Tips reis oa Vancouver

Beste allemaal! Ik ben een 19jarige student en wil mijn droomreis naar Canada maken komende zomer. Mijn planning is 2 a 3 weken te gaan, voornamelijk Vancouver. Ik heb geen rijbewijs. Mijn vraag is wat de mogelijkheden zijn en hebben jullie goede tips?
Alvast bedankt!

1 like

Het kan geen kwaad om eens in je omgeving te kijken of je mensen kunt vinden die mee willen en een rijbewijs hebben, bij voorkeur +25 jaar dan is de auto huur goedkoper :wink:
Zonder auto zal je je waarschijnlijk voor het grootste deel met de greyhound verplaatsen. Het reizen kost meer tijd en je hebt geen mogelijkheid om op leuke plekken te stoppen.

Als je alleen gaat zou ik me vooral op hostels richten. Je komt daar makkelijk in aanraking met mensen die ook op reis zijn en misschien levert je dit een lift voor een paar dagen op. Als je van te voren niet al je overnachtingen plant hou je hier wat flexibiliteit voor over.

Vanuit Vancouver kan je bijvoorbeeld trips van een paar dagen maken naar Tofino/Ucleulet op Vancouver island. Het pacific rim national park vond ik erg de moeite. Er zitten veel hostels dus ze kunnen je daar vast wel verder helpen hoe je daar zonder auto komt. Er rijd iig een greyhound bus tussen de veerboot bij Nanaimo en de westkant van het eiland.
De weg naar whistler is erg de moeite. Met de bus kachel je wel keihard langs alle watervallen die een stukje van de weg af zijn. In whistler kan je met een gondel naar boven op de berg om daar te wandelen.

In drie weken kan je er ook zeker voor kiezen om een grotere rond trip te doen, via bv Jasper en Banff. Dit is sowieso de moeite alleen met de toch wat beperkte tijd en mindere mobiliteit zal je op de koop toe moeten nemen dat je niet alle ‘trekpleisters’ kan bezoeken.

Ik heb een tijd terug nog zitten kijken naar bestemmingen in noord amerika die zonder auto interessant zijn. Glacier National Park in de vs (niet te verwarren met het gelijknamige park in Canada) heeft een trein verbinding vanaf seattle en er rijden shuttle bussen door het park. Geen idee of dit in de praktijk handig uitpakt. Seattle is bereikbaar met een ferry vanaf vancouver island en heeft een trein verbinding naar Vancouver. Tis ook een leuke stad.

Mogelijkheden zat dus! :slight_smile:

http://www.incento.nl/Whistler-Sea-to-Sky-Climb-Vancouver-Whistler-Whistler-Mountaineer.asp

Dit is een site van een treintrip Vancouver - Whistler. Zeker de moeite waard.

Ook Vancouver en omgeving is zeer mooi. Er is in ieder geval genoeg te zien en te doen.

Vroeg me af wanneer de beste tijd is om te gaan. Zo rond/ tussen februari- juni. En met welke vlieg maatschappij? Of kan ik beter de sites in de gaten houden. Vind 1000 euro best veel, maar hoorde weer later dat het normale prijzen zijn.

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer