Spanish Banks wat wel leuk is om te zien. Hiken op Mount Seymour of Cypress Mountain. Daar zou je ook beren tegen kunnen komen.

Bedankt Jeff voor de tips. Die mensen wonen in Surrey.
Pieter hotelovernachtingen zullen gezien het budget er niet inzitten.

Is het voor jullie ook echt niet mogelijk om een paar dagen met de auto rond te trekken? Vancouver is heel mooi en er is genoeg te doen, maar je bent wel heel beperkt met dagtripjes.

Als je 4 dagen auto huurt en 3 dagen hotels boekt kun je bijvoorbeeld naar Tofino paar dagen of een rondje campbell river - powell river. In dat laatste rondje kun je orcatocht doen, kayakken in desolation sound marine park.

Door paar daagjes trip te doen zie je net wat andere dingen, ook al is vancouver op zichzelf ook al heel veelzijdig

zie mijn vorige bericht…

• Updated - - -

het is toch niet zo dat er niks leuks te doen is zonder een overnachting te hoeven boeken?

Ik had je bericht nog niet gezien. Uiteraard is er genoeg leuks te doen in Vancouver. Een heel veelzijdige stad met strand, zee en bergen.

Echter gaf ik de tips meer onder het motto, als je helemaal die kant opgaat is het zo zonde om slechts heel klein deel te bezoeken. Maar als het niet mogelijk is, dan kan het niet natuurlijk en zul je je ongetwijfeld ook super vermaken in Vancouver!! Doe gewoon aantal dagtripjes naar buiten vancouver en verder heb je al heel veel tips van Jeff

Hebben jullie een auto ter beschikking?

De trip naar Vancouver Island is te doen met het openbaar vervoer, maar dan ben je wel redelijk lang onderweg en ik denk dat je je toch iets van een $30-$40 zal kosten heen en terug (zonder auto). Met de auto kan je gerust op $100 tot $130 rekenen heen en terug.

Vancouver is vrij goed te doen met het openbaar vervoer het kan alleen soms wat tijd in beslag nemen om van punt A naar punt B te geraken…dus voorzie jezelf van voldoende tijd. Vanuit Surrey kan je met de “skytrain” tot downtown Vancouver gaan en dat neemt een 40-45 minuten in beslag. Neem vooral dag tickets voor de bus/skytrain dan ben je voor $9 een hele dag zoet en kan je de bus, skytrain en seabus gebruiken met 1 zelfde ticket. In Vancouver kan je een fiets huren en een dagje genieten van Stanley Park, Granville Island en de stranden van Kitsilano en verderop. Dat is een goede 20-25km met de fiets enkele weg en hier kan je gerust een hele dag voor uitnemen. Vertrek in Stanley Park, stop bij de verschillende bezienswaardigheden…daarna kan je verder fietsen naar English Bay en zo verder naar Granville Island. Hier zou je dan eventueel kunnen stoppen voor wat lunch en een bezoekje aan de Public Market. Rij dan verder naar Kitsilano Beach en Jericho Beach om daar wat te relaxen als je wil en als je genoeg hebt kan je weer terug rijden.

Verder heb je in Noord en West Vancouver vele mogelijkheden om te hiken en wildlife te zien. Je hebt Cypress Mountain, Grouse Mountain, Mount Seymour, Deep Cove, Lynn Canyon Park, Capilano River Regional Park, Capilano Suspension Bridge, Ambleside Beach, Lighthouse Park, Whytecliff Park en nog veel meer.

Succes! Je kan ook nog kijken op mijn route beschrijving, daar staan heel wat ideeen op voor Vancouver en omgeving: Traveling through Western Canada: Route Deel 5: Osoyoos - Vancouver

Groetjes,
Ann

Wauw super bedankt hier kan ik iets mee,bedankt voor alle tips!

Vancouver is super veelzijdig en er is enorm veel te zien. Ik ben een week verbleven in Vancouver en heb me geen dag verveeld.
Stanley park houdt je al een dag bezig. Daarnaast is de buurt Kitsilano erg leuk, met Jericho beach en veel leuke tentjes. Vanuit hier kom je ook heel snel op Granville Island. Zoals hierboven ook benoemd is, is Noord- en West Vancouver ook heel veelzijdig in natuur en kun je hier genoeg doen. Ook Gastown is een erg leuke buurt om rond te hangen en ben je een sushi-fan, dan moet je beslist Momo sushi bezoeken in deze buurt. Een dagtripje naar Whistler is inderdaad zo gemaakt en vanuit het dorpje Squamish kun je heel gemakkelijk een hike op ’ the Chief’ maken. Veel mensen maken ook een dagtripje naar Seattle, ik heb dit zelf niet gedaan dus kan hier niet over meepraten. Daarnaast heeft Vancouver veel mooie stranden waar je jezelf met mooi weer vast kunt vermaken.