Alleen vancouver of ook de nabij gelegen stadjes?

Volgend jaar 2015
Ga ik een wereldreis maken ik begin in vancouver.
Om vervolgens over land naar los angeles te reizen.
Ik heb al redelijk wat informatie over vancouver.
Maar ik twijfel toch om meer te gaan doen en zien dan alleen vancouver.
Ik ben een vrouw alleen en ik reis met openbaar vervoer, auto huren is geen optie, heeft iemand tips en advies?
Ik kwam iets tegen over moose travel iemand hier ervaring mee?
En kan het misschien ook,voordeliger ? Ik probeer zoveel mogelijk low budget te reizen.
Ik hoor trouwens ook verschillende verhalen over de hostels in vancouver heeft iemand goede tips over hostels in vancouver.

Dit weet ik o.a. Al:

Geld bij de bank pinnen is goedkoper
In folders en brochures zitten vaak kortingsbonnen
Bij safeway kortingskaart voor boodschappen aanschaffen
Treindagkaart is ongeveer 8 dollar
Fiets huren met slot en helm ongeveer 20
Museum of antropology is op de dinsdagavond gratis
Verder heb ik een rits aan bezienswaardigheden,
Er is veel te doen ik denk dat ik sowieso naar
Gastown
Stanley park

En verder geen idee aangezien er heel veel te doen is.

Iemand nog leuke tips ?
Als ik alleen in vancouver blijf , dan blijf ik een weekje,
Maar als het te doen is om naar de bijgelegen stadjes te gaan en als het niet al te duur is blijf ik 2 weken.
Hoe zit het met het openbaar vervoer in Canada de bus of iets ,heeft iemand daar tips over

Alvast bedankt

Hoi Shirley,

Wanneer je in Vancouver bent, is het naar mijn mening zonde om niet meer van de omgeving te zien. Begrijp me niet verkeerd, Vancouver is een geweldige stad, maar naast het grote metropool heeft West Canada zoooo veel meer te bieden. Er zijn rondom Vancouver verschillende keuzes. Je zou na een week Vancouver ook een week op Vancouver Island door kunnen brengen (highlights naar mijn mening: Victoria en Tofino, miss Ucluelet).
Daarnaast is op een twee uur durende busrit het prachtige Whistler te vinden. Afhankelijk van wanneer je gaat kun je hier prachtig hikken, mountainbiken of skiën/snowboarden.
Wat ik zelf echt prachtig vond, maar ligt wel verder weg (±13 uur met de bus) is Banff, wellicht in combinatie met Lake Louise en Jasper. De Canadese Rocky Mountains zijn prachtig en zeker een bezoek waard. Maar dat draait allemaal om keuzes. Keuzes keuzes keuzes.

Om het even over het vervoer te hebben: ik heb zelf ook alleen rondgereisd (twee maanden West Canada) en ik heb dat (grotendeels) met de bus (Greyhound) gedaan. Op zich een redelijke prijs voor een prima busrit (al zijn hier de meningen volgens mij over verdeeld). Ga je kleine afstanden reizen kun je wellicht ook liften, maar dat is maar net hoe je hier tegenover staat. Canada is hier wel een land voor: ik zelf heb het stukjes samen met andere gedaan op het eiland en vaste land. Moose is naar mijn mening wat prijzig, voordeel hiervan is wel dat je meteen wat activiteiten in je reis gepland hebt en dat je hier ook nog enigszins flexibel in kunt zijn: je hoeft niet de ingeplande 2 dagen te verblijven, maar kunt dit eventueel ook verlengen naar eigen voorkeur.

Er is een ruime keuzes aan hostels in Vancouver en ik heb in twee HI hostels geslapen: HI downtown en HI central. Ik verkies downtown boven central: heeft een ruime keuken op een net iets rustigere locatie nog steeds in het centrum.
Ben je op zoek naar een feesthostel dan staat tegenover HI Central het SameSun Backpackerhostel, maar net waar je keuze naar uit gaat. Qua prijs maakt het volgens mij niet zoveel uit.

Hopelijk heb ik je een beetje op weg kunnen helpen. Wil je nog meer dingen weten over alleen reizen in deze omgeving kun je altijd contact met me opnemen! :wink: